Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Käytetty Fuji X-Pro1

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 4 Helmikuu 2014.

    Kävin tänään Foto Tapiossa ihmettelemässä käytettyä X-Pro1 kun en sitä messuilla tiirailun lisäksi ole kokeillut.
    en vieläkään päässyt perille ko. kameran etsimen hehkutuksesta, muuten kaiketi oikein hieno peli.

    Missasinkohan mä jotain oleellista?

    Vaihtolaitteet | Foto Tapio Oy
     
  1. Vs: Käytetty Fuji X-Pro1

    Jos vaikka tarkentaisit hiukan mitä olet hakemassa/ihmettelemässä ja mitä sinulle on hypetetty tuosta etsimestä?
    Itse kuitenkin näen että optinen etsin on hyvä kun näkee hiukan "ulos" kuvasta, voi ennakoida tilanteita ja oikein kirkkaalla kevät-aurinko kelillä optinen on parempi joissain tilanteissa.
    Sähköinen on taas kiva hämärässä, näen paremmin kuin optisella, ai niin ja se focus peaking on hyvä.
    Jos taas mietit sähköisen laatua, niin uusimmat menee kuulemma heittämällä ohi, mutta minulle nuo riittää "vielä".
     
  2. Vs: Käytetty Fuji X-Pro1

    Johtunee varmaankin siitä, että käytän silmälaseja, joka tekee puolestaan sen, ettei silmä painaudu tarpeeksi lähelle okulaaria. Joissakin kamerassa okulaarin kumisuojuksen voi ottaa pois, mutta tuossa tapauksessa (+ monissa muissakin) ei pelkkä kumirenkaan poistaminen tuo silmää juurikaan lähemmäksi.
     
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Käytetty Fuji X-Pro1

    Asian vierestä. X-Pro1:ssä ei ole dioptrin säätöä. Onkos tuo miten herkkä sille? Niiden erillisten korjauslasien ostaminen on vähän kökköä.

    PS Aika kovaa hintaa pitävät kameralle.
     
  4. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Käytetty Fuji X-Pro1

    Muutaman tunnin eri fujeja kokeilleena jouduin toteamaan, että ei mulle kunnes etsimet pääsevät samalle tasolle kilpailijoiden kanssa.

    Siinä mielessä x20 ja x-pro1 ovat kivoja, ettei tarvitse välttämättä olla nykivän evf:n armoilla. Tosin varsinkin x20:n optinen ei paljoa informaatiota anna, eikä x-pro1:kään optinen sovellu tarkentamiseen. Olisipa hybridi-moodissa tarkennus-apuja niin...

    Silmälasien kanssa x-e20 on kivempi kuin x-pro1, mutta se lagaava etsin. Huh.
    Noissa fujeissa on jotain pahasti pielkedssä, aina tarkennuksen jälkeen etsinkuva nykii panoroidessa ärsyttävästi.

    Focus peaking... Ok, kunnes kokeilee panan gx7 tai Sony a7.

    Fujia olen fanittanut ja yrittänyt kokeilla niitä mahdollisimman vihreät lasit silmillä, silti.. Vaikutelmaksi jää käteen ylihypetetty lempilapsi, joka kompuroi vähän siellä ja täällä.
    Objektiivit on loistavia. Tekninen puoli periaatteessa hyvä jos siitä saa käytännön etua jossakin. Af hidas ja sahaa luvattoman paljon, käytettävyys 'analogisten rullien' ulkopuolella ei mitenkään mainio.
    Video? Lähinnä kuriositeetti.

    Viimeiset pari vuotta olen katsellut maailmaa evf:n läpi, joten sellaiseen on tottunut hyvin. Samalla fujiern puutteet pistää silmään. Voi vain kuvitella mitä om-d e-m1 tai irtonaiseen vf-4 -evf:ään tottunut miettii fujeista.Ehkä uusin x-t1 on se odotettu parannus. Aika näyttää...

    Pdaf kuuluu myös sarjaan hype. Yleensä kontrasti on nopeampi, joten toistaiseksi pdaf on hyödyksi vain liikettä ennakoidessa.
     
  5. V-M

    V-M Member

    123
    0
    16
    Vs: Käytetty Fuji X-Pro1

    X-pro1:ssä taitanee olla huonoin evf fujin kameroista, ottaen vielä huomioon sen surkean okulaarin.
    Ovf on aika mainio lisä, sillä jos okulaariin pääsee kirkasta valoa ei evf:n kautta näe juurikaan mitää. Silmälasien kanssa kuvatessa noin käy useimmin(valo pääsee silmälasien ja silmän välistä), mutta saattaa noin käydä ilman silmälasejakin, jos okulaarin kumi on huono.

    Ainakin x100/x100s:n kanssa ovf on ollut tarpeen kesän auringon paisteilla ja kevät hangilla.