Jotakin teki mieli kokeilla kuvata, no pölyt pois pulloista ja kokeilemaan. Ajatuksena oli ns tuotekuvauksen treenaus, eli tuote ja ympäristön combinaatio. Toki mitä kotoa löytyy klo.23 äkkiseltään on aika rajallista No salamat kehiin ja kokeilemaan eri suuntia valoille, kahdessa ekassa käytössä vanha joululahjasäkki Tää vika on oikeastaan aika surkea, täytyy stedata uudestaan.
Vs: Juotavaa Tuotekuvausta on montaa lajia. Kataloogikuvauksessa ei ole ympäristöä. Mainoskuvauksessa taas ei ole oleellista ympäristö vaan tarina. Joskus se tarina on mukana epäsuorasti brändin kautta, joskus sitä visualisoidaan kuvan elementeillä. Kakkoskuva on sellainen. Se esittelee juopottelun tunnelmaa ja houkuttelee siihen. Mutta pullossa on korkki kiinni, mikä rikkoo viestiä. Ja pullo on kataloogikuvamaisen suorassa eikä vähän vinossa, kuten juopotteluun sopisi. Samalla, kun pulloa kääntäisi, näkyisi etiketin takaa juoman pinta positiivisessa mielessä: hyvin on maistunut ja pitää (katsojankin) hakea eli ostaa ihan kohta lisää.
Vs: Juotavaa Mitäpä siitä jos korkki on kiinni, onhan lasi puolitäynnä. Yleensähän se korkki laitetaan paikoilleen, ettei se häviä. Enempi minusta kuitenkin nautiskelu kuin juopottelukuva. Mutta mainoskuvana käy mainiosti koska viskiä rupesi mieleni tekemään. Säkki sopii hienosti tunnelmaan. Ekaan olisin laittanut aavistuksen enemmän etualaa (vähän kuin Steve mc Curryn editori pallolla pelaaviin poikiin -kuvaan). Ja maukkaita mielikuvia herättää myös alin.
Vs: Juotavaa Ihan hyvät nuo ekat. Taustaa ois mielestäni hieman tummempana parempi. Lapin miesten mielestä kuljetusta varten. Ei sitä avaanisen jälkeen tarvita.