Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Nokittelu ja jonkun tasoinen mittaaminen vaan kuuluu mieheyteen. Ihminen ei ole oikesti muuttunut viimeisen 40 vuoden aikana mihinkään, vaikka tädit harhoissaan niin luulee. Alotuksessa mainitusta Tanskalasesta sarjasta inhimillinen ihminen, katsoin toisenkin jakson joka käsitteli parisuteita ja kemiaa. Itse olin ällistynyt, siitä että naispuoliset ohjelmassa esiintyneet olivat hieman ihmeisään, kun miehen psyyke ei ollutkaan muutunut tasa-arvoiseen suuntaan. Ohjelmassa oli testi missä kaksi 10 nuoren miehen ryhmää katsoi vierestä naisen haastattelua, tarkoituksena arvioida häntä äitinä ja ihmisenä, nuo ryhmät oli vuorotellen. Naiselta kysyttiin samat kysymykset ja hän vastasi suunitelman mukaisesti kaikkiin muihin paitsi yhteen kysymykseen samoin. Tuo eriävä vastaus oli naisen seksi kumppaneiden määrä. Ensimäisen ryhmän kohdalla, nainen sanoi olevansa vanhan aikainen ja että hänellä on ollut vähän seksi suhteita. Kyselyn jälkeen, tuostä ryhmästä 7/10 sanoi että nainen vaikutti hyvältä äidiltä ja luotettavalta henkilöltä. Seuraavan ryhmän kohdalla siis muuten samat vastaukset, mutta nainen sanoi olevansa vapaamielinen, eikä näe mitään pahaa siinä että lähtee miesten mukaan jos kiinostaa, ja että on ollut useita seksi suhteita. Tämä yksi vastaus, jolla ei pitäisi olla merkitystä persoonaan tai varsinkaan siihen milainen äiti on, johti siihen että 7/10 nourista mieheistä, koko naisen epäilyttävänä persoonana ja huonona äitinä. Siis ns. alkukantaiset jutut on vaan meissä kaikissa, (kärjistys) vaikka beetta ja ööttä urokset toisin toivovat
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Mä oon ainakin aivan sika (kts. avatar -kuva !). Ja en ole muuttunut 40 vuoteen yhtään miksikään. Kolmevuotiaana olin ihan samanlainen kuin tänäänkin. - Sika
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Mutta : Itse asiassa ihminen (ainakaan mies) ei ole juurikaan muutunut n. pariin kymmeneen tuhanteen vuoteen ... Muun uskominen on joko säälittävää haihattelua, kieroa harhaoppisuutta tai naurettavan typerää. Näin se vain nyt on. - Karju Ps, Jari Sirenille korppikotkamerkki (koivuvitsojen kera) ja tiu pisteitä ansiokkaan ketjun siittämisestä. Tää on ihan parasta netissä just nyt ...
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Niin hyvinhän se on vaikeaa päästä irti siitä mikä meille koodattu ytimen jatkeeseen. Otetaan esimerkki: kuva jossa on tuhansia ihmisiä mies löytää alle sekunnissa sieltä paljaat tissit...käsittämätöntä. Se että miehet mittailee toisiaan on kyllä mielestäni enemmänkin sitten yhteiskunnan ja kasvatuksen aikaansaannoksia joille hyvinkin voi (pitäisi) tehdä jotain.
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä En olis tosta aivan varma ... Ehkä joilekin asia on niin ja joillekin toisin ? Mehän ollaan erilaisia -jopa miehetkin ? - Erska
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Erilaisia todellakin, puhunkin isoista massoista en yksittäisistä ihmisistä. - Erilainen
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä "Massat" on käsite joka on luotu, ettei tarvitsisi liikoja ajatella yksittäisiä ihmisiä. Se olisi mahdotonta esim. diktaattoreille. Me olemme kaikki yksilöitä - mutta myös osa Suurempaa Persoonaa. - Toisenlainen
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Siis jos ymmärsin oikein olen 180 astetta erimieltä. Juuri yhteiskuntahan ja usein kasvatuskin yrittää kasvataa meitä pois mittauksesta, tasapäistää miedän siihen että kaikki olisi yhtähyviä. Oppisuunitelmatkin tehdään sen mukaan, erilaisuutta ei hyväksytä, kukaan ei ole parempi.
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Olemmehan me "yhtähyviä" ? Erilaisia toki. Mutta parhaimmillamme me kykenemme ymmärtämäänkin jotain ... - Sanoo Est
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Kuten vanha Veikko Lavia mukaileva tulkinta kertoo: "Jokainen ihminen on metrin mittainen.."
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä No ei helvetissä ole ... Eikä arvo ole noine määrein määriteltävissä. Emme saa jatkaa orjina olemista - alkakaamme kaikki ajatella : NYT !
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä En muista tarkaan miten muistaakseni Hassisen koneen biisi meni, mutta jokainen tarviin neekerimmän, oli sanoma. Minullakin on ylipainoa ja polvet paskana, olen huono juoksemaan, mutta jippii en ole sentään rullatuolissa... Kolmannessa polvessa sosiaaliturvan varassa sairaseläkeellä oleva lähiöläinen, katsoo somaliasta pakoon lähtenyttä lääkäriä ylen ja toteaa olevasa enemmän tukeen oikeutettu, koska on valkonen ja syntynyt Suomessa. "Olen" menestynyt ja varoisani, mutta köyhä jos verrataan Bill Gatesiin o: Muistan sen hetken nuoruudesta/lapsuudesta, kun tajusin että Piefralainen lapsi kärpäsiä silmissä, tiedostaa olemassa olon samoin kuin minä Olenko valokuvaaja, vai haluanko vain olla?
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Totta. Ajatusmalli tuntuu toimivan valitettavasti myös toisinpäin eli jos joku huolehtii eläinten oikeuksista niin eiköhän joku älähdä että "afrikassa kuolee ihmisiä nälkään ja te valitatte sikojen oloista". Ihmiset on kummallisia.
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä Yleisesti ottanen "valaistuminen" ja ymmärtäminen on kokonaisvaltaista. Eläinten oikeuksista: koira ja sika on tietääkseni yhtä älykkäitä. Joten eroittelu elin olosuteiden perusteella on järjenvastaista. Entäpä jos kalat huutaisi kuin teurastettavat siat, avannon viereen tukehtumaan ilmaan laitettuna? Kaikista nuijinta eettisesti, kokonaisvaltaisesti ajatellen, on löytökoirien tuonti virosta, ja ainoa järkevä peruste sille on tuojien oma hoito?
Vs: Joukkoon kuulumisen tunne/ryhmänpaine ja nettilä [/quote] Niin hyvinhän se on vaikeaa päästä irti siitä mikä meille koodattu ytimen jatkeeseen. Otetaan esimerkki: kuva jossa on tuhansia ihmisiä mies löytää alle sekunnissa sieltä paljaat tissit...käsittämätöntä. [/quote] Ja, ah niiin ihanaa V-M