Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Käyttökokemuksia Canon 1Ds

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Riksarst, 11 Elokuu 2008.

    Olisko kellään käyttökokemuksia Canon 1Ds rungosta (ei siis mark, vaan pelkkä Ds)

    Tällä vaihtoehtona 5D

    Täyskennoinen pitäisi saada...
     
  1. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Käyttökokemuksia Canon 1Ds

    Mä hommaisin 5D:n, pieksee mennen tullen 1Ds:n kuvalaadussa vähänkin korkeammilla ISO-arvoilla. Tietty noi ykkössarjalaiset on mukavampia käteen, autofocus toimii paremmin hämärrässä ja nuo kestävät vesisadetta yms, joten jos tarkoituksena on rämpiä rankkasateessa kamera kädessä niin silloin toi 1Ds voisi olla järkevä ratkaisu.

    edit: niin ja kokemusta 5D:stä ja 1D ja 1D mk2 rungoista, 1Ds-kokemukset jäävät lähinnä pariin ISO800 ja ISO1600 RAW-sampleihin joita käpistelin testimielessä.
     
  2. Vs: Käyttökokemuksia Canon 1Ds

    Kyllä 5D aika hyvin kestää vettä. Mulla on ollut useampia kertoja ihan suorassa vesisateessa, eikä vielä ole hajonnut. 5D on kanssa kivempi siitä, että sen voi varustaa kahvalla jos tarvii tukevampaa otetta ja enemmän virtaa. Ilman kahvaa se on aika kiva kompakti. 
     
  3. Vs: Käyttökokemuksia Canon 1Ds

    3 vuotta tullut nyt 1Ds:ää käytettyä, eikä vielä näytä loppua tulevan (välillä kyllä haaveilen uusista Nikoneista). Hyvin on kestänyt niin preeriat ja sademetsät. Aikoinaan piti pähkäillä uutukaisen 5D:n ja käytetyn 1Ds:n välillä ja valkkasin paremman AF:n ja kestävämmän rakenteen.
    Jos haluaa kohinattoman rungon niin kannattaa valita 5D, 1Ds:llä pärjää melko pitkälle kun valottelee oikein. Alivalottamalla saa tietää mitä banding on :)

    Teemun ISO1600 samplet on olleet mielikuvituksen tuotetta kun maksimi on 1250 :)
     
  4. Vs: Käyttökokemuksia Canon 1Ds

    Mulla ei tuosta 1Ds:stä ole kokemuksia, mutta 5D:stä ja 1DsII:sta on.
    IMO ostosumman 'tuplaaminen' 5D vs DsII kannattaa... tuosta voi sitten joku muu olla eri mieltä.

    Ainoa mihin 1DsII:ssa olen pettynyt on tuo kennon paskaantuminen... saat lääppiä jopa useammin kuin 5D:tä puhtaaksi. En tiedä miksi, mutta näin on.