Vs: Jotain aivan muuta Laitanpa tähän kuvan konstruzioonista. Aijemmin videoin niin että kamera oli hyvin pakattu pakkausvaahtoon. Liidokissa luovuin kameran suojaamisesta, kun kamera oli jo puolivuotias niin eihän se enää tuntunut suojaamisen arvoiseltakaan ;-) No ei maar, se loota otti niin paljon ilmanvastusta että se ei oikein ollut hyvä. Eli kamera liidokin kylkeen vain pakkausteipilä ja ilmaan. Tosin ensin kamera päälle, koska laukaisimeen ei päässyt enää teippaamisen jälkeen käsiksi. Stillejä varten pitää käyttää servoa painamaan laukaisinta, ja tehdä servolle kehys jolla se pysyy oikeassa paikassa laukaisemassa kameraa. Tähän balsakehykseen sitten teippasin kameran kiinni, ja koko paketti taas lennokin kylkeen. Servon ohjaus tapahtuu minulla, koska kanavat 6-kanavaisessa vastaanottimessa loppuvat muuten kesken, sivuperäsimen vimpstaakilla. Ensin ajattelin uhrata siipijarrun, mutta se on niin tärkeä tässä kuvaamisessa -saada kone lyhyellä matkalla alas, että sivuperäsin, jota en itse asiassa käytä juuri koskaan, sopi uhrattavaksi helpommin.
Vs: Jotain aivan muuta ...ja ilmeisesti itse kuvaaja / ohjaaja kuvassa. Hatunnoston arvoista toimintaa kyllä... ja video oli hyvä esimerkki toiminnasta. Alkuun tosin luulin että juttu olis leijan kanssa pelaamisesta, mutta myllä tämäkin on kivan oloista touhua. Esim. leijan avulla kuvaamisesta. Kite Aerial Photography - Welcome
Vs: Jotain aivan muuta No ehkä tämmöinen tszydeemö ennemmin siihen hommaan: http://video.google.fr/videoplay?docid=-2237947353453839215&hl=fr
Vs: Jotain aivan muuta Onhan siinä, komea reikä katossa. Mihin muuten liidokissa tarvitsee kuusi kanavaa.. Se ilmajarru oli tietty, mutta normaalit ohjaukset on muistaakseni 3 ja sitten (sähkö)moottorilla on varmaan säätönsä ?
Vs: Jotain aivan muuta Tällä systeemillä ois varmaan saanut hianoja kuvia itse tulipalostakin jos olis osunut sopivasti paikalle. Mielenkiintonen projekti kaikenkaikkiaan.
Vs: Jotain aivan muuta Yksi sivuperäsin, toinen toinen siiveke, kolmas toinen siiveke, neljäs moottorinsäätö, viides korkeusperäsin, kuudes siipijarru. Siivekkeet saisi samaankin, mutta nyt kun ne ovat omissaan, voidaan tehdä miksauksia, eli esim. ylösnouseva läppä nousee vähemmän kuin alapainuva läppä, ja kumpikin nousee ylöspäin, kun jarru painuu alaspäin, eli ns. butterfly -jarru. Tai sama ilman jarrulappua, eli siivekejarru. Lisäksi käytetään usein ns. lentotiloja, joilla perussäädöt otetaan muistista, esim. noususäätö, laskusäätö ja termiikkitila. Itse en moisia toistaiseksi käytä.
Vs: Jotain aivan muuta Juu, kuulin asiasta vasta aika myöhään, mutta silloin iski heti ajatus painua paikalle. Tuskin olisin mitään nopeaa mediaa edes avannut vaikka olisi aamuvirkumpi. Keli oli melko tuulinen, ja laskinkin lennokin laskukaarrossa aitaan. No, julkaistuilla kuvilla lennokki on maksanut jo nyt itsensä ;-)
Vs: Jotain aivan muuta Yann Arthus-Betrandia salolaisittain kipakkaan yhteiskuntakritiikin kera : Nokian entisten alihankkijoiden tyhjentyneet teollisuushallit.
Vs: Jotain aivan muuta Aika paljon päivän mittaan tuli kiitoksia lehdessä julkaistusta kuvasta, se kokosivun levyiseksi levitettynä kuulemma kertoi vahingon laadun, sijainnin ja laajuuden yhdellä silmäyksellä. Oli siis informatiivinen. Olisin tietysti itse pitänyt efektivisestä ja esteettisestä, itseni mielestä hyvästä kuvasta enemmän, mutta nyt teemana oli toinen kuvakulma ja se riitti -ja mikäs siinä, kyllä kehut aina kelpaavat, heikolle ihmisen pojalle ;-P