Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Juulia

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana ALe, 27 Maaliskuu 2019.

1. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    En tiedä muusta kuin, etten pitänyt mirrorin ja mpholicin vuodattamista asioista ja en pidä tästäkään kommentoinnin kommentoinnista kuvaketjussa, koska se hukkaa varsinaista asiaa, siksi tuo oli vain pikkukommenttina varsinaisen kommentin alussa. Turhaa nokkimista kommenteista joka ketjussa, ei oikesti kukaan kaipaa. Ei siis kohdistunut tällä kertaa ollenkaan sinuun tai mihinkään minkä kirjoitit. Kuvaketjuissa olisi ehkä viisainta ihan meidän kaikkien olla kommentoimatta joutavuuksia ja keskittyä vain itse kuvaan ja sen luomiseen liittyviin asioihin. Laitoin tykkäyksen luultavasti Kapalle, koska riippumatta kuvasta ja siitä toisesta, niitä vaivaa sama ongelma.

2. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    jpu tykkaa.JPG
    No siis siksi ainoastaan kysyin koska olet laittanut "tykkäyksen" kommentille joka on ristiriidassa kirjoituksesi kanssa.
    Aihe ei kiinnosta muuten pirun vertaa mutta onko siis vahinko vai tsoukki että et pidä jostain kommentista ja laitat sille kuitenkin - edellisellä sivulla - "tykkäyksen".
    Yritin vain - kunniotuksesta kirjoittajia kohtaan - ymmärtää, mitä he tarkoittavat. Ei se ole epäoleellista mitenkään.

Viimeksi muokattu: 28 Maaliskuu 2019
  3. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Ehkä kuljet liian syviä polkuja täällä netissä. Jos luit tuon mun kirjoituksen, lue se uudestaan, unohda tykkäykset ja muu, lue se uusin silmin ilman ennakkoajatuksia tai muutakaan. ihan vaan yksittäisenä asiana. Harvoin kirjoitan mielikuviani muutenkaan, mutta tuossa tuli asiaa pohdittua. Annat liian monen asian vaikuttaa itseesi, ei kannata, ei sinua kukaan dissaa. Kokemukseni mukaan olet ihan mukava mies, eikä me olla riidoissa tietääkseni. Ja itseasiassa kohdistin viestini aloittajalle!

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Äh...
    Aikamoista. Mystistä :)
    Sanattomaksi vetää. Öitä.

JPu tykkää tästä.
  5. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Ok vastaan vielä, kun kerta haluat..

Pidin kommentista, jossa sanottiin, ettei näillä tekijöillä ole olennaista merkitystä kuvan kannalta ja pidän edelleen. Koska vain rivi missä sanotaan mallin kallistuksesta on se, mitä pidin mainitsemisen arvoisena, kaiken muun näen ihan turhana ja sivuseikkana kuvan kannalta. Asioita jotka voi huomata, vaikka niiden merkityksellä ei olisikaan merkitystä, kun malli ei ole parhaassa mahdollisessa asennossa ja parhaiten esiin nostettuna. Epäolennaisia yksityiskohtia, joita et olisi itsekään havainnut jos/kun malli olisi esitetty paremmin. Kyseessä oli ensimmäinen studiokuvauskerta ja silloin ei ole asiat kokonaan hallussa. Kokeneemman ei pidä sortua luettelmaan asioita, joilla ei varsinaisesti ole kuvan parantamisen kanssa paljoakaan tekemistä.

Koska tämä kritiikkisi kommentista pitämisestä tuntuu olevan niin tärkeä, että haluat jatkaa sitä keskustelua, vastaan. Ihmettelen vaan mistä nuo poimit ja miksi? Miksi et keskittynyt muotokuvaamisen peruselementteihin, vai oliko ne ehkä kuitenkin asioita jotka eivät olekaan sinun vahvalla alueella ja ei niin tuttua? Miksi siis ottaa niin vahvasti muiden tykkäämiset, jos ei genre ole tuttu? Tekisi mieleni kysyä kuinka monta studiokuvaa mallin kanssa kahden olet itse ottanut, mutta en kysy, mitä se minulle kuuluu.

Joka kuvaaa joka esillä on saa kommentoida varsin vapaasti, ketään loukkaamatta, mutta perusteluita ei näkynyt miksi tuon listan teit ja miksi sinusta nuo oli tärkeitä asioita, vaikka ainakin kaksi, minä ja mpholic ne nähtiin aivan asiaan liittymättäminä yksityiskohtina. Toki tuo lauseen allekirjoitan, ettei malli ollut hyvässä asennossa.

Hyvää yötä vaan sinullekin ja ilman tappelua toivon. Vastasin vain kun ihmettelit tuota minun tykkäämistäni, joka ei ollenkaan ole ristiriidassa siihen mitä kirjoitin, päinvastoin, nostin ihan muita asioita, minusta oleellisempia vaikkakin eri näkökulmasta. En siis dissaaa pointtejasi, vaikka en niitä allekirjoittaisi.

6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Arvostan vaivannäköäsi.

Kait se on sitten uskottava että noinkin voi asiat nähdä.
    Itse näen toisin, enkä kantaani ole muuttamassa.

Kirjoittaessani en - tietenkään - voinut tietää kuinka paljon kuvaaja on studiossa kuvaillut, siitä sain lukea vasta hieman myöhemmin.
    Itse olen opiskellut enemmän maalaustaidetta ja monet muotokuvamaalaamisen periaatteet voi luovasti soveltaa myös muotokuvien valokuvaukseen. Valaisusta, sommittelusta ym. lähtien. Koulutukseltani olen kuvataiteilija.
    Valokuvausta olen harrastellut vasta päälle nelisenkymmentä vuotta.

Arrogantti ja veemäinen tyyli (ei koske sinua) ei ansaitse mitään kannustusta eikä kehuja, sama kuka niitä harrastaa.
    Tässäkin ketjussa sellaista oli. Sellaisen vuoksi jäi taas paljon asiaa kirjoittamatta. Trolliukkojen kanssa ei jaksa enää vääntää.

Jatkoja.

Edit: "Fuji on erinomainen kamera ihmisten kuvaamiseen"

Viimeksi muokattu: 28 Maaliskuu 2019
    JPu tykkää tästä.