Vs: Kirjastossa No laita kaikki sepksit vaan näkyviin. Reijän koko valotus aika mille kuvasit polttoväli jne.
Vs: Kirjastossa Lievästi kauhuelokuvamainen mutta hyvä tunnelma (sopiva kuvakulma). Mukava valo ja kuva kaikkiaan lisää mielenkiintoa neulanreikäkuvausta kohtaan,.
Vs: Kirjastossa Kiitos kommentista, oikeasti näitä ei saa nikkorilla tai kaanonilla.Puhutaan kuvakulmista ja syväterävyydestä. Ei sitten mitenkään .
Vs: Kirjastossa En tiedä , jotenkin valoista se tuli. Valotus- aikaa en muista mutta pitkä se oli. Speksit osapuilleen...pahviloota jossa 5x7 laaka.Reikä n 35-40 mm filmitasosta. Reikä.n 0 ,3-0,4 mm. Filminä fomapan 100. Laatikko oli kyljellään lattialla. Kehitys rotskulla muistaakseni tai pyrolla.
Vs: Kirjastossa No sanotaanko että mina ainakin neulanreikäkuvaajana speksit kiinnostaa kovastikin. näitä oon meinaan kyllä ihaillut mutta kun kännykällä viimeaikoina enimmäkseen katsellut niin komeentointi jää vähemmälle kun mun sormet ei oikeen ole kännykkänäppisyhteensopivat Tää laajisefekti on huilea ja tekee näihin sun kuiviin omanlaisen fiiliksen jota vielä vahvistaa toi voimakas vinjentointi.. Omassa neulanreikäilyssäni on jäänyt puuttumaan jotain ja olen koittanut sitä analysoida jonkinverran. Viikonloppuna tajusin sen jujun kun selailin negoja vedostusta varten ja myös näitä sun kuvia selaillessa. Polttoväli tai reiän koko ei ole muuttunut: lookki on mennyt liikaa "kameramaiseksi". Se muutos mikä on tapahtunut, filmityyppi vaihtunut. Alkuun kuvasin lith-filmille. Sen loputtua pitäis hakea varmaan valotus/kehitysprosessia tukemaan neulanreiän ominaisuuksia ja vahvistamaan kontrastia voimakkaasti. Se näissä sun kuvissa tuntuu olevan yksi tärkeä elementti. Mulla noi on jo pitkään olleet "liian hyvin" valotettuja. Mutta takaisin tähän kuvaan.. toisaalta mä en tykkää jos toi vinjentointi vie suurimman osan kuva-alasta. Toisaalta se tekee näihin kuviin jännän spooky fiiliksen, aika paljon horroria mukana. Hyvä omintakeinen tyyli, ja sitä ihailen
Vs: Kirjastossa Kiitos Jarza. Koska mun loota on superhyperlaaja tahtoo ison negan reunat jäädä valottumatta kunnolla ja efekti tulee mukana. Toki voisin rajata kuvaa mutta en juuri halua.
Vs: Kirjastossa Onko niitä kommentteja ihan pakko saada - niitähän kirjoittelevat vain ääliöt, joilla ei ole parempaa tekemistä? Kirjasto on sinänsä aika turha kohde kuvaamiselle, koska eihän siellä käy ihmiset, vaan ainoastaan vuokralaiset ja opiskelijat ym. köyhimykset ja roskasakki. Ihan ok kuva, mutta hiton tylsä kohde - voisit valita sen huolellisemmin - tämän aiheen tallentaminen on filmin tuhlaamista. (p.s. reunapiirto on aika heikko noilla perustason pinhole virityksillä, jos ois varaa hankkia laadukkaampi aukko, niin tulisi moitteettomampaa jälkeä?) edit: +) et typo