Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kahvia ja kameraa -ketju

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana TStoor, 14 Heinäkuu 2011.

  1. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 957
    622
    113
    Jep, samaa mieltä. Harmi, ettei niitä ollut silloin vielä tarjolla, kun aikanaan mietin digijärjestelmän hankintaa. Nyt ei enää saisi olemassa olevia objektiiveja yms. siihen sopimaan.
     
  2. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Makuasioita joista voi kiistellä loputtomiin. Tunnustan kuitenkin etten ole koskaan DF Nikonia luonnossa nähnyt. Kuvissa vaikuttaa aika kolholta.
    Olen ehkä väärä henkilö puhumaan kameroista, koska mieleisin kamera mukana kulkemaan on Samsung puhelin. Rollei XF 35 on jo siinä ja siinä viitsiikö raahata mukana. :)
     
  3. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Laskin nyt hätäisesti, että minulla on noin 8 toimintakuntoista kameraa kaapissa vaikka olen jotain myynyt poiskin. Osa näitä digejäkin.
    Kuvaan aina liikkeellä ollessani. Useimmat kuvat koiran kanssa lenkkeillessä. Siksi sen kameran on mahduttava taskuun. Aika vaikea niillä kaapissa olevilla on kuvata.
    Siis minun kuvaamiseni on räpsimistä. Olen kerran, vuosia sitten, saanut kerran eräältä lehdeltä 20 euron maksun lähettämästäni kuvasta. Halusivat maksaa voidakseen julkaista kuvan. Ainoa ansioni kuvaajana. :)
    Miksi minulla on näitä kameroita. No, jotkut ihmiset tekevät impulssiostoksia.
     
  4. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Onhan tuossa kahvia ja kamerakin...

    savonlinna.jpg
     
    TStoor, Juha Koli ja jaska26 tykkäävät tästä.
  5. jaska26

    jaska26 Active Member

    352
    99
    28
    Kyllä tästä näkee, että nyt on ollut oikein herrasmies liikkeellä.
     
  6. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Katselin myös piipun brändiä, että onko vanhempi Savinelli vai jokin muu? :D
     
  7. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    On mulla Savinellinkin piippuja, mutta tuo on Peterson’s ”Kildare”
     
    niffe tykkää tästä.
  8. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Paras järjestelmäkamera, Panasonic GM1
    20200617_092456-2.jpg

    Siis käyttöolosuhteet huomioiden. Kulkee mukavasti taskussa.
    20200519_111541-1.jpg
    Nätti pitemmänkin putken perässä.
    20200617_110912-1.jpg
     
    Matero, TStoor ja mlphotic tykkäävät tästä.
  9. TStoor

    TStoor Well-Known Member

    3 149
    70
    48
    Nescafé Original aamutuimaan Porvoossa. 8BEE14BF-DEEA-4631-B12F-33DDA19807B9-96D60C45-A47B-472E-A7ED-BDAD082DA58E.JPG
     
    Seppo R, Matero ja mlphotic tykkäävät tästä.
  10. Matero

    Matero Well-Known Member

    411
    243
    63
    Ai kauheeta kun pieni kenno tullut kahvikuvaan :p
     
  11. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Kamera on huipputuote, mutta Nescafesta voidaan olla ainakin kahta mieltä. :)
     
    Matero ja TStoor tykkäävät tästä.
  12. TStoor

    TStoor Well-Known Member

    3 149
    70
    48
    Pirkka Costa Rica suodatinkahvi tumma paahto. F8CFDD31-70D7-4726-BB59-64916D0C700A.jpeg
     
    mlphotic, Juha Koli ja Seppo R tykkäävät tästä.
  13. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Molemmat on mainettaan selvästi parempia, itse asiassa suosikkejani...
     
    TStoor tykkää tästä.
  14. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Tuota noin. Mielestäni Olympus on aina ollut korkealuokkaisten tuotteiden valmistajan maineessa. Tuskin sitä mainetta tarvitsee parantaa. Aikoinaan peilittömiin ja pienikennoisiin kameroihin siirtyminen aiheutti valtavan kampanjan Olympuksen tuotteita vastaan , ehkä muiden valmistajien toimesta. Olikohan se pelkoreaktio. No, tämä on pelkästään oma käsitykseni. Huvittavaa on tietysti nyt se, että lähes kaikki valmistajat ovat siirtyneet näihin peilittömiin tai ainakin tarjoavat myös peilittömiä omissa tuotteissaan.
    Mieltymys johonkin kahviin ja sen makuun on hyvin pitkälle tottumuskysymys, mikäli luottaa kahvipaahtimoiden ja kahvia markkinoivien yritysten havaintoihin. Ehkäpä minä luotan. :)
     
    TStoor tykkää tästä.
  15. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    No jos mä vähän tarkennan, vaikka hassuahan se on.
    On selvästi ollut havaittavissa pyrkimystä "asiantuntevissa" piireissä, vahvoissa lainausmerkeissä, paitsi vähätellä myös suhtautua alentuvasti sekä M43:een että pikakahviin. Itse olen ikäni käyttänyt mielestäni hyviä kameroita ja nauttinut hyvästä ruuasta ja juomasta, kuulunut molemmissa pyrkimyksissä erinäisiin ryhmiinkin, ja ilolla käytän sekä Olympusta että Nescafen tuotteita.
    Ehkä aiheetta enempään ;)
     
  16. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Olympuksesta ei niinkään kokemusta, mutta satamatöiden lomassa nautitusta Nescafen pikakahvista suoraan lämpimään kraanaveteen sekoitettuna. A'vot olihan se olosuhteisiin nähden kahvihetki, mutta myöhemmin olen ollut enemmän mieltynyt hitaammin keitettyihin kahviplaatuihin.
     
  17. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Maailman paras kahvi valmistuu nokipannussa, sen roikkuessa kepin nokassa nuotion yläpuolella. Ja mieluummin heikossa vesisateessa. Minulla on kuviakin tapahtumasta, vanhoja diakuvia jossain laatikossa. En löytänyt tähän hätään.
    En ole viime vuosina kahvinkeittoa maastossa viitsinyt kuvata, koska vastine kuvien näyttämiselle oli aina sama. " Arvasinhan ettei siellä jahtihommissa muuta tehdä kuin keitellään kahvia ja käristellään makkaraa. " :)
     
  18. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Kahvitkin ovat vahvasti makuasia, monet tykkäävät Juhlamokastakin, sitä kai kannetaan ihan ulkomaillekin, sinne muuttaneille suomalaisille. Kärsimys varmaan jalostaa kahvikokemustakin?
     
  19. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Totta, pitää olla mihin vertailla. Mulle taitaa karseimmat kokemukset olla just pannukaffeen kanssa saaristossa vuosikymmeniä sitten, kun onnistuttiin unohtamaan vesi rannalle ja kaffetta piti saada, niin se tehtiin meriveteen. Kyllä kahvihingun piti olla kova, että sitäkin tuli kupin silloin tällöin juoneeksi :eek:
     
    Olli Knuuttila tykkää tästä.
  20. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 593
    1 303
    113
    Marraskuussa Amalfissa satoi 3 viikkoa putkeen...
    20191114_111557.jpg
     
    paraneva ja mlphotic tykkäävät tästä.