Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Käyttökokemuksia NIKKOR AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IFED objektiivista

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana JJJJ, 28 Huhtikuu 2012.

  1. JPQ

    JPQ Member

    376
    5
    18
    Vs: Käyttökokemuksia NIKKOR AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IFED objektiivista

    Omani riittävän hyvä (itselleni) kokomatkalta mutta laatu tosiaan laskee siinä 200mm jälkeen ja tarkennuskin hidastuu. itsellä myös vakaaja tamron joka vasta huollon jälkeen tarkensi niinkuin pitää (tarkensi hieman ohi aina) onhan se terävämpi ja ehkä myös käyttötuntuma kivempi (zoomaus kohta muuttuu pehmeämmin) mutta tarkennuksen nopeus ja tarkkuus on toista. ja tarkkuus vielä nytkin tarkennuksessa eli jotenkin vaan tuntuu että Nikon ottaa tiukemmin kiinni kohteesta. ja Tamronin vakaaja toki parempi. Itselleni tarkennuksen luotettavauus tärkein kriteeri kun kuvieni käyttökoossa ei oikein erota millä ne kuvattu et sisältö on kuitenkin se tärkein. värejä jota objektiivit tuottaa en ole ehtinyt vertailla. melkein jäi sanomatta kummankin vakaaja
    ei tykkää pakkasesta otin kaukaisista kuvista noin nollakeleillä tai vähän alle kuvia viime vuonnakohan se oli
    tärähti aina mutta laitoin oven välistä kiinni ja hetken kuluttua otin käytännössä samsta kohtaa kuvia johan oli terävyyttä taas normaalisti eli tuohon nojaten vakaaja ei ole pakkasyhteensopiva.
    ja valotusajoista tiedän etten ole itse ongelma!. ps. olen myös lukenut että eräillä toimii FX kennolla paremmin. lopuksi olen nimimerkki hillastajan kanssa samoilla linjoilla.

    ps. Nikkor kauas tarkentaen minusta parempi. tai ehkä väliin miten sen mieltääkin mutta ihan lähelle laatu laskee mutta silti olen ihan itselle kelpaavia perhokuvia saanut.