Vs: Juuresi Minunko juureni? Juuret suuntautuvat yleensä alas, ne ovat kasvustaan huolimatta historiaa, josta juurten omistaja imee energian itseensä ja lehtiinsä. Nämä juuret näyttävät käyttäytyvän kuin kasvi itse, kasvaen ylöspäin. Mutta samalla yläosa on tumma ja alaosa, maa, on vaalea. Roolit ovat sekaisin. Ei siis toimi muuten kuin täysabstraktina orgaanisen elämän askeettisena tiivistyksenä, mihin tiivistämiseen taas sopisi värien poistaminen.
Vs: Juuresi nämähän on selvästi pizzan seasta löytyneet karvakäden rintakarvat ! ei vaan,aika erikoinen otto,kelpo kuva.
Vs: Juuresi Minusta värien poistaminen ei tuo tähän mitään lissä, päinvastoin. Taustan sinertävällä sävyllä on oma osansa katselunautinnon hekumallisuudessa, jota harmaalla ei olisi. Kuva on minusta oikeni päin juuri näin. Katsomme juuria unenomaisessa tunnelmassa sieltä suunnasta, minne emme normaalisti näe, maan alta. Sininen sävy tukee tätäkin mielikuvaa. Oikkein kiva kuva.
Vs: Juuresi Kiitoksia kommenteista! Itse olen jotakuinki samoilla linjoilla juhaan kanssa, miten itse näen kuvan. Eli omasta mielestä kuva on juurikin noin "oikeinpäin". Ja aivan kuin tuossa sanottiin niin jos tahtoo kuvaa voi katsoa syvällisemmin tai sitten minimalistisena abstrakti "taiteena". Kokeilin myös alkujaan mv-versiona mutta se ei oikein iskenyt.