Jatkuva toisen kirjoittelun spammaaminen, ivaaminen, typeräy heitot tekevät sen, että normaali ketjuissa moderarttori/-torit olisivat jo ottaneet kantaa. Miksi ei täällä?
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Mä olen nyt saanut lukea aivan tarpeeksi noita "mirrored":in heittoja, vinoiluja, epämääräisiä vihjailuja ja väitteen, että valehtelen. En ole ainoa. On mukavaa vaihtaa tietoja, oppia uuttaa, tarkentaa hataraa muistia, ja saada neuvoja todella erilaisiin kysymyksiin. On vittumaista lukea jotain pikkunihilistien sekoilua kännipäissään tai selvänä, jolloin viestiketjut yleensä katkeavat. Se mua korpeaa.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Perustelemattomat väitteet valehtelusta kuuluvat ylläpitäjien tontille. Vinoilu ja epämääräiset vihjailut kai menevät huonon käytöksen piikkiin. Toki on hyvä huomata yleiset viestinnän lainalaisuudet, viesti voidaan tulkita väärin.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Siis ainoastaan Kimmon jutut häiritsevät? Kimmo ei ole ollenkaan pahimmasta päästä täällä, hän kirjoittaa sentään aika paljon asiaakin. Voitte varmaankin hoitaa nuo vittuilut keskenänne, siihen ei tarvita moderaattoria. Mutta muutenhan tällä foorumilla on linjana se että todella paljon sallitaan, vasta ihan äärimmäisissä tapauksissa ylläpito vaivautuu puuttumaan. Tästä on keskusteltu aina silloin tällöin ja ylläpito on selvästi ilmoittanutkin että tämä linja pitää jatkossakin, koittakaa elää sen kanssa. Ilmapiiri on huono ja vittuilu on ihan normaalia käytöstä eikä siihen kukaan puutu. Ylläpidolle eli Teemulle on annettu hyvinkin selvää palautetta aiheesta ilman merkittävää vastakaikua.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Ei kai kuitenkaan ilmapiirin tarvitsisi olla huono ja vittuilun normaalia käytöstä? Sympatisoin kyllä moderaattoreita, ei tehtävänsä ole ollenkaan helppo millään tapaa. Vaikea heidän on ihmisluontoa muuttaa.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Tapiolaan päin: Parahin Esa, On ikävää että luulet että minä vainoan sinua ja vielä ikävämpää jos näet niin harhoja että täällä yleensäkin olisin toisten kiusana ja besserwisserinä kuten moitit. Olen sinun kirjoituksiisi puuttunut mielestäni aiheesta ja toiseksi useinkin perustellen käytöstäni luokkaantuneen reaktiosi vuoksi aiemminkin. Mikään ei tunnu muuttuvan vaan silti taas tulit tuttuun sekoittavaan tyyliin mukaan selkeään aiheeseen. Revit tapasi mukaan pelihoususi minulle, mutta vasta kun joku muukin huomautti samasta kirjoituksestasi, aloit äsken miettimään ja mukaan ketjumme aiheeseen. Hienoa! Pakko sanoa että sellainen on todellista (negatiivista) besserwisseriyttä, jos pitää muuten vaan jotain kirjoittaa ilman että on yhteisessä asiassa ajatuksineen mukana. Ei edes vaivauduta tutustumaan mistä on puhe, mutta jotain pitää vaan sanoa kun sitä ollaan niin kokeneita ja vanhojakin. Minä aloitan joka kerta puhtaalta pöydältä. Koitan tehdä sitä selkeämmin vielä, ja miettiä lauseitani paremmin koska olet polttanut käämisi minuun. Mitään aihetta en aio kuitenkaan jättää kiukkuilusi vuoksi jättää. terveisin Kimmo (tapasimme kerran Tapiolassa vaaliteltalla ja myit mulle pari Linhofin 9x12 kasettia) P.S. Eilen painoin vuoksesi ilmoita valvojille painiketta. Kerroin että vittuilet minulle jatkuvasti asiattomasti ja panettelet. Kerron tämän siksi, että ymmärtäisit etten todellakaan nauti reaktioistasi kirjoituksiini ja tahdon muuttaa tilanteen.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Niin totta kuin suomalainen mies on sika. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1452837238037.html
