Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Hyviä mietelmiä. Kaikenlaista voisi tosiaan miettiä, jollei olisi päätynyt johonkin viihdepakettiin, tai haluaisi pitää kiinni jostain hiton mailiosostaan...
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Lumian en ole havainnut kuumenevan wifi käytössä oli se sitten jatkuvasti kytkettynä virtalähteeseen tai ei. Käytössä on ollut kaksi hslpaa laitetta eli 530 ja 625. Ennen noita yhteys nettiin luotiin Nokia E70 puhelimella ja USB yhteydellä. Nykysysteemistä meille toimivan tekee se että netti kulkee mukana mihin vain ja ANDROID tabi menee nettiin ilman omaa korttia missä vain Lumiakin. PC käytössä USB lataus on ihan kätevä. tabi käytössä autolaturi Lumian kylkeen ja tabi voi olla vaikka navigaattorina tai nettiradiona sellaišillekin ohjelmalähteille mitä Lumia ei tue.
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Siitä lähtien, kun kännykkään sai kiinteähintaisen datayhteyden (2005?), minulla ei ole ollut muuta nettiyhteyttä kotona (sitä ennen oli modeemi kiinteässä puhelinlinjassa). Aluksihan tuo oli hidasta, 100 kuvan lähettäminen Ifille kesti kahdeksan tuntia, mutta mitä siitä, sama kuukausimaksu. 4G:n myötä sama operaatio kestää ehkä vajaan minuutin. Mobiiliyhteys puhelimen välityksellä riittää toistaiseksi minulle hyvin.
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Oman valokuvatulostimen hankinnan jälkeen netin nopeuksilla on melko vähän merkitystä. Lankanetin lähetyksen maksiminopeus meiltä on 2 mpit, 4G lähettää paljon nopeammin ja puoleen hintaan.
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Kiitoksia tiedoista tähän asti. Alkaa näyttää taas siltä, että voisin uskaltaakin siirtyä yhteen liittymään joka on älypuhelimessa. Kun vaan osaisi valita sellaisen, mikä ei kuumene ja poksahda. Hinta saisi olla mieluummin satanen kuin kaksi. Hyviä tarjouksia pitäisi bongata. ed. Olin jo tilaamassa liittymää, koska numeronsiirtoon kuluu aikaa ja muutenkin voin määrätä siirtopäivän sopivaksi, mutta se jäi siihen kun en tiennyt mikä sim-kortti pitäisi valita. Mini, Mikro vai Nano. ed2. Olisikohan tuossa mulle sopiva. Taidan laittaa tilaten. http://www.lg.com/fi/matkapuhelimet/lg-Spirit-4G-LTE-H440n http://yhteiso.elisa.fi/t5/Android/mik%C3%A4-puhelin-olisi-hyv%C3%A4/td-p/493219/page/2 Jos aikomus käyttää mokkulana, niin suosittelen erityisesti. Jos homma toimisi, niin vuodessa tulen säästämään jo vähintään tuon puhelimen hinnan ja lisäksi nopeudet kasvaa. Ehkä puhelimenkin nettiä tulisi joskus johonkin tarpeeseen availtua.
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Eiköhän normaali puhelimenkäyttö ole kuitenkin melko vaaratonta. Mun moka tuli siinä että käytin samsungia vain mokkulana ja silloin laite sai liikaa latausvirtaa. Ei päässyt juuri koskaan tyhjenemään normaalisti. Kännykän akku on hyvä päästää välillä aika tyhjäksi. Kestää sitten useamman latauksen.
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Mikä on normaalia? Viikonlopun kiinni vain kotikoneessa usb-piuhalla. Tai laturissa kotikenttää lähettämässä? Ja eiköhän sillä nimenomaan ole merkitystä sekä kuumenemiseen että virran kulutukseen että kuinka paljon datalatausta tai -lähetystä suorittaa. Jotenkin minusta tuntuu, että latauksetkin voivat olla kehittyneempiä ja ns. älylatauksia, jotka eivät ylilataa milloinkaan. Toisaalta silloin ei kai mikään auta jos virtaa kuluu reippaasti koko ajan ja laite tuottaa lämpöä reilusti. Vaan miten asia on eri laitteilla ja eri käytöissä. Itse voin reilun viikon päästä kertoa miltä vaikuttaa tämän suhteen: http://www.lg.com/fi/matkapuhelimet/lg-Spirit-4G-LTE-H440n Maksoi 139 euroa Elisalla. Ja sitten jatkossa maksan 25€/kk netistä ja puhelimen käytöstä yhteensä. Tarjoushinta voimassa 12 kk ostosta 24,90 € / kk Huoleton 4G, tuttu TV:stä https://kauppa.saunalahti.fi/?&_ga=1.17854909.547896137.1454813197#!/matkapuhelinliittymat
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Jos USB latauksen toiminta kiinnostaa niin tämmöinen palikka on näppärä: http://www.ebay.com/itm/Dual-USB-Mini-Voltage-and-Current-Detector-Mobile-Power-USB-Charger-Tester-/151896859617?hash=item235dc223e1:g:ZvEAAOSwHQ9WWAgj muitakin malleja eBaysta löytyy, eikä maksa paljon...
