Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Mirrored, 13 Helmikuu 2016.

  1. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Latauksen ohjauksen pitää tarkkailla akun lämpötilaa. Lämpötila-anturi on joko lähellä akkua tai akun sisällä.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Tuli ensimmäinen häiriö uudessa systeemissäni.  Kului jopa yli tunti selvitellessä, miksi USB-jako ei tänään mennyt päälle mitenkään.  Eipä se oikeastaan selvinnytkään, mutta jonkinlainen softan kiemura se varmasti oli, koska puhelin kyllä tunnisti ja näytti että USB-piuha on kytkettynä, mutta varsinaisessa yhteydenjaon valikossa se kohta jäi epäaktiiviseksi.

    Vasta kun irrotin akun ja kytkin takaisin virrat, se alkoi toimia.  (On niin älypuhelin etten löytänyt sammutustoimintoa lainkaan :)

    Muuten positiiviset kokemukset toistaiseksi tästä mun ekasta älypuhelimesta.  Tuo oli ensimmäinen häiriö nimittäin.  On tuota jo tullut käytettyä yhteen jos toiseenkin jutskaan itsenäisenäkin laitteena.  Ja itse puhelintoiminnat ovat myös parhaat mitä mulla tähän asti on ollut eli varsinkin  äänen selkeys suuntaan ja toiseen kaiutintoimintoa myöten.  LG spirit siis tämä on.  Olisi LG:llä ollut halvempikin malli, mutta sen verran speksejä katsoin että esim. näytön tarkkuus ja ehkä naarmukestävyyskin erosivat. 

    Tuollainen kotelo on. Mukana tuli myös kalvo näytön suojaksi jota ihmettelen melko paksuksi että toimiiko kosketusnäyttö tosiaan sellaisen läpi. Kai tuo kotelo puhelinta tarpeeksi suojaa ilmankin kalvoa sentään.
     
  3. Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Täällä sinnitellän wlan-mokkulalla. Tämä kun latautuessaan lämpiää, hän menee jumiin, ja jumissa ei kuluta juuri sähköä, joten ainoa tapa saada buuttautumaan, on pistää pakastimeen tunniksi. Varovasti kun lataa vain yhden tai kaksi pylvästä niin toimii ainakin tunnin putkeen! ...ja kuin vakuudeksi tilttasi tämän viestin lähetykseen, joten mokkula kaappiin ja äijä hakema kaliaa ;-)
     

    Liitetyt tiedostot:

  4. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 444
    432
    83
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Meininki hyvä... Ota samalla punkeroista. Uskoisin että lähi'paikasta' sitäkin löytyy. ;D

    Sekä jaksamista. Sitähän tarvitaan siellä maailman laidalla.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Onhan noita jos jonkinmoisia eri firmoilla ja nimenomaan tuollaisia datasiirron kuukausirajoja on niin "mobiililaajakaistoissa" kuin "puhelinliittymissä".  Sitten voi nostaa rajaa lisämaksulla.  Tähän juuri tympäännyin valkatessani uutta ja valitsin rajattoman.

    Puhelimestani nyt näen että mun käytölläni on kertynyt jaettua nettiyhteyttä jo yli 20000Mt 7.3 lähtien. Siis kolmessa viikossa.  Lisäksi puhelimen itsenäinen käyttö.  Mielestäni olen vielä lightweight käyttäjä, ehkä 12 tuntia viikossa tulee netin äärellä vietettyä, jokunen youtube video joukossa  ja 'perus' foorumisurffailua.


    -----------------------------


    Ajelin Salon läpi pohjoiseen ja moottoritien kohdalla kokeilin speedtestiä. Upload oli yhtä nopea kuin download ja jotain 40-50Mb/s.  Himassa tyypillinen on jotain tällaista:
    http://www.speedtest.net/my-result/5203903924

    Se näyttää vaihtelevan ajankohdan mukaan muttei juurikaan kännykän sijoituksen mukaan talossa kuten vanhalla 3G liittymällä vaihteli. 4G signaalilla lie siis tällaista parempaa "syvyyttä".
     
  6. Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    DNA laittoi langattoman 3G/4G reitittimen ja rajattoman netin alle kahdenkympin per kk jatkuvalla sopimuksella. Nopeus riittää ainakin 4G alueella (~ 50Mbps). 
     
