hehe oli vähän juhlapainotteinen viikonloppu ja tuli kuvattu häät&rippijuhlat. Tässä hieman tuotoksia
Vs: neljä hääkuva plus yksi rippi Kolmas kuva on makee... Morsiamen tassu sekoittuu kravattiin, kauluksen ali/takin liepeistä ulos pyrkivään käärmeen muodossa.
Vs: neljä hääkuva plus yksi rippi Aikaansa sidottuja otoksia. Hääkuvien ominaisuus on kuitenkin (toivottavasti) se, että niitä katsotaan kauemmin. Siksi kuvaajan on harkittava käyttääkö hän sellaista ilmaisua, joka juuri sillä hetkellä tuntuu makeelta vai osaako hän asettua myös pitemmälle aikajänteelle...
Vs: neljä hääkuva plus yksi rippi Hääkuvat onkin siinä mielessä vaikeempi valokuvauksen osa alue että se vaatii kovasti kokemusta ja kokeiluja. Itselleni kyseinen setti oli eka kerta. Se miten määrittelet aikaan sidonnaises ja pitemmällä aikavälille avautuvat kuvat on taas hyvin suhteellista. Ensinäki sun pitää ottaa hääparin toiveet vastaan kuvista(varsinkin morsian haluaa olla maailmankaunein) toiseksi hää pari yleensä kertoo mitä ei missään nimessä halua ja mitä toivoo kuvilta. kolmanneksi sinun pitää vielä onnistua kuvissa toivotulla tavalla niin teknisesti kuin hääparin asennot/ilmeet/eleet/asennot.Siinä mielessä aikaan sidonnaiseksi hääkuvan määrittäminen on mun mielestä erittäin vaikeaa miltei mahdotonta.
Vs: neljä hääkuva plus yksi rippi Hääkuvia joudun kohta itekkin, joten yritän antaa järkevää palautetta. 1. Levollinen, hieman erilainen ja luonnollinen. Morsiammen ilme ei ehkä onnellisin. Pidän kuitenkin 2. hmm.. hauska idea mutta valkoinen taivas vie kuvalta potkun, katse humahtaa taustaan. 3. Tässä on hyvä idea, mutta mv kääntö on vähän hakeva. Sulhasen poski kiiltää turhaankin. Raw:ista vaan säätämään ja hyvä tulee! 4. Ok muutoin, mutta sävytys tekee juhlaparista ruumiita. Luonnollisuutta voisi hakea. Meni tuo vastaus vähän hämäräksi. Olen itse Tapiolan kanssa samalla linjalla. Hääkuvilta toivoisi tiettyä jatkuvuutta. Ja jos se fisu on hiton kivan näköinen vuonna 2008, niin 2018 - kun lusikoita jaetaan- ei se enää näytäkkään kovin kivalta. Tosin, jos on tehnyt sen seitsemän hääkuvaa parille, niin osa voi hyvinkin olla räväkämpiä, vaihdelkoot sitten vuosien myötä seinällä olevaa kuvaa. Näin todennäköisesti itse teen. Kikkailen osalla ja pari varmempaa perinteistä. Kylmän puoleinen sävytys on vähän niin ja näin hääkuvissa. Muiston pitäisi kuitenkin olla lämmin. Itse mietin kun kaverit hää kuvansa vaativat kuvaamaan, että yritän pitää kuvat aika perinteisinä ja oman käden jäljen tuon jollain pikkukikalla kuviin, että tunnista omakseni. Omaperäinen tomiva hääkuva onkin haaste.