Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 2 Helmikuu 2009.

Olen uusinut koko lailla tuon fotaus,labbis ja matskusaittini:  www.123Prolab.com   aikalailla suomenkielellä nyt  ja jatkokehittelyyn toivoisin inputteja saitin kontaktiosiosta, samalla tulee testattua sen toimivuus. ihan reippasti vaan... Kiihotimena laitan sitten uutuuksista infoa ja kenties arvon jollekulle jopa näytteitä, sillä myös tuoteohjelma on saanut kasvonkohotuksen. terv JV Alias Piilolasi.

pieni lisäys illalla: kiitos, muutama kommentti on tullut. Pyysin myös macolta , ja sain aika mukavan vastauksen, sanoivat että näyttää hyvältä ja ehdottivat että lanseeraan oman kemiasarjan omalla logolla ja suomenkielisillä teksteillä pullossa. laittovat sellaisen hintatarjouksen että voisin levittää kaikkiin vielä toimiviin fotopuljuihin ja semmoisella hinnalla ettei kyllä sakuista kannata lähteä tilaamaan. edellytys on että minimi 1400 putelia kerralla, onneksi eri laatuja samaan satsiin. Että kaino ehdotus yhteiseksi eduksi: laittakaa tietoa puodista jonka kuvittelette ottavan kaupanhyllylle rollei matskua, ja Prolab MV kemiaa, saatte palkkioksi joko sitä uutta kemiaa tai saitilla nyt olevaa rollei matskua. Kiitos paljon, määrät ei tartte olla järin suuria mutta ei rulla kerralla, pliis...

1. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

tarkistuttaisin leiskaa vielä hiukan jollakin pedantilla graafikolla..
    taitto kaipaisi minusta vähän huolittelua ei oikein muuta.
    jos netissä myydä meinaa isommin niin sitten pitää kyllä satsata kauppasoftaan,
    nyt kotisivunoloiset sivustot antavat autotallifirmavaikutelman joka lienee tarkoituskin.

fotohertellille yrittäisin tyrkyttää myytävää.

2. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Tänks, palautetta on tullut noista ääkkösistä jotka vippa joillakin se johtuu siitä että saitti on faktisesti englannissa ja fiksarihemmo operoi niiden näppäimistöllä, mutta uskon että tämä saadaan ruotuun. Mitä tulee leiskaan ni se on silleen että alla on pohjat ja satsit menee ihan miten sattuu, ja näkyy eri näytöillä aivan erilailla, eli mulla saattaa olla OK , mutta esim mun läppärissä sama juttu aivan päin persettä, ei siinä graafikko auta muutakun sanomaan että voivoi.. Kiitos kuitenkin ! kaikki noteerataan ja on tosi rohkaisevaa että tulee ehdotuksia ja vinkkejä Terv JV-Sutkin laitetaan tonne sämple pinoon...

P.S. ei oo edes autotallifirma, vaan noin pari metriä mun labbiksen hyllyssä, mutta tästä lähdetään liikkeelle.  Jos haluatte kuulla hyvän vitsin niin esim ADOX berliinissä: Ihan mielettömät sivut, mutta jos vääntäytyy paikalle ???  no en viitsi  sanoa mutta maco esim sanoi kun kysyin onko niillä mahdollista välittää noita Adox papruja, ne viittas just vähän tonne Garagebisneksen suuntaan,samoin Moersch, ei ne ota tavarantoimittajaksi yhdenmiehen firmaa, Agfalla Belgiassa sensijaan 1400 hemmoa paiskii niska limassa duunia MV homman jatkumiseksi ja kehittää uusia tuotteita koko ajan. Macokin sanoi että ne voi periatteessa toimittaa mitä tahansa valokuvaustuotetta, Oriental Seagull paprua japanista, Kuivureita ja kehitysrullia ja purkkeja saksasta, Holga kameroita Kiinasta, mutta yksi palletti on minimi. no se rajaa kyllä meidät aika hyvin  veks: kaksjapuolituhatta Holgaa. Niitä vois heitellä auton ikkunasta vappuna ilmaiseksi ja sittenkin olis tuskaa saada kaikkea veks.. tällaista tää bisnes on täällä myyjäpuolella, onneksi ei ole ainoa narikka mitä busailla...

3. jjarvi

jjarvi

5
    0
    1
    Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Luulen että joku pätevä web-koodari saisi sivut näkymään suurin piirtein samalla tavalla päätelaitteella kuin päätelaitteella. Itse kaipaisin mahdollisuutta valita tilattavat tuotteet "ostoskoriin", ettei niitä tarvi käsin kirjoittaa lomakkeeseen. Kuvitus/tekstit on kiva piristys kun vertaa muihin liikkeisiin.

4. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Ei se ole näppiksen vaan fiksarihemmon vika, pitää osata kirjoittaa ä jos haluaa ä:n

5. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Joo, ei sille leiskahommalle nyt tässävaiheessa voi mitään, kaikki mun kolme saittia on tehty saman kaavan mukaan, ja saittia voin mukeltaa ihan vaikka joka ilta erilaiseksi, mutta miten ne kuvat menee, se on arpomista, katsokaas mitä halvalla saa, ei kannata alkaa urputtamaan. kundi joka ne pohjat väänsi sanoi että sä saat ne 1/10 osalla siitä mitä nokian (sen entinen duunipaikka) asiakkaat makso, sit se taas lähti englantiin, kun sen palkkaan ilmestyi ton keilalahden liksoihin nolla lisää, että 1/100 osa, en ala urputteleen...
    Sitten mitä noihin teksteihin tulee: siellä vois kyllä kommenttia ottaa vastaan. Millaisen fiiliksen saa niistä Mv tutoriaaleista, meneekö hilseen yli, mitä korostaa, aivan basic juttuja,kenties?  selvää manuaalia prosessista sivulle tai silleen. nehän menis ihan yhden illan mukeltamisella.
    Anselmi: Kuten sanoin, noi näppishommat fiksautuu, leiskat on jo sitten rahajuttu jos haluaa parannusta.

6. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Noi öökköshommat on ihan perus HTML-koodausta. Yritän vaan neuvoa.

7. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Ota tekstikuvauksista turhat lainausmerkit pois. Parempi oikeastaan, että otat teksteistä kaikki lainausmerkit pois.

On ihan reilua ja oikein kertoa että asian kanssa ollaan puuhattu koko elämä eikä "koko elämä" ja että nyt tultiin perinteisen valokuvauksen sivuille eikä "perinteisen valokuvauksen" sivuille.  Lainausmerkit antaa teksteille amatöörimäisen sivumaun ja sitä varsinkaan ei nyt kaivata.

Levityspuolesta olen sitä mieltä, että laitat vaan pystyyn kunnon verkkokaupan tuotteillesi ostoskoreineen ja pankkimaksuineen. Se on auki 24h vrk ja 365 päivää vuodessa eikä tarvitse tapella persaukisten jälleenmyyjien kanssa.

--# mablo

8. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Mä ehdottaisin samaa, laitas Jukka mulle yv:tä aiheesta jos kiinnostaa pieni diili tällaisen järkkäämisessä.

9. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Joo mäkin oon sellanen nokia äijä ja osaan tehdä tosi vaikeita juttuja mutta silti käytän suosiolla jotain graafikkoa joka a) on halvempi kuin ammattilainen joka on pilannut suhteellisuuden tajunsa työelämän kahvipöytäkeskusteluissa (vrt. 200e/t) b) osaa taiton joka ei liity isojenpoikien koodaamiseen mitenkään.
    Tilanne on siis mikä tässä kohtaa on, mutta jos vastaan tulee joku yläastejamppa tai muu jolla on asenne ja referenssit kohdallaan niin se voisi vähän vilasta tota koodia ja saada tosipienillä ranneliikkeillä kokonaisuudesta toimivamman.

Clover Shop® 2018 | Entistä parempi verkkokauppaohjelmisto

10. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Ottakaapa sitten huomioon eu:n uusin ennkkopäätös koskien nettikauppaa...
    (lähde: mb 2/09, lisään lainauksen kun olen päässyt kotiin lehden ääreen)

11. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Äärimmäisen selkeä ja helppolukuinen hinnasto ja tilaamisen helppous ovat mielestäni ne tärkeimmät ominaisuudet. Kuvaesimerkit, kehitysneuvot, kevennykset ja tarinat voisivat olla jossain erikseen saitilla. Tämä helpottaisi hinnaston ylläpitoakin, kun siinä ei ole muita elementtejä, kuvia tms. Ja hinnaston voisi jokainen helposti tulostaa suoraan sivulta, mahtuisi varmasti yhdelle A4:lle. Et tarvitsisi enää erikseen painaa ja lähettää paperiversiota hinnastosta ympäri maata, sekin maksaa. Tee diili Teemun kanssa niin saat varmasti saitin ojennukseen ja sitä mukaan uusia tilaajia!

Tsemppiä vaan Jukka, kyllä tilaan sinulta jatkossakin kaikki litkut ja paprut. Tukekaa pojat kotimaisia valokuvausalan yrittäjiä, niitä kun ei enää kovin montaa ole!

12. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Joo, kaikille kiitos, varsinkin Teemulle. otan yhteyttä kyllä! ehkä yhteinen etu, voisi sinne sitten ujuttaa ton E-P :n perustoiminnan ehkä sekaan jos alkaisi oikeesti futailleen. Tosta maksupolitiikasta: meillä on nuorten Espoolaisten välkkykallojen toimesta kehittymäsä eurooppalainen vastine E-baylle, aika kunnianhimoinen suunitelma !(Toi Skypekin oli noitten tallinnanjäbien tsoukki millä niistää teleoperaattoreita) Onhan meillä tuo EU maksu jo, joka futailee aika hyvin, En kyllä ole   Paypalin  kannattaja, on Utahin Mormoonien käsissä, niinkuin koko E-baykin, senverran vedättävät himaan "good old USA:n" suuntaan, ja voitotkin menevät maallikkosaarnaajien sponssaukseen, että kaukana niistä...  No mottoni on aina ollut: Visioita täytyy olla, osoittavat ne sitten horisonttiin tai persuksiin... Sokea olen varmaan joillekkin teksteilleni, mutta nettijutuissa aivan kapaloiässä. Sen kyllä tiedän, joten : TÄNKS BUDDIES, vielä kerran.

13. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

> ATO 2.1 filmiä myös laakakokoina aina metritavaraan saakka:
    Missä kaikissa formaateissa? Mihin hintaan? Samat kysymykset kaikkiin muihinkin filmeihin.

14. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Ato2.1 kuuluu raakattujen ryhmään, sorry. Jos haluat sitä otan seuraavassa tilauksessa, mutta toimitusaika saattaa venyä. hinta on sama kuin maco saitilla, lisättynä suomen ALV:llä eli maksan postimaksun puolestasi.

15. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Hupsii, tärähti vastaus ensin väärään ketjuun...

No nyt ollaan oikeassa:

Asiaan:
    Pidän sivujen värimaailmasta ja rakenteesta.
    Iso + siitä että ei ole "krumeluureja" yms.

16. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Värimaailmasta ?? Prolabin saitilla ei ole kuin yksi värikuva ja siitäkin MV versio vieressä todistamassa MV version voimaa, ehkä tarkoitat  että juuri siksi, joten kiitos kiitos !

17. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Juuri sisältöä tukeva mv sivustolla säväyttää.
    (voisihan sinne joitain kivoja pinkkejä nappuloita laittaa... ;D )

18. Vs: Prolab saitti uusittu,kommentteja.

Näinhän me noi kuva asiat näemme, siksi täälläkin on joskus vaikeata sulattaa kommentteja puolin ja toisin. Toi oton kuva väreissä on aivan persehestä, mun mielestäni, siksi kuvaan, kun saan valita -exclusively B&W, please...(tolla lontoonslangilla, josta saat näppylöitä, että senverran oon tota piikkisikaa, tarttis varmaan kävellä leikkuupuimurin läpi, (>>  no vatis, jos taas painaisit vähän jarrua...)

19. -make-

-make-

34
    0
    0

Mnjop

en ole mikään web koodari vaikka mulla noi yhdet sivut on olleetkin x-vuotta pystyssä. Noh, jonkun vuoden itse editoidessa tekstejä kaikki toimi hienosti, skanditkin.
    Mutta sitten kun tein "hienoja" photo-albumeita menikin skandit rikki.

Vika ei ole ole siinä miten ja millä niitä tehdään vaan serverin httpd.conf tiedotston asetuksissa. Omasta katsoin äsken johon olen laittanut asetuksiksi UTF-8. Alla clippi apachen asetuksista jotka mun servorilla on parhaillaan ja skandit toimivat.

Näillä prolabin sivuillahan nuo toimii kun esim safarin view/text encoding -valikosta valitaan UTF-8.

(voihan olla että mun asetus serverin conffi filessä on väärä, mutta se on kumminkin se paikka jossa se asetus text encodingille tehdään. Ei välttämättä sovellukessa jolla teksti tehdään tai käyttäjän selaimessa)

/markku

# Specify a default charset for all pages sent out. This is
    # always a good idea and opens the door for future internationalisation
    # of your web site, should you ever want it. Specifying it as
    # a default does little harm; as the standard dictates that a page
    # is in iso-8859-1 (latin1) unless specified otherwise i.e. you
    # are merely stating the obvious. There are also some security
    # reasons in browsers, related to javascript and URL parsing
    # which encourage you to always set a default char set.

# AddDefaultCharset ISO-8859-1
    AddDefaultCharset UTF-8