Kaappeja kaivaessa tuli tällaiset vastaan, kaikki varsin käytännöllisiä, jollekulle, muttei mulle. Kiertoon siis: Auto Exaktar 55mm f/1.8 -M42 - käynee siis adapterilla perin moneen kameraan -perusnormaali Hinta: 25€ Tamron Adaptall2 200mm f/3.5 -K-bajonetilla, adaptall2-adaptereja on saatavilla käytännössä kaikkiin peilijärkkäreihin Canonin EF:ää lukuunottamatta (tosin niitäkin kai on jälkituotantona tehty?) -näppärä tele -mukaan myös kantolaukku Hinta: 25€ Soligor 25mm AF-loitto K-bajonetilla -tosiaan, loittorengas, auttaa kummasti makropuuhissa -tästä löytyy myös powerzoom-/SWM-liitännät, en ole itse uudemmilla rungoilla ja linsseillä kokeillut, mutta en varsinaisesti näe mitään syytä SWM:n toimimattomuudelle Hinta: 20€ Pistetään nyt kappalehinnaksi 35 euroa, koko konkkaronkan ostajalle 20 euroa alennusta eli yhteishinta: 85 euroa. Myös tarjouksia kuunnellaan hyvinkin avoimin korvin. ALE: Linssit 30e/kpl, loitto 25 euroa. Yhteensä 75 euroa. ALE2: Linssit 25e/kpl, loitto 20e. Yhteensä: 65 euroa. Tavaroiden sijainti: Lahti, kusti polkee mutta myös kuljetus lähialueille onnistuu. Pääkaupunkiseudulla ja Vihdissä tulee poikettua satunnaisesti. Yhteydenotot tähän, yksityisviestitse tai mailitse: samuli ät sikaheimo piste com Soittaa ja viestitelläkin saa: 0408378577 Edit: Kuvissa linsseihin unohtui EF-adapterit, ne eivät varsinaisesti ole kaupan, tosin ainahan sitä neuvotella voi..
Vs: M: 55/1.8, 200/3.5, 25mm loitto Tosiaan, itse käytin Tamronia joskus vuosia sitten Pentaxin digirungossa, mutta nuo testikuvat tuli otettua Canonin 5D:llä jolloinka välissä oli K-EF-adapteri ja Exaktarissakin siis M42-EF-adapteri. Itselläni ei juuri nyt satu ylimääräistä K-adapteria olemaan, mutta toki jos hinnasta päästään sopimukseen voisin myyntiä harkita. En myöskään pane pahakseni jos joku muu tarjoaa tähän otsikkoon omia K- tai M42-adaptereitaan myyntiin, saattaisi kauppakin käydä paremmin. Muutamia uteluita linsseistä on tullut joten ei kannata liikaa empiä..
Vs: M: 55/1.8, 200/3.5, 25mm Pentax-loitto Noh noh, eikö muka kiinnosta? Hintoja alas sitten, linssit 30e, loitto 25e. Lisäksi myyntiin olisi tulossa myös Kawanon 180/3.5 Olympuksen OM-kiinnityksellä, pistetään hintapyynnöksi 25 euroa. Kuvia tulee myöhemmin kun ehdin ottamaan. Käväisen tänään Helsingissä joten toimitus sinnekin onnistuu.