Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kävin päiväblinillä...

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Olli Knuuttila, 12 Helmikuu 2017.

1. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    ... ja oli kaksi objektiivia mukana, täydellä aukolla kuvailin. Molemmat 1.4 aukolla, eka 58mm ja toinen 85mm. Minusta toimii...

Liitetyt tiedostot:

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Sarasvuo ja preemium pro ceeaa.

Toisessa vihreät pinnat takakiekossa. Ihan kuin olisi maalattu, mutta ei taida olla tai kromatun pakkarin reunatkin olisi.

3. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83
    Joo, se oli mukana ekaa kertaa, täytyy katsoa kun saa kuvattua hallitummissa olosuhteissa. Tuossa on mukana nyt niin monesta lähteestä heijastuvaa valoa. Eräissä muissa mitä mulla on ei vaikuta pahalta, mä en ole oikein hyvä noissa, mutta mä tutkin. Tuosta, tai noista, pidin kyllä kuvana ja siitä miten kuva piirtyy eri terävyysalueilla. Väriasioiden suhteen mä olen aina heikoimmalla....

4. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Osa ekan kuvan viherryksistä katoaa ihan LR:n pipetillä tökkäämällä. Epäterävyysalueella laajemin levinneet värivirheet edellyttävät todennäköisesti työläämpää photoshoppausta.

5. Mirrored

23 779
    749
    113
    Kokeilkaas piruuttanne NX-D:tä tuollaisille. (Yritin noille mutta totesin ettei jpegille ole ca korjauksia. )

https://www.google.fi/search?q=NX-D&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=S5ygWLiEHO3k8AfPuIyABQ

ed. Äh, taisin sekoittaa. Eihän siitä löydykään sitä mitenkään. Kohinanpoistot kyllä löytyy.

6. AnteroP

AnteroP Well-Known Member

1 099
    274
    83
    CA lähti kokonaan pois helposti tuosta ekakuvasta, kun käytti LR:n Lens Corretions ->Manual -> Defringe säätöä. Siis kaikki CA lähi pois. :)

7. Mirrored

23 779
    749
    113

Jo vain. Olin onnistunut piilottamaan sen kaiken alle. Axial korjaus näyttää tehoavan. Vaan mitenhän kävisi polkupyörän kanssa.

Liitetyt tiedostot:

8. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83
    No ni, aika hyvin sain minäkin pois, teettää mulla aika paljon kun mulla on näön kanssa vähän hakemista näissä...