Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kajaanilaiset juttelee (Tapahtuu) jne.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana emerik, 4 Kesäkuu 2005.

1. Raitus

Raitus

72
    0
    0
    No, mun ei tarvinne enää erikseen ilmoittautua :p Vaan kaksi koiraa löytyy, satunnaisesti Kajaaniinkin eksytään.

2. DGT

DGT

107
    0
    0
    Täältä ilmoittautuu Kajjjaanilainen, jolla on kaksi labukkamaista olentoa.
    Lähinnä käyn täällä katselemassa kuvia ja etsimässä uusia kuukauden aiheita kamerakerhollemme. Saa nähdä alkaako minultakin löytyä lisää juttua, kunhan uusi kamera tulee ajankohtaiseksi hankinaksi.

3. tuulis

tuulis Member

89
    0
    6
    Mä en kyllä Kajaanista oo, mutta kyllä mun kaikki rahat löytää tiensä Kajaanin kauppoihin.

4. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Kuuleman mukaan lauantaina noin 13:00 Vimpelin pallohallin luona on joku autopallo näytös. Ainakin Nanook sinne ilmaantuu kuvailemaan. Itse olen menossa mökille joten tapaamiseen en pääse. Joka tapauksessa jos joku Kajaanilainen on kuvaamassa tai kiinnostunut aiheesta niin paikalle vain. :)

Autopallo:
    Paratiisin Mu

Nanookin tai tuttavallisemmin Janin kuvahan on galleriassa mut tossa suoralinkki tunnistamista varten http://www.kameralaukku.com/viewtopic.php?t=475

5. Ei tainnut olla pahemmin laukkulaisia paikalla? Tällaista palloo siellä pelilöitiin:

6. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Kyllä Mosassa oleva ex. Jaskan grilli on paras, vaikka omistaja vaihtuikin, niin sapusat on edelleen taattua tavaraa. Lihikset isoja ja lihaisia, ei mitään HK:n pikkulihiksiä. NAM

7. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Taisin olla ainoa salavihkaa käynyt paikalla olija joka viipyi paikalla ruhtinaalisen minuutin. :)

8. DGT

DGT

107
    0
    0
    Galleriassa oli näkäjään enenemmän kuvia tapahtumasta.

Minulla kun ei ole vielä(kään) sitä kameraa, niin ei tullut lähdettyä tuonne. Tänään pitäsi päästä lopultakin testailemaan.

9. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Kanonilla? O_O

No postaahan sitten tuloksia tai mielipiteitä. :D

10. DGT

DGT

107
    0
    0
    Tietenkin Canonilla :-D

11. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Ihan testimielessä vai ostitko jo? Ostitko muistikortin? Mulla olis ylimääräinen muisti (1 giga) ettei tarte ostaa kaupasta kalliilla kun ne nylkee kajaanissa niistä ihan törkyhintoja. =)

12. DGT

DGT

107
    0
    0
    Tänään testailen ja maksan, jos tosiaan toimii niin kuin pitää. Paljollako lähtisi giganen ja olihan se CF?

Lowepron laukku pitää tietenkin mennä ostamaan heti, jos/kun tuon kameran itselleen on lunastanut.

13. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Alta 50e ainakin on hinta. Vois koettaa tsiikata hinnan netistä ja pohtia sen käypä arvo. Epäilen vahvasti että gigan kortin hinta pyörii 30-50e välillä.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/6855

Eli 56e tuntui olevan hinta. Sopisiko hinta 35e? 40e olisi mieluisampi itselle tosin. :D

Syy miksi kortista luovun on että se on hidasta muistia omaan kameraan ja näin ollen hiukan ylimääräinen. 300d se on tarpeeksi nopea kun se ei ollut muutenkaan nopia.

Jos kiinnostaa niin saat minulta lowepro nova 3 laukun testattavaksi ja lainaan. Tosin voi olla turhan iso nyt kyllä sinulle jos on pelkkä 50mm.
    Linkki nova 3: Lowepro | Camera bags, backpacks, and rolling cases to protect and carry photographic and digital devices

Itse olen miettimässä hiukan erilaista laukkua tuolta lowepron suunnalta ja ehkäpä joku vastaava sulle samalla funtsis?

