Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Käyttäjäkokemuksia kaivataan: Nikon D7000

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Ilkka989, 22 Joulukuu 2011.

  1. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Käyttäjäkokemuksia kaivataan: Nikon D7000

    Canonin ISO-nappia ei tarvi pitää pohjassa säädön aikana. Riittää kun sitä painaa kerran ja sen jälkeen rullaa rullalla haluamakseen ja sitten ottaa kuvan painamalla laukaisinta. Ei oo niin vaikeeta.
     
  2. mivo

    mivo

    5
    0
    0
    Vs: Käyttäjäkokemuksia kaivataan: Nikon D7000

    Suosittelen ketjun aloittanutta kokeilemaan d7000 kuvaamista manuaali asetuksella. Mikäli aukon, suljin ajan sekä iso arvon säätäminen onnistuu sujuvastiin, niin on ehdottomasti hyvä hankinta. Tuo iso nappulan painaminen vasemman käden peukalolla ei minulta luonnistu, kun joudun siirtämään vasemman käden asentoa pois objektiivin alapäästä, joiloin ote muuttuu hankalaksi. Lisäksi iso nappula on ei ole alin nappula rivissään, joten painelen usein peukalollani alinta nappia mikäli en nosta kameraa pois silmältäni. Mutta kokeile, sillä tämä saattaa olla vain ongelma minulle.
     
  3. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Käyttäjäkokemuksia kaivataan: Nikon D7000

    Kun Ilkka989 kaipaa käyttäjäkokemuksia D7000:sta, niin onko tuo nyt sitten "suositus" D7000:n puolesta, kun "yhdessä canonissa" ergonomia ei sovi sepolle?
     
  4. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Käyttäjäkokemuksia kaivataan: Nikon D7000

    Ei oo, ja D7000:ssa voi valita kertapainalluksen tai jatkuvan painamisen, koskee muitakin kuin ISO-nappulaa.
     
  5. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Käyttäjäkokemuksia kaivataan: Nikon D7000

    Eiku, P-moodissa. Kuvaussession alussa säädetään ISO jotenkin sinnepäin kohdalleen (mulla yleensä 200-400), ISO-auto ON, pisin sallittu valotusaika 1/30 ja suurin sallittu ISO-auto 6400. Eipä juuri ole tarvinnut ISOa lennossa säätää. Kameran automatiikka toimii niin hyvin, että sitä on mahdoton päihittää ainakaan tilannekuvauksessa, IMHO.

    Ei kai manuaalilla kuvamisessakaan ISOa tartte joka kuvaa varten erikseen säätää?
     
  6. Vs: Käyttäjäkokemuksia kaivataan: Nikon D7000

    Itse olen säätänyt taaemman rullan "Easy-ISO":lle, jolloin esim. A-ohjelmalla herkkyyttä saa säädettyä tästä rullasta suoraan painamatta ISO-nappia. Todella näppärää!
     
  7. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Käyttäjäkokemuksia kaivataan: Nikon D7000

    Tuota vois kokeilla vaikka U2-asetuksiin tallennettuna. Siis A-moodissa saa säädettyä kahdella rullalla nopeasti aukon ja ajan - ISOn kustannuksella, luonnollisesti?