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Ei ole tosi, joku on nyt sanottu pahasti, ja aikuiset miehet itkee täällä Teemua avuksi.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Kai täällä ylläpitäjiä on useampi kuin yksi. Turha kai yhteen suuntaan heitellä? Imho. Toisekseen, harvemmin kukaan muu näkee jotain "vittuilua", "ivaamista", "spammaamista" tms. muu kuin se, johon se osuu. Joskus oma maailma voi kutistua liian pieneksi. Silloin se vain tuntuu siltä. Olen pahoillani, mutta tämän keskustelun aloituksen tyyppiset eivät herätä oikein sympatioita. Ehkä ennemmin kannattaisi olla hiljaa, ja luottaa enemmän itseensä kuin viskellä kiviä lingolla joka suuntaan..? Harvemmin löysän paskan heittäminen propelliin hyvää tuo. Nimim. Been there done that. p.s. Asiat on juuri sellaisia kuin ne haluaa nähdä. Itsestä siis kiinni.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Käsi ylös hän joka ei ole koskaan täällä vittuillut kenellekään. Me muut voimme sitten katsoa peiliin ja mietiskellä omia tekemisiämme.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Aiemmin tuli mieleen Oi mahtava totemi. Sitä on kuulkaas laulettu ja soitettu vuosikymmeniä jo! Nyt alkoi soida mielessä Suuren isän poika. http://www.lyricsbox.com/kauko-r%C3%B6yhk%C3%A4-lyrics-korsikalainen-jr8918b.html
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Tuohon artikkeliin liittyen on vielä pakko kommentoida, että Väinämöinen ei missään vaiheessa ahdistellut Ainoa seksuaalisesti. Aino hukkui tapaturmaisesti. Kalevala pitää jokaisen tuntea.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Hello, hello! You say good bye, I say hello http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1452607196068.html terveisin M, niinkuin Manner
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Erittäin hienoa, että meillä on tällainen yhtymäkohta. Kirjoituksiisi nähden olen tästä yllättynyt. Eiköhän siis - koska negatiivinen tunne on ollut molemminpuolista ja yksi tärkeä yhteinenkin näkemys on nyt todettu olevan - aloiteta oikeasti puhtaalta pöydältä! Keksin kyllä uusia parempia tapoja napauttaa aiheesta. Pitää olla älykkäämpi, ovelampi, vähemmän suora. Ei helvetti, ei kai pidä. Pitäisi olla hiljaa jos voi. Ei sekään ole hyvä. Mitä siis pitäisi tehdä? Kuka muuttuu ja miten?
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Ainoa taisi ennemmin huolettaa se, mitä olisi jäämässä paitsi. "Parempi meressä olla, alla aaltojen asua sisarena siikasilla, veikkona ve'en kaloilla, kuin on vanhalla varana, turvana tutisijalla, sukkahansa suistujalla, karahkahan kaatujalla."
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Toki, sehän oli järjestetty naimakauppa joka ei Ainon kannalta ollut millään tapaa houkutteleva. Vaka vanha ei kuitenkaan missään vaiheessa Ainoa ahdistellut, sopi vain asian tytön äidin kanssa. Aino sitten kiveltä tipahti veteen joskin itsetuhoisia ajatuksia hänellä oli kyllä ja juurikin tämän naimakaupan vuoksi. "Sitte sinne saatuansa asetaiksen istumahan kirjavaiselle kivelle, paistavalle paaterelle: kilahti kivi vetehen, paasi pohjahan pakeni, neitonen kiven keralla, Aino paaen palleassa. Siihenpä kana katosi, siihen kuoli impi rukka. Sanoi kerran kuollessansa, virkki vielä vierressänsä: "Menin merta kylpemähän, sainp' on uimahan selälle; sinne mä, kana, katosin, lintu, kuolin liian surman: elköhön minun isoni sinä ilmoisna ikänä vetäkö ve'en kaloja tältä suurelta selältä!" Miten nyt tulkitaan tuo "kilahti kivi vetehen"? No kuitenkin, pakkoavioliitot olivat jo Kalevalan aikaan ongelmallinen asia ja ikäero liian suuri.
Vs: Moderointikin olisi joskus aiheellista Itseasiassa Joukahainen lupasi sisarensa Väinämöiselle vaimoksi, kun Väinämöinen oli tätä suohon laulamassa.