Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

kahvi

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana herkko, 11 Lokakuu 2005.

1. Hiukan tylsyyteen taipuva, ja ahdaskin on, todella ahdas. Saisi terävyyttä myös löytyä hitusen enemmän.

2. VÄÄRIN !!
    Levollinen tuotekuva jossa esim kahvi ja mylly tuodaan esile "klassisena" nautintoaineena. Ajalta jolloin kahvi oli juttu. nykyään sitä latkitaan milloin missäkin ja laseista.

Ennenvanhaan kun tuli vieraita juotiin kahvit ja pantiin pullaa pöytään. Silloin osoitettiin vieraanvaraisuutta. nykyään kun tarjotaan kahvit se on sama kuin antais kraanasta vettä. Sama kuin musiikissa Ennen vinyyli maksoi 50mk ja se oli se. Nykyään CD:t on Tebarin alelaarissa kolmessa viikossa hintana 3€.

näin minä sen näin.....

3. Minusta noitten papujen kanssa on nyt oltu liian ylenpalttinen. Kourallinen olis ollu parempi. Työnäytöllä sävy on vähän kylmähkö, voi olla et kunnon näytön äärellä ei ole...

4. Herkkä tarinasi ei tuo tarvittavaa mielenkiintoa tähän kuvaan. Katos kuvailemasi fiilis ei välity, ainakaan minulle. Ja mulle on turha käydä huutaa että väärin, olen niin herkkis.ja sitäpaitsi tiedän olevani aina oikeassa itseni suhteen, olen nääs löytänyt itseni ja olen myös hyväksynyt löytämäni.

5. HÖH kaikkeni laitoin peliin ja isäntä senkun pilkkaa....

6. En mä sua pilkkaa, ymmärrän kyllä näkemyksesi kaikessa kauneudessaan. Olen itsekin suuri kaffen kaveri.

7. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Kaipa se on tuo valon puute mikä tunnelmaa latistaa.

8. Mutku toi avatar kyykyttää *kattelee kengänkärkiä*

9. Siis minähän olen varmaan tämän foorumin herttaisin ja kiltein jätkä, mutta mä vaan en diggaile pullamössöstä, enkä tällä viittaa nyt kyseiseen kuvaan.

Kohta kuuluu *snip*

10. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Historialliseen klassiseen levollisuuteen liittyy aina a) kohtuus ja b) totuus. Tästä puuttuvat kumpikin. Papuja ei ole edes osattu laittaa myllyyn oikeaan paikkaan (ne menevät siis sinne yläosaan), jolloin lopputulos joko liioittelee tietämättömyyttään tai esittää totuudesta piittaamattomalla tavalla kahvimyllyn hyvää vointia tuottavana Sampona -- mutta tuloksena ei ole puruja eikä juomaa, vaan papuja. Mutta se kuva tapahtuu siis symbolien tasolla eikä siihen enää liity kahvin aistinautintoa vaan (koska kuitenkin on pyritty tunnelmaan) lopultakin vieraan esineen vieraantunut tulkinta.

11. Taviskuva, jonka pilaa legendaarinen "Digikalvo",(mallia harmaa) ,joka taas pilaa puun värin ja metallin(messingin kiillon).
    Net kun ei kiusais, olisi kuva huomattavasti valoisampi ja luonnollisemman näköinen.

12. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Haluisin tilaa rajaukseen. Ja taustakangaskin näyttää olemassaoloaan vähän turhan paljon. Mut terävyyden puute häiritsee pahiten. Jos on järkänny taustat ja asetelmat niin varmaan kannattaa ottaa aikaa ja varmistaa, että saa terävän kuvan. Ellei halua pehmeää.

13. Kiitos monista kommenteista, tässä vielä pari tarkennusta:

Aiheena oli nyt siis 'kahvi' ja siitä tällä kertaa esillä oma näkemykseni. Tunnen toki kahvimyllyn toiminnan, laite kun on edelleen omassa käytössään. Ehkä seuraavaksi joku voikin tehdä kahvimyllyn käytöstä kuvasarjan murokahvin ystäville ;)

Kuvan tavoitelaatuna oli noin A4-A3 kokoinen printti, jossa kahvin yksityiskohdat ja vanhan kahvimyllyn puun rakenne patinoineen tulisivat hyvin esille läheltä katsottuna. Tämän mukaan tein rajauksen ja valot. Epäröin laittaa sitä tänne koska 650 pikseliä ei oikein mitenkään käsiteltynä jätä alkuperäisestä ideasta paljoakaan jäljelle. No, hyvä että kuitenkin laitoin koska herätti tämänkin verran keskustelua. Tuossa vielä 100% croppi, diffraktio jo vähän syö f16:lla; mutta luulisin että riittää tavoiteresoluutiooni:

CROPPI

Seuraavaksi tämän teeman tiimoilta teen kuvan Wanhan hyvän ajan piipunpoltosta. Täytyy ilmeisesti hakea vähän rekvisiittaa Tallinnasta.. :)