Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Hienoja on kaikki, mutta kyllä tuo keskimmäinen setti kolahtaa eniten. T Jukka
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Jurmo on aina yhtä hieno paikka ja nämä kuvat romantisoivat sen kauniisti. Milloinkohan sitä itse taas pääsisi siellä käymään, edellisestä reissusta taitaa olla jo 5 vuotta aikaa..
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Tämä kaikki on valtavan hienoa kokemusta ja elämystä! Voin vain kertoa miten heinoa on katsoa näitä upeita kuvia myös livenä(!) päivän päätteeksi siellä tuvan pöydän äärellä. Kenin ja Roggen kuvausprosessit ovat hienostuneita, hienovaraisia ja harkitsevia. Ja tämä antaa sitten vuorostan sarjatulikuvaajalle mahdollisuuden ottaa (lyhyet) tirsat Jurmon rantapenkereillä. Ei huonoa sekään!
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Ei sillä oo nii välii. Pääasia, että on yleisesti "hyvä fiilis". Tommosista ei kantsu huomauttaa - se särkee idyllin ...
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Kiitos jälleen kommenteista! Mukava että polaroidkuvaus herättää näinkin paljon kiinnostusta. Valotin myös joitakin filkkarullia Rolleiflexilla ja Holgalla. Filkat vielä kehittämättä, palaan niihin myöhemmin jos on jotain mitä näyttää.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Päätetään ketju millä aloitettiin, eli Polaroid 55 -kuvalla. Tämä sinänsä erittäin kaunis pihlaja alkaa nyt puolestani olla valmiiksi kuvattu.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Tosi hieno kuva ja "luovaa terävyysalueen käyttöä"! Mutta totta puhuen/ mun mielestäni ainakin, noista ruskettuneista vessapaperireunoista kyllä voisit hankkiutua eroon.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Kiitos, kiitos! Kuten aikaisemmin olen todennut - Polaroidkehykset pysyvät kuvissani. Ovat osa kuvaa. Mielestäni kuva kärsii jos rajaa kehykset pois. Oma mielipiteeni, mutta oma on kuvakin. Esim. Polanoid.netissä lähes kaikki Polaroid 55-kuvat ovat skannattu juuri tällä tavalla, eli käytäntö on yleinen. Osasin odottaa kehyksistä kommentteja, mutta en ehkä sinun suunnaltasi... No hard feelings though!
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Hienoja kuvia monet noista. Vetoomus yleiseen käytäntöön ei ole hienoa. Oletko perässähiihtäjä? kapa
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt ^ ^ Ystävä on se, joka voi sanoa mitä ajattelee. Sommittelu on suoraa, tarkkaa, varmaa - ja kivan yksinkertaista. Tutkin näitä oppiakseni. Ihmettelen polan merkitystä näissä, kuten yleensäkin kaikkien valintoja. Onneksi on vielä ihmeteltävää. edit. Sitä olettaa että polaroidia ei roiskita, vaan sen käyttö on hyvin taloudellista. Siksi polaroid voi olla opettavainen metodi tai todistus siitä että negallekin syntyisi vain vähän 'työruutua'. Toisaalta nousee myös kysymys, miten polaroid ohjaa 'turvallisiin' tai kaavamaisiin valintoihin, jotta tulee kerralla valmista. Näissä on kuitenkin sisäistetty hyvin tämä väline. Kyllä tämä on ehdottomasti polan oikeinkäyttöä. lisää edittiä
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Kiitos Kapa ja Mirrored. Arvostan aina hyvän ystäväni Jukan mielipiteitä. Vastaus Kapan kysymykseen: En ole. Jos olisin perässähiihtäjä, olisin kuvannut digikameralla. Olen luultavasti yhtä jääräpäinen kuin sinä. Kaikella kunnioituksella.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Polaroidfilmiä on ikävä kyllä sen verran kallista että laukaisinsormi ei voi olla erityisen herkkä. Haluan jatkaa polaroidkuvaamista mahdollisimman pitkään, joten on pakko miettiä tarkkaan mitä kuvaa ja montako kuvaa on valmis uhraamaan tietylle aiheelle. Minulla kipukynnys on kolme kuvaa. Jos ei tämä riitä, saa olla ja jatkan matkaa. Piti oikein laskea: Kahdeksan päivän aikana kuvasin Jurmossa yhteensä 57 polaroidkuvaa, eli keskimäärin 7 kuvaa per päivä. Skannasin 27 kuvaa ja latasin niistä 18 kpl tänne Kameralaukkuun.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt No tiedät (ja varmaan tiesit jo ennalta) mielipiteeni noista reunoista. Itsellänikin on Pola shotteja, joissa on nuo epäsäänölliset negojen reunat, aina erilaisina ja "luovina". Kun sitten negat printtaa tuo se kuviin selkeästoi oman lisän. Näin ei mielestäni ole noitten ruskeitten paprureunojen kanssa, mutta kuten totesit, omatpahan ovat kuvasi... Hienot, sitä ei kyllä kukaan voi kiistää.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Jep, ja 55-negoista tuleekin kauniimpia kehyksiä kun kuvapinta jatkuu kehyksien alle. Minun onkin tarkoitus pääsäänöisesti valottaa Polaroid 55 filmiä negatiivin mukaan jolloin positiivi ylivalottuu eikä sillä tee mitään. Olenhan sentään hankkinut De Vere 504 -suurennuskoneen juuri 55-negojen vedostusta varten. Jurmossa oli hankalat olosuhteet negojen kirkastamisen kanssa joten valotin ainoastaan viisi negaa, loput positiivin mukaan jotta näkisin tuloksen heti ja oppisin miten filmi toimii.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Kuvat on tuolla ykkössivulla. yleensä ovat. Ei semmoisen asian selvittämiseen Heliä tarvita. Ja Keniä pitää kehua niinkuin muutkin tekee,) Pidin kahdesta ekasta sarjasta eniten. Suklaan suttu jotenkin ei sopinut mulle, vaikka hyviä toki ovat nekin. pihlaja2 ja västra revet1 ovat ylitse muiden.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Mr. Vatis tarkoitti varmaankin Helin kuvia ? Asia, jota voisi kysyä vaikka yksärinä ? Koska aihe ei liity tähän kuvaketjuun yhtään. _______________________________________________ Edit : Noissa kuvissa häiritsee kyllä -minuakin- hieman nuo (Polaroid -originaalisuutta todistelevat?) "kehykset". Syövät kuvaa ja tekevät levottomaksi. Itse kuvat ihan hienoja, osa oikein hienojakin, mutta turhaan nuo "aitoutta" todistelevat sössöt reunoillaan. Häiritsevät kuvien tarkastelua jopa. Hieman jopa ärsyttävästi ... Kunnioittaen, Erska