Ym. softan kanssa esiintyy harmittavan usein ohjelman jumiutumista, yleisimmin tallennuksen yhteydessä. Jumituksen tapahduttua ainoa keino päästä tilanteesta ulos on pysäyttää ohjelma Task Managerin kautta. Käyttis on Win 7 (64-bit). Onko kellään vinkkejä ongelman poistamiseksi? Asensin juuri ohjelman uuden 2.2.5 version eikä sekään tuonut muutosta tilanteeseen.
Vs: Capture NX2 jämähtely Samaa on ollut liikkeellä omassa koneessa, mutta tätä nykyä vähemmin kuin ennen. Nyt saattaa tulla lyhyt ilmoitus, että ohjelma ei vastaa (kuvan tallennusvaiheessa), mutta tilanne selviää itsekseeen muutamassa sekunnissa. En muista mikä versio NX2 kyseessä ja käyttiskin on vit*** visva, mutta tilanne parani huomattavasti sen jälkeen kun päivitin jonkun mikkisoftan framework jutun mikä oli koneella ennestään. Kiitos tiedosta seiskan suhteen. Olen harkinnut päivittämistä.
Vs: Capture NX2 jämähtely Itse käytän nx2:ta mäkin kanssa ja joskus samoja ongelmia, eli jämähtää kesken tallennuksen. OT: Saako jostain asetuksista säädettyä niin, että alemmat säätötasot eivät mene pois päältä jos ylempiä säätää? Tämä on erittäin ärsyttävä ominaisuus muutoin aika kivassa nx2:ssa...
Vs: Capture NX2 jämähtely Mä sammutan yleensä muut ohjelmat kun käytän nx2:sta. Kun käyttiksen kanssa oppii elämään, on ohjelma mielestäni loistava. Pääkuvankäsittelyn nykyisin sillä. T Jukka
Vs: Capture NX2 jämähtely Oon samaa mieltä. Tekee todela kivaa jälkeä nikonin neffeistä. Ja kuvien editointi on helppoa. Mutta se käyttöliittymä elää kyllä ihan omaa elämäänsä. Säädöt tulee ja menee päälle ja pois miten niitä ikinä huvittaa...
Vs: Capture NX2 jämähtely Kyllä siinä logiikka on käsittääkseni aika lähellä photoshopin historia palettia. Kun palaa johonkin kohtaan, niin sen jälkeen tehdyt säädöt ovat pois päällä. Mutta hidas se on ainakin mun 7 vuotta vanhassa koneessa. Tallennus jpekiksi tai tiffiksi saattaa kestää jopa minuutin. onneksi on vähän kuvia, joita yleensä viitsii loppuun asti tehdä T Jukka
Vs: Capture NX2 jämähtely Yritän koekäyttää Ligtroom3 ja Capture NX2 rinnan, mutta kun olen käsitellyt NEF-kuvia LR3:lla, niin ne eivät avaudu Nikonin softassa ja se kaatuu. P.S. Yritän selvittää kumpi onpi parempi (äiti vai tytär), mutta kummassakin vikoja: Capture NX2 kaatuilee ja siinä on hieman epäselvä käyttöliittymä, kun taas LR3 ei tee yhtä hyvää jälkeä ja sekavat Import/Libray-toiminnot: miksi ei yksinkertaisesti haeta kuvaa halutusta hakemistosta editoitavaksi LRn:n omaan tietokantaan (jolloin editori (Develop) käynnistyy), josta editoidun kuvan voisi myöhemmin exportatata haluttuun formaattiin (DNG, TIFF, JPEG, NEF (oliko niitä muitakin?)), jos ja kun tarvetta on!?
Vs: Capture NX2 jämähtely Sepäs siinä. Eli mielelläni käyttäisin ohjelmaa mutta kun se kaatuu joka viidennellä kuvalla tai useammin, on hermot välillä koetuksella. Uudelleen asentamista vois tietty kokeilla, muttei ihan huvikseen tuotakaan viitsisi tehdä kun ei kerran ole mitään indikaatiota että siitä olisi apua.
Vs: Capture NX2 jämähtely Nuo Nikonin softat olivat minulla hitaampia ja epävarmempia kuin Lightroom, ja se on jo aika hyvin.
Vs: Capture NX2 jämähtely Täytyy myöntää että Capture NX:n vakauden ja Nikonscanin tuotetuen jälkeen omakaan käsitys ei ole kovin korkea. Mutta Capture NX2:han pitäisi olla Nik Softwaren tekemä....hmmm.... ilmeisesti Nikonin johto on kuitenkin ohjannut tuotekehitysprosessia
Vs: Capture NX2 jämähtely Itselläni NX2 on toiminut oikeastan koskaan kaatumatta. Säädän sillä kaikki kuvani. Käytän sitä OS 10,5 pohjalla mutta myös XP sp2 koneella. Pidän siitä, enkä ole muita opetellutkaan. En käytä arkistointiohjelmia, joten kuvien haku ym on helppoa. Mutta kysyisinkin onko Win 7 ollut paljonkin hyötyä. Sanovat sen 64 bitin tilassa olevan hitaampi. Jotkut sanovat, että käytä sitä 32 bit'ssä tilassa. On nopeampi. Kokemuksenne? Onko Win 7 8Gb'lla muistilla paljonki nopeampi, tai edes, kuin XP 3,5 Gb'llä. (Jos on suht hyvä uusi näytönohjain Ati Radeon 5670,1Gb näyttömuistia). Hankin Samsungin Gormila F1 sata3 kovalevyn, vikkelä on. Saisi raidinkin tai SDD-fläs levynkin Win 7'n hinnalla! Joillakin ammattilaisilla on koneessaan oma käynnistystila kuvankäsittelyyn. Ei ole mitään haittaavia ohjelmia tai nettiä viruksineen ym. pelkistetysti optimoituna. Mitä suosittelette, kuinka olette rakennelleet? 7 pakostikin kiinnostaa, koska ohjelmantekijät vähentävät omaa 'työllisyyttään' ajatellen uusien päivitysten tukea XP'lle. terv Manual
Vs: Capture NX2 jämähtely OT: Saako jostain asetuksista säädettyä niin, että alemmat säätötasot eivät mene pois päältä jos ylempiä säätää? Tämä on erittäin ärsyttävä ominaisuus muutoin aika kivassa nx2:ssa... [/quote] Muistaakseni Edit->Preferences ja ekasta otsikosta voi ruksata, jos haluaa kaikkien muutosten näkyvän jatkuvasti kuvassa. Varoittelevat, että vaatii hyvän prosessorin. Toimintojen nopeuteen vaikuttaa ainakin samassa valikossa jossain osiossa määritettävä käytettävän cache-muistin määrä. Vaimon läppärissä NX2 nopeutui tuolla huomattavasti, mutta esim. kohinanpoisto pysyi yhtä hitaana. OT: Onko muita www.imagemixer.netistä lisenssinsä ostaneita? Otan osaa, jos teidänkin rahanne menivät ja ohjelman toiminta loppui päivittäessä uudempaa versiota. PRKL.