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Laita mirrored tuollainen bunkkeri. Siinä voi käytössäsi toki olla yksi perustavaa laatua oleva ongelma. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24647__Turnigy_Lipo_Bunker_Lipoly_Safety_Charge_Box.html
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Ei mulla ole akut poksahdelleet vielä. :-* Kaikki ajallaan.
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Niinhän ne kertoo, että kukat voi hyvin, kun niille puhuu. Reissulla voi sitten soittaa.
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Saattaapi WiFi:n kantomatka olla varsin niukka
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Kissat voi paremmin kun ei ole kukkia. Olispa laittanut jonkin nettimittarin aikanaan päälle, näkisi vähän millaista nettiä sitä oikein tarvitsee, tarjolla kun on kännyihin 10/20gigaa/kk. Hmm, tulkitsin hieman väärin, nuo olivatkin tabletti/modeeminettejä -ilman puhetta. Luultavasti toimivat silti kännyn kautta ok, mutta tarvitaan toinen känny jossa löpinäsopimus.
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle No noissa mobiililaajakaistoissa ja puheliittymissä netillä on eri operaattoreilla jonkinverran eroja. Telefinlandilla oli jokin gigaraja uusiin 4g liittymiin ja sitten taisi olla pienellä lisämaksulla sen ylitys. En viitsinyt tarkkaan tutkia, koska vaihdoin rajattomaan Saunalahteen. Vaihto operaattorilta toiselle on tullut minulla perinteisesti tehtyä muutaman vuoden välein. Telefinlandilla olen käyttänyt kätevää "oma liittymää" eli mulla on tunnukset sähköiseen asiointiin. Sieltä katsoin laskumapista muutamia vanhoja laskuja selaillen että olen liikuttanut 10-30 gigaa kuukaudessa 3G mokkulan kautta. Useimmin 15-20. Jotta jospa laskuissas näkyisi datamäärä teilläkin?
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Ketjussa oli jotain juttua, että Wi-Fi on pois päältä kun jakaa nettiyhteyttä. Tavallaan ei, koska se nettiyhteyden jakohan tarkoittaa, että puhelin jakaa mobiilidatan wifi-hotspotin kautta edelleen. Eli wifi-lähetys on päällä ja laitteesta riippuen saattaa kovastikin lämmittää laitetta ja kuluttaa akkua. Toinen juttu on, että mitään erityisen fiksuja nykylaitteet ei ole tuon akun lataamisen suhteen. Johtuen luultavasti siitä, että akun kestolla kilpaillaan ja nykylaitteet tehokkaine prossuineen ja jatkuva SOMEssa olo kuluttavat paljon sähköä. Tästä johtuen akusta koetetaan ottaa kaikki irti sekä sitä purettaessa että ladattaessa. Lisäksi on vielä tulossa pikalataus, koska akkujen koko on kasvanut ja ihmiset tuskastuneita hitaaseen lataamiseen.. Seurauksena on juurikin tuota akkujen paisumista/poksahtelua. Jos siitä on huolissaan, niin suosittelen lataamaan akkuja ennen kuin laitteen on pakko sammuttaa itsensä ja samoin ottamaan laturi irti, kun varaus on siellä 80-90% huitteilla (samoin kuten läppäreistä joskus löytyy akun elinikää pidentävä latausmahdollisuus). Nimimerkillä "huoltaa puhelimia työkseen"
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Tarkoitatko ettei ole mahdollista jakaa puhelimen nettiyhteyttä USB-piuhan kautta kotikoneelle ilman että puhelimen wifi-lähetys on päällä?
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Ei näy, kun nyt on "Sonera Kodin Netti Plus ADSL 8-20M " jossa ei mitään rajoituksia määrällä. Mutta tulipa tutkittua yksi lasku tarkkaan ;-) Itse asiassa katselin italialaisia palveluntarjoajia, siellä ei Vodafonet ja Timit anna rajoittamatonta, vaan määrä näyttää olevan, ja maks 20 gigaa. Tosin haisua sopparien "pakko"pituuksista ei ole.
Vs: Kännykkä mokkulana - nettiyhteyden jakaminen kotikoneelle Ei ole mullakaan mitään rajoja ollut, mutta olisiko ero kuparikaapelin mahdollisuuksissa mittaukseen? Sain aika paljon selitellä tänään Telefinlandin tyypille miuksi valitsin tällä kertaa Saunalahden. Se oli lopulta tuo selkeys, kun ei ole rajoja puheluille eikä datan määrälle. Mikä hinta olisi käytännössä ollut eri skenaarioissa erilaisin liittymävalinnoin Telefinlandilla, oli jotakuinkin mahdoton määrittää ja samalla näytti siltä että mahdollinen pienempi maksu jäi epätodennäköiseksi. Ja jotenkin uskoisin että mun datamäärät kasvaa ihan luonnostaan jos siksikin että nopeutta piisaa enemmän. Useammat sisällöt siis tulevat toimimaan vähemmällä odottelulla.