Onko teidän mielestä mitenkään perusteltua nostaa kahvikupin hintaa yhdestä euroon 1.10 euroon? En tiedä kuinka paljon yhdestä kahvipaketista saa kuppeja, mutta sanotaan esimerkiksi että 50 kpl. Jos yhdne kahvikupin hinta olisi yksi euro, voitto myyjälle olisi näin 49 euroa per paketti. Siitä vielä vähennetään kertakäyttömukien ja maidon kustannukset, niin en edelleenkään ymmärrä millä perusteella ne kehtaa nostaa kahvin hintaa kymmenellä sentillä. Vaimon kanssa naureskeltiin että rautatieasemalle voisi mennä aamuisin ja iltapäivisin mennä myymään kahvia kiireellisille ihmisille, hintana 50c per kuppi. 25 euroa per kahvipaketti tulisi rahaa ja varmasti tuolla hinnalla myisin enemmän kahvia kuin muut liikkeet jotka vetää kahvin hinnan överiksi. Mitä mieltä? Olisiko kahvinlussuttajien massaprotestin aika? EDIT: Matikkaa korjattu kahvikupposen jälkeen...
ei siitä ihan niin hyvin tienaa. 50 kuppia * 1 euro voittoa = 50 euroa voittoa - kulut = voittoa per paketti Sikahintaista kuitenkin.
Mulle on ihan yks hiton lysti mitä kahvi maksaa. Sen mitä juon, juon joka tapauksessa. Jos noin ruvetaan ajattelemaan niin kaikki on kallista.
Mutta oikeasti kallista on norjassa. Oli lapsille pakko ostaa hampurilaiset kun niillä oli kauhia nälkä. 2 * juustohamppari + 2 x 0.33 limu = 50 eeroo, eikä mitään aterioita vaan hampurilaiset, siinä on pihvinpaistajalla liksa kohdillaan Hyviä kyllä olivat.
artturin kannattasi kysästä mitä liiketila keskustassa maksaa ja laskea sit uudestaa tuo mihin hintaa kandee kahvia myydä.
Niinpä. Ja itselleenkin kannattaa jotain palkkaa tms. hyvitystä tehdystä työstä laskea. Ja matkakuluja ja ja ja...
jos raaka-aineen huinta on ainoa kriteeri, niin vesi kallista kapakassa on. Kalja saa maksaa mitä vaan, koska siinä vettä sentään kuskataan ympäri maata..
Kyse on siis sellaisesta paikasta joka myy kahvia muun ohella, kuten R-kioski. Ei niiden päätulo ole kahvin myynti vaan ne muut tuotteet joilla maksetaan ne tilojen vuokrat ja luvat yms. Meidän duunipaikan Sodexhollakin kun asiasta kysyin he yrittivät sanoa että "Kun nuo kertakäyttömukien kustannukset... blaa blaa"
Kyllä sillä kahvinmyynnillä silti on tarkoitus tuottaa katetta yritykselle ja sitä kautta kattaa kuluja, joiden jälkeen jäänee jotain voitoksikin, eikä tuottaa iloa kanssa ihmisille. Voisihan sitä toki joku harrastuksenaan ja toisten iloksi halvallakin myydä, mutta tuskinpa tässä maailmassa. Tämä sama ajatushan pätee ihan kaikkeen myymiseen: Miksi kaikki maksaa sen mitä maksaa, miksei myydä halvemmalla?
Sorry mä en vaa tajunnu et kahvia myyvät täysin pyyteettömästi hyvää hyvyyttään. Sit oikeastaan muaki jo ihmetyttää noi hinnat.
Kahvissa sen mieltää helpomin kuin vaikka transistorissa. Kolmen euron transua ei alkaisi itse päkertämään, mutta kahvia moni osaa keittää. Samasta syystä tuhannen euron valokuva seinällä on naurettavan kallis, koska sen nyt voisi ottaa itsekin ja paperiahan se vaan on.
Olis kiva kun jokapaikassa olis reippaita harrastelijoita tarjoamassa auttavaa kättään. Steissillä vois olla kahvinkeittoharrastelijoita jotka jakais ilmasta kahvia vaa antamisen ilosta. Kenkäkaupoissa vois olla kengäntekijä harrastelijoita jotka tekis ihmisille ilmaseks kenkiä ihan vaa kun on kiva tehdä kenkiä. Kapakoissa olis pontikankeittäjäharrastelijoita jotka antas ilmasta pontikkaa asiakkaille koska on kiva keittää pontikkaa. Meillä olis duunissa atk harrastelijoita jotka hoitas ylläpitoa ilmasiks koska se on kivaa. Merenkulun harrastelijat vois ajaa ilmasiks ruotsinlaivoja kun sekin on kivaa. Malmin mustalaiset voisin mennä mehiläiseen tekemään upisuolenpoiston ilmasiks jollekki kun se on kivaa ja ne tykkää tökkiä puukolla. Voi et elämä on ihanaa kun harrastaa.
Kyllä minun on aina ja jatkuvasti, ettenkö sanoisi että kokoaika Mutta en ole riippuvainen sillä minä hallitsen tilanteen ... kunhan kahvia on riittävästi
Et siis ole niitä jotka ostavat vain yhden askin tupakkaa kerrallaan, koska se on varmaan se vimeinen..
Bulevardi 1, vuokra 11 000€/kk, siinä alkaa nykyisellä kahvilalla olemaan perustetta vaikka 3 euron kahville.
se kaffe maksaa muuten sen euron ihan tossa lähiökiskassaki, missä vuokra ei varmaan oo paljoo. Ja se kahvi makso 2markkaa enne euroa..itse en juo, koska se ehkä typerin väli johon rahansa voi tunkea. Nautintoaineena tosin n. kerran viikossa-kahdessa juon, mutta senkin kotona. ei kaffe kyllä ole olleskaan ainoa missä on älytön hinta. Kaikessa muussakin tollasessa "mitä ostetaan anyway-makso mitä makso" hinnat on noussut koko ajan pikkuhiljaa. Osin johtuu tottakai alkutuotannosta lähtien muuttuvista asioista, mutta ..still. ei tällane opiskelija voi enää ostaa kun pakolliset elintarvikkeet, ja nekin tarkkaan harkiten pirkkana. -vuodatusta-