Vs: Helsingin vanha linja-autoasema Kiitti Jukka! Myös itselleni uusi kehite: HC-110, tämä on eka filkka kehitetty sillä. Voin jo sanoa että pidän jäljestä. Tällä mennään hyvin pitkälti jatkossa, jo senkin takia että ostin kerralla 2 litraa (sillä kehitttää noin 150 filkkaa)...
Vs: Helsingin vanha linja-autoasema Minusta taas näyttää, että epsonissa ei oot tarkennustaso ihan kohdallaan. Tuo tri-x on siitä hyvä filmi ainakin rullakoossa, ettei se käpristy. Kannattaa kokeilla sitä 120 filmin korkeutta, irrota ne nuolella merkityt nipsukat ja käännä toisinpäin, silloin korkeus nousee 3.5 mm, tämä itselläni paransi tarkennusta. Jos taas otat kokonaan pois, niin silloin korkeus on 2.5 mm. Oletuksena siinä on 3 mm. v700 ja v750 skannereissa vaihdellut tuo tarkennustaso. Laita hyvät negat laitteeseen siten, että tulee joka kohdasta skannaus (siis 4 tai 6 eri ruutua), anna negojen olla paikallan kun vaihdat nipukoitten asentoa. Tee samalla asetuksella kaikista skannit ja sitten vertaat niitä näytöllä 100% suurennoksella. Skannaustarkkuudeksi riittää 2400. Valitse niistä sellainen, jossa rae on tarkinta. Paras vaihtoehto on tilata betterscanning pitimet. Mä olen kokeillut näitä kaikkia, na betterscanning on selkeästi paras- siinä voi korkeuden säätää portaattomasti ja jokaisen ruudun saa t-lockien avulla kohtuullisen tasaiseksi. Kohta tulee tekstiä, että eivät jotkut ole huomanneet eroa. Nämä kommentoijat eivät ole ollenkaan käyttäneet betterscanning-pitimiä tai sitten eivät ole jaksaneet tehdä koeskanneja oikean tarkennustason löytämiseksi. Älä niistä välitä - minä tiedän mistä puhun. TJukka
Vs: Helsingin vanha linja-autoasema verrataans joskus Keni Epsonia ja Flextightiä, olis mielenkiintoista nähdä miltä näyttää.
Vs: Helsingin vanha linja-autoasema sepä olisi mielenkiintoista nähdä, itse olen joskus haaveillut nikon 9000. T Jukka
Vs: Helsingin vanha linja-autoasema Kiitos hyvistä neuvosta Jukkis! En tosiaan ole vielä mitään hienosäätöjä tehnyt. Skanneri vaan otettu pakkauksesta ja laitettu pöydälle ja piuhat kiinni. Nämä skannauket ovat heti niin paljon parempia mitä olen vanhalla Umaxilla saanut aikaiseksi että en edes osanut epäillä tällaista. Uusia pitimiä en välttämättä lähde tilaamaan, mutta niitä nipukoiden vaihtoa aion kokeilla. Ainakin se rappukuva on jo valmiiksi hieman pehmeä, ottohetkellä oli tosi vähän valoa ja valotusaika käsivaralta pitkähkö. Kokeillaan vaan joskus Flextighilla, Jukka, olisi ihan mielenkiintoista verrata tuloksia!
Vs: Helsingin vanha linja-autoasema Pitääkin koittaa TERÄViLLÄ kuvilla, rakeen lisäksi kannattaa myös katsoa ääriviivojen piirtoa. T Jukka
Vs: Helsingin vanha linja-autoasema Täällä myös Betterscanning-kannattaja. Varsinkin kun negat on joka suuntaan venkuralla niin se on mainio apu. Kaikkein suorin keskikoon nega muuten joka on tullut vastaan on Shanghai GP3.