Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Käytetäänkö printtereitä enää?

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Jukkis71, 29 Tammikuu 2016.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ei ole pitkään aikqan ollut juttua printtereistä. Vieläkö kukaan käyttää? Omani ollut jo monta vuotta pölyä keräämässä eikä juuri tulostettua tule, , kun ei tarvetta ole.

2. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113
    Vs: Käytetäänkö printtereitä enää?

Minä ainakin tulostan Canon Pro 9500 mkII:lla. Just vaidoin työhuoneen seinälle 5 kpl A3+ kokoista kuvaa, jotka ovat ehdolle tulevaan olevaan näyttelyyn. Paikka ja aika on vielä hieman auki. Pohjistus todennäköisesti Puitteen DiBond aliumiinikomposiitille.

3. keegan

keegan Well-Known Member

8 627
    1 535
    113

Säännöllisesti tulostan Canonin A4 Pixmalla. Valmiita kuvia on mukavampi katsoa paperisina kuin näytöltä. Jonkin verran teen niistä kansioita ja yksi pointti on sekin, että jos kaikkea digitaalista materiaalia jokin täystuho kohtaa, niin jää ainakin jotakin ihan fyysisinä tulosteina jäljelle.
    Maksaa se tietysti jonkin verran, mutta papereista on ajoittain tarjouksia ja suureksi yllätyksekseni Clas Ohlsonin värit toimivat aivan yhtä hyvin ja samalla tavalla kuin Canonin omat aika tavalla kalliimmat.
    Haaveissa on kesäksi ostaa A3- tulostin niin voisi ehkä jotakin laittaa seinälle:)

4. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Kyllä vedostelen, ja kohta vielä enemmän, kun alkaa museonäyttelyn teko. Valokuvakeskuksemme Epson Pro 7900-vehkeellä etupäässä. Kotiin pitäisi hommata pieni Epson SC-P800 (A2)-printteri. Korvaisi vanhan R2400 (A3+) louskun. Eihän siinä mitään vikaa ole, mutta mustekulut ovat melkoiset pienillä kaseteilla.

Kapa

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Olen kotoprintterin suhteen juuri samassa tilanteessa. Taevitsenvain kuitenki 25 kpl a4 ja ajattelinvielä hommata r2400 tarvittavan setin musteita. Tulee kuitenkin halvemmaksi kuinp800.
    Eikä taida p800 mukana tulla täysiäsäiliöitä

6. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Liian harvoin tulee printtailtua, toisaalta tulisi varmaan vielä harvemmin jos jostain pitäisi kuvat tilata.

7. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

kyl ite kaytan ihan runsaasti, vaikka en vielakaan pida inkjet printista... mut kyl valokuva mulle on printti. mul on ipf6300 tossa, ei ne mustekulut ole ongelma. mut paperi maksaa niin perkeleesti, onko kukaan tajunnut etta inkjet paperi on kalliimpaa kuin hopeapaperi? jarjeton homma. paremmat paperit maksaa se 200-250e 13-15m rulla. se on 26 50x60 ruutua. Joten yks 50x60 inkjet paperi ruutu maksaa 7-10e. Hopea kuitupaperi maksaa vahan alle 7e ruutu. Ja siina on siis hopeaa, jalometallia... does not compute!

8. Vs: Käytetäänkö printtereitä enää?

Käytin paljon printeriä, kun olin aktiivinen netissä ja luin nettijutut paperilta....mutta nyt ei ole siihen tarvetta. Ongelma mustesuihku-printterien kanssa oli, että patruunat kuivuivat ja homma tuli absurdin kalliiksi.

Aito printti on silver -gelatiini ja noi TULOSTEET, joita hölmöimmät suomalaiset artistit kutsuvat VEDOKSIKSI on ihan perseestä.

9. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Tulostan säännöllisesti. Epson Pro 4900 vaatii tulostamista parin-kolmen päivän välein pysyäkseen kunnossa. Ei mikään harrastepeli. Vuoden vaihteen lomailun jäljiltä meinas kuivahtaa pilalle.

En luopuisi kyseisestä värkistä, vain isompaan Epsoniin voisin vaihtaa.

10. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38

Mulla on vain mustavalko-laseri. Sillä tulostelen lähinnä kerran vuodessa pöytälaatikkofirman kirjanpidon ja tilinpäätöksen. Veroilmoituksenkin voi tehdä nykyään sähköisenä. Hyvin toimii laser vuodenkin lepotauon jälkeen.

Onko olemassa mustesuihkaria, tai muuta tulostinta, jolla voi tulostaa kunnollisia kuvia, jossa muste eikä suuttimet kuivu kuitenkaan pilalle muutamassa päivässä?

11. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

canonit on tossa suhteessa huomattavasti parempia kuin epsonit. epsonit kuivuu todella nopeasti ja kaytannossa aina ennen printtausta pitaa tehda nozzle check printti jotta saa suuttimet auki. tama piti tehda joppa koulussa, jossa printteri oli lahes paivittaisella kaytolla.

canonin kanssa mulla ei ole ollut tota ongelmaa koskaan, ja voi ihan rauhassa jattaa koneen pariksi viikoksi seisomaan. mutta kyl noilla pitaa printata, etta kone pysyy kondiksessa. tai ajaa valilla suuttimen putaus rutiini. toisaalta, kylla sen kuivuneen prittipaankin saa putsattua auki sopivilla liottimilla.

12. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Yks tuttu kuvaaja vaihtoi Canonit pois jatkuvien tulostupääongelmien takia.

Itse oon teettänyt muutamia Canvaksia Canonilla tulostettuna, mikään niistä ei ollut myyntikelpoinen. Epsonilla onnistuu mukavasti.

13. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Miten tuollaisen tulostimen voi varastoida, kun kerran on ajanut liemet sisään?

14. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Entäs väri prosesseineen ja säilyvyys?

Kapa

15. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38

Onko kukaan kokeillut LASER tulostettavaa valkoista veden kestävää muovikalvoa?

Pitäisi tehdä muutamia kilpiä ja kylttejä ulkokäyttöön. Niihin tulisi valokuva sekä tekstiä.

16. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Muoviselle Kapa-levyn tapaiselle materiaalille olen tulostuttanut kopiopalvelussa.  Kestää vettä ja laatu on kohtuuhyvä.  Tiedä sitten, miten käy, jos sen vuosia pitäisi kestää.

17. PePe

PePe Member

178
    2
    18

Minulla on pari vuotta ollut käytössä Epson 3880. On ajoittain seisonut käyttämättä runsaan kuukauden.
    Kertaakaan ei ole ollut suuttimeen kuivamisongelmaa.

18. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38

Auttaskohan suuttimien kuivumiseen Välimeren kostea ilmasto tai säilytys kylpyhuoneessa:)

19. Vs: Käytetäänkö printtereitä enää?

Täytypä ottaa printteri mukaan! ;-)

20. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Mun nyt eteenpäin lähtehnyt Epson R1900 oli joskus yli puolikin vuotta ja kauemminkin käyttämättä ja silti lähti hienosti.