Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

JP Fotoprocess Oy lopettaa helmikuun lopussa

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Markus Hautaniemi, 1 Helmikuu 2007.

1. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36
    Onko kukaan kysynyt Juhalta, että onko hän myymässä liikkeensä kalustoa? Siellähän on ollut käytössä mm. Nikon 9000 ED filmiskanneri.

2. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36
    Mulle tulleessa dialähetyksessä ei mainittu liikkeen lopettamisesta mitään. Eli onko tieto nyt varma?

3. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36
    30.1.2007 päivätyssä laskussa luki ihan selvästi näin: "HUOM! Lopetan liikkeeni helmikuun loppupuolella. Kiitos jouhevasta yhteistyöstä. Terveisin Juha". Voiko tuota enää selvemmin sanoa, eli tieto on varma. Voin laittaa tänne tarvittaessa skannauksen tästä laskusta.

Edit: Tietoja täydennetty.

4. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36
    Vs: JP Fotoprocess Oy lopettaa helmikuun lopussa

Tietojen päivitystä, lainaus nettisivulta:
    "Olen  lopettanut labbistoiminnan Tarkk´ampujankadulla. Yritys  jatkaa toimintaansa skannaamalla filmejä. Materiaalin voi toimittaa osoitteeseen JP Fotoprocess Oy Harjurinne 19, 01390 Vantaa. Muista laittaa mukaan yhteystietosi, sekä tiedot minkä kokoisina  tai millä resoluutiolla kuvat skannataan.
    On kuitenkin suositeltavaa soittaa ennen lähettämistä. Palautus tulee postitse laskun kera. Toimitusaika on kolme arkipäivää plus postituspäivät.         

T: Juha  Pitkänen / 041 436 1400"

Tänään Juha Pitkänen lähetti markkinointisähköpostia, että hän on nykyään vakuutus- ja matkailualalla, tekee ilmeisesti myös negaskannauksia siinä samalla.

5. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

Tänään (tai siis eilen) kävin tyyppaamassa JP:n suositteleman jatkajan, Who's Next Labin Sörnäisten rantatie 27b:ssä. Kuukkeli tietää puhelinnumeron ja mailiosoitteenkin. Täytyy sanoa, että senkin lafkan pitäjä vaikutti kyllä rautaiselta, asiastaan kiinnostuneelta ammattimieheltä, ja uskottavasti vielä JP:n kaveria vanhemmalta ;). Melkein pitää tänä päivänä sanoa, että mies vanhoilta hyviltä ajoilta, näiden bulkkipellejen rinnalla...

Ja E-6 makso 4 euroa, ainakin kinoon ja 120:een! Kivi vierähti sydämeltä, kun huomasi, että vielä saa helvetin asiallista kehityspalvelua ja rahoilleen kunnon vastinetta. Ei ihme, että sillä on kuulemma asiakkaita ympäri Suomen, posti kun kulkee. Sehän on, tana, halvinkin, vaikkei laatua edes miettisi. Hänkään ei tosin voi dian vähenemisen kurimukselle mitään, eli volyymit pienenee... Vaikka semmonen asiallisen kokonen kehityskone sillä oli. Kuulemma sitä kehityskoneiden Rolls Royce -merkkiä, minä kun en niistä tarkemmin tiedä.

Filmejäkin se joitain myi, edullisestikin. Varsinkin kun se osaan diilaa vielä oman kehityksensä könttähintaan. Ja Fujin kehityspussit käy kehityksen maksusta kokonaan. Mille filmille vaan.

6. evis

evis Member

499
    0
    16

Itse kokeilin myös tätä "Who's Next"iä ja tänne varmasti lähetän vastedeskin rullani kehitteille.

7. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Mites tuonne pitäis lähetellä, onko kotisivuja tai jotain..

8. evis

evis Member

499
    0
    16

Ei taida olla kotisivuja - tai ainakaan en haulla löytänyt mutta puhelinnumeron löysin ja sinne soittelin.

<SIZE size="50"](en tiedä mitä palstan modet tuumailee jos puhelinnumeroita julkaisee foorumeilla joten katso varmuudenvuoksi googlella ;) )</SIZE>

Taisi sanoa että pitää Heinäkuussa kesälommoo eli kannattaa varmistaa vielä soittamalla tilanne ennenkuin laittaa filminsä postiin.

9. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

OK. Joo kyl mäkin osotteen googlella löysin, ajattelin vaan olisko "virallisia ohjeita" heti tiedossa. Kuulostaa ihan hyvältä, kun tähän asti oon Telefotoon luottanut värifilmien kanssa ja nyttemmin keskittyny diaan ennemmin kun värinegaan. Kesän ajan vois tukeakin Toijalan paikallista, sieltä saa diakuvat kuulemma seuraavana päivänä (vaikka eivät itse tee)

10. villevee

villevee Member

154
    0
    16

Kumpi siellä tuollaista palvelua tarjoaa?

Toijalassa on joka tapauksessa hyvää palvelua: Timo pitää keskikoon filmiä varastossa ja vielä useita erilaisia malleja. Lappeenrannasta keskikokoa ei ole saanut vuosiin; tänään kuitenkin lupailtiin, että tilaamalla voisi saada jopa yksittäiskappaleita (tilataan viisi, yksi myydään asiakkaalle, loput jäävät kauppaan vanhenemaan).

11. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Foto Oksala, näin ainakin kaveri kehu, ite en oo vielä käyttäny... En tiedä pitääkö sitten vakuutella että kiire on kuvilla, tosin eipä se mua haittais vaikka pari päivää kestäiskin.

12. Lotari

Lotari Member

310
    0
    16

Perjantaina tuli who's next labissa käytyä, ja ihan mukavalta paikalta vaikutti, tunnin verran taisin jäädä suustani kiinni. Ongelmaksi tuli vain se että itse kuvaan käytännössä vain negaa, ja siellä ei näitä rullia kehitellä.
    Haun alla olisi siis jokin 120-koon värinegaan kykenevä kehityspaikka pääkaupunkiseudulla. Aikaisemmasta olen tottunut vain pelkkään kehitykseen, joten pinnakkaisia en tarvitse. Budjettini tuppaa olemaan samaa luokkaa opiskelijan kanssa, joten hinta on aika korkealla päätöksiä tehdessä, muttei hyvä laatukaan pahaa tekisi.
    Ehdotuksia?

13. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

Värilaboratorio Jussi Pohjakallio Oikokatu 1:ssä. Niiltä saa kehityksen kohtuuhinnalla, ja asiaan paneutuneilta ihmisiltä, kuten Who's nextistäkin. Pinnakkaisetkin, ja sitte yksittäisiä vedoksia.

Nasa-kuva Kasarmintorin tienoilla on toinen rautaista ammattitaitoa käsittääkseni vaaliva lafka, ja niillä on vissiin kymppikonekin. Eikä sekään liene paljoa jotain bulkkilafkaa kalliimpi.

Kumpaakaan en oo kylläkään henkilökohtaisesti kokeillu, ku ei oo tota värinegaa niin paljoa tullu harrastettua. Mutta tällaisen käsityksen olen saanut.

14. MFFF

MFFF

217
    0
    0

Molemmissa Memofotoissa (Tikkurilassa ja Vuosaaressa) kehitetään ainakin 120-filkkoja. Tais olla 5,50€ kehitys. Edit: niin ja oiskohan parhaimmillaan kestäny 10min?

15. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Kiitosta tästä, tuota täytyy kokeilla.

16. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Eli kuulemma 2 päivää viikossa saa Oksalasta tosiaan seuraavana päivänä jo diat, olisko ollu tiistai ja torstai, tai jotain..

17. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

Who's next on kuulemma ens viikon jälkeen 4 viikon kesälomalla. Eli ellei mitään erityistä sovi, filmiä kerääntyy jääkaappiin...

18. Vs: JP Fotoprocess Oy lopettaa helmikuun lopussa

.

19. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

^Mä voisin olla mukana. Kai sen pitäis mahdollisimman lähelle puolivälissä lomaansa olla.. Ehkä toi 24.7. olis aika hyvä. Kyllä multa jonkinlainen kasa vois siihen tulla, ja kaveriakin voin pyytää. Jokin toinenkin päivä sopii. Ja voi kai sille lähettää ne postillakin aikaisemmin, jos ei sovittuun päivään onnistu. Samaan aikaan ei meiän tietty tarvii paikalla olla muutenkaan, kunhan nyt saman päivän aikana, tai miten nyt sovitaan. Ehkä aamupäivästä mieluummin, luulisin. Ellei se halua olla seuraavaakin päivää töissä. Nää voidaan sopia, kunhan kysymme kehittäjän ja kuvaajien mielipiteet päivän aikatauluista.

20. Vs: JP Fotoprocess Oy lopettaa helmikuun lopussa

Jos on kyse diafilmistä niin minultakin saattaisi olla ehkä kymmenkunta rullaa