  7. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    DNA on onnistunut jotenkin sössimään iLuurin asetukset niin, ettei tällä hetkellä oma yhteyspiste toimi.
     
  8. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Ettei olisi pienellä präntätty ehto ettei yhteyttä saa jakaa???
     
  9. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Juuei, edellinen puhelin toimi. Uusimmissa malleissa ongelma
     
  10. Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Jakaminen ei ole mikään ongelma (reitittimen kanssa!). Täällä elellään Linux-ympäristössä kännyköitä myöten (Android) paitsi on yksi XP-kone skanneria varten ja vaimolla on Lumia 930, jossa on aika mainio kamera. Kaikki toimii. 
     
  11. Vilmiveikko

    Vilmiveikko Member

    764
    0
    16
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Mulla on netti Samsungin 7" tabletin kautta. Siinä siis SIM-kortti (3G) ja latauspiuhallaan kiinni tietokoneen USB-portissa, kun olen kotona. Tabletti pysyy latingissa ja jakaa netin pöytäkoneelle. 4G:lle en ole keksinyt mitään käyttöä.

    Wlan on toinen helppo tapa jakaa nettiä, mutta pöytäkoneissa ei sitä monesti ole. Kokeilin usb-tikku-wlania, mutta ei ainakaan halvin malli pelittänyt Linuxin kanssa.

    Mobiilinetti ei ole yhtä vakaa kuin kiinteä laajakaista, mutta menettelee, jos ei hermostu satunnaisesta tökkimisestä. Toki riippuu alueesta ja signaalin vahvuudesta paljon, miten hyvin toimii.
     
  12. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Mulla kaikki tökkimiset jäi 4G:n myötä. Tai oikeastaan ei se vanhakaan tökkinyt, mutta oli herkkä mokkulan paikalle ja nopeus jäi vaatimattomaksi ruuhka-aikoina.

    Raporttina tässä vaiheessa että olen ollut hyvin tyytyväinen järjestelyyn.  Myös puhelin on osoittautunut hyväksi.  Ei ole kaatuillut.

    USB-jako on ollut kotikoneella käytössä.  Siinä tulee hauska ilmoitus aina että "Akku täynnä.  Irrota laturi säästääksesi sähköä."  :D  En pääse katsomaan liikkuuko virtaa mainittavaa määrää siinä tilanteessa piuhaa pitkin mutta vaikea uskoa. Minkäänlaista lämpenemistä en ainakaan havaitse puhelimessa.

    Jos puheleimen jättää kiinni piuhalla kun lähtee koneelta, sammuu kone pian lepotilaan ja USB-liitäntä sulkeutuu.
     
  13. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    ... ja välttääksesi ylilatausta...
     
  14. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Lisäsin latauksesta. Olen jokseenkin varma, että siinä latauksessa on ns. älyä. Ei varmaan mikään vaikea toteutus puhelimen virtapiireihin.

    Loppuis nämäkin kirjoittelut jos säästäisin sähköä puhelimen kehotuksen mukaan.  :)  USB-piuha on kiinni niin tuo ilmoitus tulee kun akku näyttää 100%.
     
  15. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Tässä samassa keskustelussa 4 kk sitten:

    Ks. http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,113453.msg796199.html#msg796199
     
  16. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Juu hyvin on muistissa. Edellinen viesti tuosta on minun ja täytyy sanoa että edelleen minusta tuntuu että älyä latauksissa voi olla, vaikka nyt minulla on jo kokemusta tästä uudesta puhelimesta.
     
  17. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Ei siinä mittään. Sinun valintasi; mutua vai mittaustietoa.
     
  18. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Mittaustietoa siinä mielessä että tämä on ensimmäinen kännykkäni, joka ei lämpiä yhtään havaittavasti ladattaessa yli tarpeellisen ajan.  Suhteessa kertomuksiin poksahtavista akuista ketjun alkupuolella homma tuntuu toimivan paremmin kuin oletin.
     
  19. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Ei siinä mitään ylilatausta synny. Sähkö ei mene akkuun, vaan varoitus johtuu monien laturien tyhjäkäyntivirrasta. Oleellista on laturin irrotus "seinästä", mitä viesti ei täysin ilmaise.
     
  20. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle

    Mutku mirrored:n nettiyhteys on saman USB-piuhan varassa...