14. DGT

DGT

107
    0
    0
    No voi juma**** Heti morkaamassa toista :-( On tämäkin taas syrjintää...

Mutta pitää vielä selata netistä tuota kortti hommaa, että käykö tuohon se nopea/onko siitä mitään hyötyä tuolla vanhalla prossulla. Muutenhan tuo hinta ei kuulostaisi edes hirveän pahalta.

Ite oon katelu tuota lowepron nova miniä, mutta saattaa se olla aika köpösen kokoinen laukkuna.

15. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Käy siihen nopiampi kortti mutta siitä ei ole hyötyä sulle mitään. Kun kamera ei vain siirrä sen nopeampaa dataa kuin mitä pystyy eli tuo mun kortti on passeli. Kysy ihmeessä mielipidettä muualta. :)

Nopsempi kortti lähtee abaut 70-80e tuntumaan tai hiukan yli muistikuvan mukaan.

Toi sun laukku tuntu lähtevän 31e tuolta telefotosta. Itse pohdin seuraavaa laukkua itselle ja sen hinta on 64e.
    Lowepro | Camera bags, backpacks, and rolling cases to protect and carry photographic and digital devices

Musta noissa novissa on se kulmikkuus hankala kun pitemmästi kanniskelee. Makuasia tosin.

Lowepro | Camera bags, backpacks, and rolling cases to protect and carry photographic and digital devices
    Tuo laukku oli mulla kun tavattiin ja se on aika kätevä. Ainoa miinus on että se kantohihna piti vaihtaa hiukan jämäkkäämpään. 25e oli sen hinta.

Edit. Hiukan pienempi tuosta. Eli taitaa olla halvempi sittenkin kuin tuo 25e.

Tuo laukku jutska on tosi sitten persoona kohtainen homma eli autuasta totuutta ei oo. Välillä olisi ihan hyvä että sinne laukkuun mahtuisi jotain muutakin roinaa (Pallo tai mutustettavaa tai salama tai vara opiska) joten sen takia oon funtsinut tuota stealtia.

16. DGT

DGT

107
    0
    0
    Juu, taidanpa ostaa sinulta sen kortin tämän kummempia jahkaamatta. Mahtuu tälle 64-kortille ruhtinaalliset 18 kuvaa. 0_o

Onko tuo 35e nyt se lopullinen The Hinta? Olisikko tänään aikaa vaikka puistoilla?

Ihka ensimmäinen kuva Oman kelloni kuvasin, kun iski ideapula. Seuraavaksi kuvasin tiiliseinää ja valkeaa seinää.

17. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Sopii itselleni tuo 35e ja varmasti teet pirun hyvän kaupan. :)

Voidaan sopia huomiseksi joku tarkka aika sekä haluamasi koirapuisto. Tosin käyn tänään seitsemän aikoihin Kuurnan puistossa pyörähtämässä. Otan varulta sen muistin mukaan.

Se laukku kannattaa sitten oikeasti miettiä huolella. Ja vara laukun saat multa lainaan vaikka. Ja myös kysyä ihan vinkkejä muissakin asioissa multa jos sikseen tulee. Koetan avittaa. :)

18. DGT

DGT

107
    0
    0
    Johan vastasi. ;-D Ehdikin lukea koko vitutus-ketjun läpi.

Tulen sinne kuurnaan tänään seitsemältä, ei tätä 64:sta kukaan täysijärkinen kestä. Käyn repimässä rahaa seinästä ja ajelen sinne.

19. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Asia selvä. 64 megasesta saa muuten hyvän varamuistin laukun sivutaskuun kun joskus pentele meinaa unohtua ne muistit tietsikalle. :)

20. DGT

DGT

107
    0
    0
    Rupeekohan tuolla satamaan.... kehtaako tuota kameraa ottaa mukaan paljailtaan *elämän suuria kysymyksiä*