Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuvat.fi ilmaisversio loppuu

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana nomad, 18 Syyskuu 2012.

1. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Sain eilen tämmöistä sähköpostia.
    Harmi. En ehkä ihan heti hyppää maksulliseen palveluun vaan katson muita vaihtoehtoja.

2. Pii

Pii

4 011
    0
    0
    Vs: Kuvat.fi ilmaisversio loppuu

just joo. Tää  on ärsyttävää. -Ei sillä minulla on ollut se maksullinen jo jonkin aikaa,mutta vuoden verran kuitenkin ensin se ilmainen. .

En minä  lisäominaisuuksien tähden,vaan salasanalla avattavien sivujen...

Harmi - mainostin taannoin eräälle pikkuisen minuakin vanhemmalle ;) suomenkielistä ilmaista kuvasivua. 

3. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Tiedän että kuvat-fi ilmaisversio on ollut tärkeä esim. monille yhdistyksille. Kykenevät sen kautta jakamaan kuvia tapahtumista ilman että pitää maksaa mitään, kaikelle kun ei aina löydy maksajaa.

4. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Tietysti kaikki maksaa ja aina joku maksaa.
    En ymmärrä miksi joku itkee parinkympin maksusta, jos pitää olla galleria netissä.
    Maksattehan itse kamerannekin? Vai pitäsikö jonkun maksaa sekin?

5. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu 2019
  6. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Olen käyttänyt näitä kahta tiliä eri tarkoitukseen. Ei muuta syytä. Ja onhan minulla myös Google+.

Flickrissä (ja Google+:ssa) on enempi ominaisuuksia sosiaalisen median suuntaan. Kuvat.fi on on puhtaampi kuvagalleria, vaikka onhan siinäkin yritystä lisäominaisuuksien värkkäämiseen.

7. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Pitäisikö tästä kameralaukustakin tehdä maksullinen?

8. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Kuvat fi on yritys, ymmärätkö eroa?

9. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

10. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Mää en myöskään ymmärrä Sireenin pointtia.

kuvat.fi karvahattuversio toimi ennen kuten tämä kameralaukun versio; mainosten saattelemana. Miksi nyt "uudistus" puetaan lisäominaisuuksien - joita siis perusversion käyttäjät ovat tähän mennessä valinneet olla ilman - saannilla.

Jos yrityksen kuvat.fi on kerättävä lisärahoitusta, miksi se ei tarjoa karvahattuversiota ilman lisäominaisuuksia esim kolmanneshinnalla vaan kaikkien on ostettava koko paketti?

11. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Siren ei ole vielä ehtinyt huomata, että palveluita voi pyörittää myös mainosrahoitteisesti :)

Vaikka tämän muutoksen perusteet ovat epäilemättä pyrkimyksessä saada lisää maksavia asiakkaita, niin veikkaan, että aika monet kuvat.fi ilmaisversion käyttäjät äänestävät jaloillaan. Minä ainakin, sillä ei se minulle ole ollut sivupalvelu. Onhan noita kuvasaitteja, eikä kuvat.fi nyt niin erityisen houkutteleva ole. Harmittaa vain kun kotimainen vaihtoehto katoaa ja monet tännekin linkitetyistä kuvista sen myötä.

12. Vs: Kuvat.fi ilmaisversio loppuu

Saahan sen myös matkapuhelimella maksettua niin et vaan 3€ kuussa et ei ole kauhian paha summa.

13. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

14. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Luultavasti kuvat.fi on tarjonnut ilmaista koukuttaakseen ja luomaan gallerian mitä ei halua hävittää, busines toimii noin.
    Tai sitten joku on laskenut, että mainoksista ei saa riittävästi, varsinkin kun ne ei näy linkitettäessä ja on päätetty laitaa maksulliseksi.
    No niin tai näin, niin yritys tekee mitä haluaa ja varmasti riittävä osa ilmaisgallerioiden omistajista siirtyy maksulliseen.
    Ne ketkä ei siirry, siirtyy muualle.

Itselläni on tuo ollut 1g. lähtien varmaan 5-7vuotta maksullisena ja olen ollut ihan tyytyväinen, juuri ostin vuoden lisään muistaakseni 20-30€ ja ostan varmaan vastaisuudessakin.

Summa on mitätön tässä harrastuksessa, missä välineiden päivitykseen menee kymmen kertainen summa vuodessa.

Joku kuitenkin maksaa kaiken.

15. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

16. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Juu minä käytän maksullista ;) . Mutta harmittaa että ainoa?  suomenkielinen ilmainen katoaa.

Tottakai. Jostainhan rahan pitää tulla nettikulttuuri "opettaa" ihmiset näennäiseen ilmaiseen. Mutta niinkuin sanottu : "ilmaisia lounaita ei ole!"

No minun elämääni uudistus ei tuo muutoksia,minun täytyy edelleen käyttää suomenkielistä palvelua itsestäni riippumattomista syistä.

17. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Pointtini oli se, että maksulliseen flickriin laitan tietyn tyyppistä mielestäni suht valmista kuvaa. Jotakuinkin samaa tapaan tuuppaan materiaalia Google plussaan, joskin paljon laiskemmin. Mainosvetoisia kuvat.fi saitteja minulla on sitten ollut käytössä kolmekin kappaletta. Yksi sukulaisuusasioihin, yksi työasioihin ja yksi semmoinen sekalainen johon olen ladannut mm. enimmäkseen teknisluontoisia kuvia joita olen halunnut kavereille jakaa (katso miten skannaus meni pieleen). Tämä eriyttäminen lienee aika yleistä meidänlaistemme harrastekuvaajien kesken.

Saa nähdä kuinka kuvat.fi palvelulle käy. Olisi kiva kun kotimainen vaihtoehto pysyisi markkinoilla.

18. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

19. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Uskomatonta, kun sinä et saa ilmaiseksi niin, palvelu häviää.
    Aika hyvää kasvua?
    http://yritys.taloussanomat.fi/y/mediadrive-oy/espoo/0638594-1/

20. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Niin on myös kameralaukku.com. Y-tunnus: 2241383-4. Tiedät asian vallan hyvin koska olet joskus halunnut ostaa kameralaukku.com:n.