Vs: Jotain aivan muuta Iso menetys, ilmakuvia on ollut ilo seurata. Mitä jos seuraavaan kamerakoneeseen virität laukaistavan laskuvarjon tms. niin voisi seurata mihin kone putoaa? Minä hukkasin vapaastilentävän P30 koneeni pari vuotta sitten lennokkikilpailussa. Se vaan karkasi trimmilennossa ja hävisi. Eipä sillä rahallista arvoa ollut kun parikymppiä mutta työtä varmaan 80h. Otan osaa suruusi.
Vs: Jotain aivan muuta Olisin minä voinut sen lentoakin seurata jos olisin sen vain taivaalta löytänyt. Yli 2,5m kärkivälistä lennokkia paremmin näkyvä laskuvarjo? No joo, ehkä, tosin se olisi varmaan vaatinut paljon isomman koneen jotta se olisi mukaan mahtunut. Ehkä laukaistava savuvana olisi näkynyt paremmin. Kävin vielä huonosti nukutun yön jälkeenkin ajelemassa aluetta ristiin rastiin. Mikä voisi *ttaa enemmän kuin oma mokailu?
Vs: Jotain aivan muuta Todella harmi... tuollainen kyl syö miestä. Ja näitä 'hyviä' jälkiviisauksia voisi olla se nimitarra koneessa puhelinnumeron kera. ...ainut mihin voi vedota, rahallisen menetyksen osalta. Harrastukselle ei voi laskea hintaa. Kait.
Vs: Jotain aivan muuta Nimitarra, lennokin perässä lepattava pitkä punainen nauha (saattaa auttaa taivaalla vähän mutta maastossa paljonkin jos kone on pudonnut), radiolaukaistava merkkisavu, se, että harjoittelee ottamaan koneen sokkona alemmas niin että se kaartaa aika paikallaan ympyrää, makuuasentoon viritettävä lepotuoli, kontrasteja korostavat laadukkaat aurinkolasit, se, että maalaa metallivärillä sellaisia pintoja, joista auringonvalo saattaisi heijastua alaspäin...
Vs: Jotain aivan muuta Tutka, lennokkiiin sijoitettu sireeni, siima joka on lennokin ja lennättäjän välillä, koneesta laukasitavat ilotulitusraketit, gps kännyliittymällä, partiolaispartio ja mummotähystys. Onhan noita keinoja, voisihan lennättääkin vain 10m korkeudella ;-)
Vs: Jotain aivan muuta Tämä herutti sen verran huuman interestiä että hölmöilystäni tulee juttu huomiseen lehteen ;-) Ei voi kun nauraa, onkohan se tie elpymiseen? Nimin. spyskoloogi maalta.
Vs: Jotain aivan muuta No voi hemmetti sentään. Tuo syö miestä oikein olan takaa. Ens kerraksi sun täytyy kyllä keksiä jokin keino, ettet hävitä sitä konetta jo ilmassa. Jäämme odottelemaan uusia kujeita, toivottavasti keksit jotain tai joku ottaa ja löytää sen vahingossa ja lukee lehtijutu ja ....
Vs: Jotain aivan muuta Koneeseen räjähteitä ja itsetuho kauko-ohjauksella. Eipähän kukaan pääse rälläämään omaisuudellasi ja hyvällä tsägällä kuulet räjähdyksestä missä kone höyrystyy ja voit käydä keräämässä päreet.
Vs: Jotain aivan muuta Surutyö alkoi tilaamalla uusi kone Slovakiasta. Sen saapi kuulemma kesäkuun lopussa. Tässä noita viimosia viel.
Vs: Jotain aivan muuta Eihän tässä onneksi mene siis kauaakaan. Vaikka se odottavan aika taitaa aika pitkä olla.....
Vs: Jotain aivan muuta Lisäksi Kiinasta vastaanotin ja kuusi servoa, moottori, ja nopeudensäädin -ja potkurikeskiösysteemi jostain, se on aina hankala löydettävä. Rahaakaan ei moisiin olisi...mutta pitää myöntä että kun saa Slovakiasta eläkeläisen aloittamaan koneenteon pyynnöstä, niin kai minun asiani ovat aika hyvin...
Vs: Jotain aivan muuta Mä voin jatkaa edellisellä, tämän pikkusiskolla lentämistä, mutta kamera-asiakin arveluttaa, kun niitä ei saa enää mistään...
Vs: Jotain aivan muuta Joo eipä noita fujin malleja taida löytyä kuin ulkomailta tuurilla? Omasta en taida kyllä luopua, vaikka se hyvään kyytiin pääsisi.
Vs: Jotain aivan muuta Kone löytyi, 90 astetta sivuun oikealle lentosuunnan silminnäkijähavainnosta. Autolla 3,5km, linnuntietä ehkä 3km lähtöpaikasta. Itse en löytänyt. Kaksi miestä oli metsässä kävellessään äityneet katselemaan pensaita ja puita niin olivat äkänneet punaista puussa. Itse en olisi löytänyt vaikka oltaisiin neuvottu oikeaan metsikköön. Itse etsin kolmen neljän kilometrin päästä toisesta suunnasta Ei auta pitkät tikkaat eikä tolppakengät. Kone taitaa olla reilusti yli 10m korkeudessa männyssä, joten huomenna vpk:n apuja pyytämään, josko heidän autonsa saataisiin tarpeeksi liki puuta... Toinen siipi on keskeltä poikki ja muut vauriot lisääntynevät jahka se saadaan alas. Nyt joka tapauksessa lasi punkkuva.
Vs: Jotain aivan muuta Nyt Osku pääsi Hesariinkin: Lennokkiharrastajan liidokki hävisi mystisesti Salossa
Vs: Jotain aivan muuta Onneksi on ollut suht kuivaa, jotta ei ole tullut vesivaurioita. Mahdollisesti jopa kamera löytyy ehjänä.