Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Mites tuolla Vuefocuksella pärjätään jos linssin vaihtaa ja jos pärjätään niin kuinka pitkään pärjätään? <SIZE size="80"]Helvetin hyvä ketju..</SIZE>
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Törmäsin samaan tarpeeseen ja kun palkki on mahdoton kuvattava käsivaralta. Kun kenttäkamerani ovat vielä "väärää kokoa", niin ainoaksi mahdollisuudeksi jäi toteuttaa kamera itse. Sinar Handyjä on vähän liikkeellä ja ne maksavat, maksavat. Kameran konstruktion hahmottaminen lähti siitä perusajatuksesta, että varsinainen kamera on vain valonpitävä laatikko. Säädöt ovat laatikon ulkopuolella. Kameran rakentaminen alkoi pahvimalleista ja prototyyppi on tehty sinkitystä pellistä. Takakappaleessa on urat kasettia varten, päällä on Nikkormatin varustekisko, johon saa työnnettyä Linhof Universalsucherin. Sen vieressä on vatupassi horisontin kurissa pitämiseksi. Vasemmassa päädyssä on Linhof Technika 70:n käsikahva ja siihen saa myös lankalaukaisimen. Käsikahvapitimen alapuolella on jalustaruuvi. Oikea käsi pitää kiinni kasetin päästä. Takakappaleen sisälle työntyy etukappale, jolla saa aikaan optiikkojen vaihdon. Protossa on Linhof-leimattu Angulon 6,8/90 vuodelta 1952. Etulevy on kiinteä, koska piirtoympyrä ei riitä siirtoihin. Myöhemmässä vaiheessa on mahdollista tehdä jonkin toisen optiikan kanssa pystysuuntaan siirtyvä etulevy, jolla pääsee korjaamaan kaatuvia viivoja. Prototyyppi on kooltaan 30x15x12 senttiä ja painaa pari kiloa. Jos on valmis tinkimään tukevuudesta, saa painoa pudotettua, koska pelti painaa eniten. Kuvat ovat saman näköisiä, kuin Sinarilla otettuna, koska linssi ja kasetti ovat samat. Siinä välillä olevat hilippeet eivät ratkaisevasti näy kuvan lopputuloksessa. Rojekti on kesken, koska 6x9 rullafilmiperä ja Angulon 6,8/65 piti sovittaa yhteen. Siitä tulee fixfokus ja mahtuu jo pompan taskuun, mutta se on jo toinen tarina...
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Ihan vaan tiedoksi, ettei mun ole tarkoitus/tarvitse kuvatessani herättää uteliaisuutta. Ja tukkajuttu oli vitsi, tää tiedoksi niille, jotka eivät sitä tajunneet. Mä en oo ihan vielä nähny juur sellasta "kirjekuorta", mitä tarkoitan... c, mikä tuo speedyn alla oleva pyöreä pömpylä on? ps. huomatkaa, etten tiedä osien nimiä enkä muutakaan, mä vain käytän noita.
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Oliskohan tässä sellasen kirjekuoren idea... http://snyderstreasures.com/images/glass/optics/GraflexCrownGraphicROpen.jpg
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Öh, en oo varma. Se, joka oli aikanaan Ekohipin Linhofissa, oli enemmänkin jotain "kangasmaista" matskua.
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Tää olis myynnissä, Heli. paljonko tarjoat. ei välttämättä kaikkea roipetta tarttis mukaan ottaa. olen keksinyt uuden "hiirenloukun", sain minikokoisen vaio läppärin joka pyörittää mun hasselin leaf perää vaikka puskassa tai saaressa. Se toimii ihan Bueno, (vaikka M Vuori väittäis mitä) taidan sittenkin alkaa hieroa Digiperällä puskassa, On tosivaikeata löytää läppäriä jossa Fireweren kyljessä on erillinen virransýöttö. Tässä japanimallissa on, mutta myös japanin näppäimet, vaatii vähän keskittymistä...
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Miksi tyytyä neljävitoseen jos parempaakin on tarjolla: http://cgi.ebay.co.uk/Graflex-5x7-Series-B-SLR-Camera-WORKS-GREAT-EXC_W0QQitemZ180361117104QQcmdZViewItemQQptZFilm_Cameras?hash=item29fe5c3db0&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1690|66%3A4|65%3A12|39%3A1|240%3A1308|301%3A1|293%3A1|294%3A200
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen ... Helille ehkä vielä enemmän kuin esim. mulle..... Tein itse asiassa k.o. hupun vanhasta anorakista. Vetoketju kiinni, niin pysyy kaulassa, helmanarulla sitten sopivaksi kameran ympärille.
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen MULLA ON KANGAS!!!!!!!!!!!!!!! Joten ei ehdotuksia siihen suuntaan enää
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen hyvinhän sitä ehtii 8x10 tähyslasillakin vauvaportreitteja ottamaan: http://www.pikkuteemu.net/public/valokuva.net/preview.phtml?i=jimi .. vai olikohan tuo nikonin digillä otettu..
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Äläs ny, tuo 'paita pään yli' -vaihtoehto herätti jo mielikuvia.... Ai niin, mutta sähän et halunnut herättää huomiota...
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Jooen. Muistan ku lainaLinhofin kanssa oltiin jossain kuvaamassa, niin ihmiset tuli supisee selän taakse ja kattomaan mitä mä touhuan. Tuli ihan pölhö olo , kun eivät uskaltaneet kysyä.
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen On, tosi kaunis lapsikuva. ps. pikkuteemun vauvakuva purskautti naurut kans.
Vs: Käsivarakuvaamiseen sopiva 45nen Olkoonkin että fieldi onhelppo ja kevyt ja olen virittänyt siihen etäisyysasteikonkin, eli jalustalta sillä ottaisi suht helpolla jo kaupunkikuvia nopeasti, varsinkin kun hankkisi jostain Toyo-tyylisen varjotötterön tähyslasille niin siitä huolimatta kaipaisin jotain kunnon pressijuttua. Ei tarvita multinegaperiä, tavallinen kasetti riittää. Kameraksi vaikka melkein modattu fieldi jossa voisi joko olla urheiluetsin kiinteästi + kahva laukaisimineen ja nopeahko tarkennus. Tuollainen ei olisi kooltaan eikä painoltaankaan hirmuinen. Parempi ratkaisu toki olisi jonkinlainen mittaetsin jolla voisi tarkentaa.. Miks näin vaikeesti? Olen vaan niin ihastunut laakafilmiin että sitä tulee jo jalustankin kanssa polteltua lähes eksponentiaalisesti kohoavia määriä ja tykkäisin kokeilla millaista kuvaa saisi jos kuvaus olisi vielä pykälän helpompaa. Laakafilkalle kuvia jostain pippaloista, puistotuokioista jne... Alkanut käymään niin että vaikka keskaripuolella mulla on laajin ja monipuolisin varustelu niin käytännön kuvaaminen on siirtynyt vauhdilla laakapuolelle.