Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Käyttäjäkokemuksia D300 ja D3 kohinasta

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana _kapu_, 3 Maaliskuu 2013.

    Sori, jos jotakuta tympii kohinakeskustelu.

    Onko jollakulla omakohtaista kokemusta molemmista otsikon kameroista (ei siis D300s tai D3s)?

    Minua kiinnostaisi mielipiteet suurimmista ISO-asetuksista, joilla kohinaa ei esiinny tai se on ainakin siedettävällä tasolla.

    Hyvä linkki kameroiden vertailuun olisi myös tervetullut. Kohtuullisella googlettamisella ei oikein löytynyt kunnon vertailua.

    Syy kyselyyn: olen luopumassa jommasta kummasta ja jäljelle jäävällä on tarkoitus ottaa kuvia liikkuvista hyönteisistä.

    Muu vertailu (kennokoko...) ei tällä kertaa kiinnosta.
     
  1. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Käyttäjäkokemuksia D300 ja D3 kohinasta

    (???? Sinulla on kumpikin kamera ja odotat jonkun muun kertovan sinulle niiden kohinatasoista tietoja, jotka ovat merkityksellisiä SINUN käyttöösi ja SINUN kriteereilläsi. ?????)
     
  2. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Käyttäjäkokemuksia D300 ja D3 kohinasta

    Eli oleellisin ero kameroiden välillä ei kiinnosta?
     
  3. Vs: Käyttäjäkokemuksia D300 ja D3 kohinasta

    No kun luulin, että tällä saitilla jaetaan kokemuksia. Itse en ole tehnyt systemaattisia vertailuja mutta joku muu saattaa olla tehnyt.
     
  4. Vs: Käyttäjäkokemuksia D300 ja D3 kohinasta

    Siis tällä kertaa, tässä ketjussa. Muut erot ovat tuttuja.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
  6. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Käyttäjäkokemuksia D300 ja D3 kohinasta

    Minusta oleellisin ero noitten välillä on juuri kohinassa. D3 on lajissaan ensimmäinen, jota oikeasti voi käyttää suuremmillakin herkkyyksillä.  Uudempiahan sitten on.

    D2x ja satkusarja  ovat eri juttu.
     
  7. Vs: Käyttäjäkokemuksia D300 ja D3 kohinasta

    D300s: ISO 800, D3s: ISO 3200.

    Olen muuten kyllä samaa mieltä nomadin mvuoren kanssa, että on aika kädetöntä kysellä tällaista, mahdottoman helposti kokeiltavaa asiaa, JOS molemmat kamerat kerran ovat siinä edessäsi pöydällä. Lisäksi ilmaisu siedettävä taso ei tarkoita muuta kuin ihan mitä sylki suuhun tuo, koska yksi pitää yhdestä ja toinen toisesta. Mutta yllä nyt siis sinulle näiden kameroiden väliset suhteet. Nyt sinun tarvitsee enää kuvata sarja kuvia eri herkkyyksillä jommalla kummalla kameralla ja tiedät miltä toisenkin omistamasi kameran kuvat näyttävät...
    -p-