Mietiskelin tuossa pitäiskös käydä viemässä lotto vai ei... Mutta mitä sitä tekis jos joskus kävisi sellainen mäihä että voittaisi seitsemän oikein? Pitäiskös lopettaa duunit vai ei? Ja osaiko sitä olla ihan toimettomana? Menisikö elämästä maku kun voisi saada lähes kaiken haluamansa, tai ainakin kaiken tarvitsemansa?
No sittenhän sitä voisi tehdä mitä haluaa, eikä sitä mitä on taloudellisista syistä pakko. Mä vuokraisin 100v vuokrasopimuksella Avisuoratunturin valtiolta ja pistäsin sinne kanakoirien koulutuskeskuksen pystyyn. ½ vuodesta metsästyshommia, toisen voi lomailla valokuvaten tai sitten ihan muutoin vaan ;o)
Mä taas vuokraisin tiukemman palvelimen ja ottaisin helevetisti lisää kaistaa ja sit pistäisin kaikkea mukavaa pystyyn käyttäjille. Mut nyt eletään näin vielä hetki
Maksaisin velat pois ja jos jotain jäisi jäljelle, tuhlaisin sen kohtuu nopeasti johonkin täysin turhanpäiväiseen. Jos velkojen jälkeen jäisi vielä paljonkin rahaa, hankkisin myös jotain tarpeellista, kuten viinaa, laulua ja...
No ajatuksena notta saisi miljuunia juuroja niin.. -maksaisin velat Niepille rahana -ostaisin Holgan -ostaisin säkillisen filmiä Holgaan -ostaisin omakotitalon studioineen, pimiöineen ja autotalleineen -palkkaisin Lurrin talonmieheksi -sisustaisin kämpän -menisin naimisiin -lähtisin ulkomaille ja jättäisin muijan vahtimaan kämppää sekä Lurria -lähettäisin Fockerille ulkomailta postikortin Noin siis aluksi.
Jos mä voittaisin lotossa niin kyllä mä duunin lopettaisin oitis! Keksisin niin paljon muuta kivaa tekemistä päivisin ettei toi töissäkäynti oo nyttenkään kun rasite =) Ja niillä miljoonilla ostelisin kaikkea kivaa - Nopean auton - Uuden kameran - VAATTEITA - Oman asunnon - Kaikkea mielettömän siistiä =D Voishan sitä osan sijoittaakkin jonnekkin....
Usein miettiny, että mitä sitä tekis jos huomais jossain vaiheessa, että on voittanut lotossa. Ensiksi tarjoaisin varmaan pitsat niille ihmisille, joiden seurassa olisi. Sitten tankkaisin auton. Tai no, ehkä sitten kun nykyinen tankki loppuu. Mitäköhän tuota muuta. Vaatteita voisin käydä ostamassa, en oo yhtään mitään uutta pitkään aikaan ostanut.
No en mä nyt tiedä, siis mietin kans tuota duunissa oloa kontra lopettamista, mutta onhan töissä olemisella myös sosiaaliset aspektinsa, ja sillä saa mielekkyyttä elämäänsä, tuntee myös tekevänsä jotain yhdessä muiden ihmisten kanssa yhteisen päämäärän eteen. Ja jokainenhan on vapaa valitsemaan sen mitä tekee duunikseen, jos se on niin kurjaa niin miksi olet siihen alunalkaen ryhtynyt? Voihan sen lopettaa ja alkaa tekeen jotain aivan muuta? Tietysti jos ainoa töissäkäynnin funktio on tienata rutosti rahaa, ja duuni on jokatapauksessa paskaa niin silloin kannattaa vaihtaa johonkin talousalan hommiin, niissähän sitä rahaa yleensä tippuu eniten. Musta vaan tuntuu että vaikkapa investointipankkiirin homma olis mulle tylsää. Eihän sitä kyllä kokeilematta tiedä. Mutta mutta, esimerkiksi Tipellä on tuo unelma alkaa kasvattamaan lintukoiria lapissa, eihän siihen välttämättä lottovoittoa tarvita, eikä tarvitse omistaa koko Ounastunturia, eikö pienempi pläntti riitä? Tekeehän joku muukin tuota, joten ei se lottovoittoa vaadi? En tiedä onko koko juttu siinä että kaiken pitäisi olla 'turvallista' ja lottovoitto mahdollistaisi oman unelman toteuttamisen ilman riskejä? Ne unelmat useimmiten voi toteuttaa kyllä ilman voittoakin.
Tai siis että saisi kaiken rahalla saatavan, tarvittavan tai vain haluttavan.. Jos saadun rahan jakaa otaksutun tulevan eliniän ajalle, ei toimeentulo välttämättä olisi paljon nykyistä helpompaa, jos päältä tuhoaisi ison osan näihin maallisiin. Jos ei vaatimaton auto, asunto, mökki ja vene ritä, voisi joutua käymään tössä jo huomenna. Lottovoitolla kun ei hääviä venettä edes saa..
Minä en irtisanois itteenu töistä.. työsopimus on kirjotettu 5.6.06 asti vaan, onneksi. ensimmäisenä olis listalla varmaan pankin tätien puheilla käynti, lainat vois maksaa pois. Sitten vois ostaa auton tai kaks. kotia vois rempata, ostaa perheelle jotain kivaa ja itellekkin vaatetta ja harrastusjuttuja. Töihin en sitten enää menis, mutta isäntä vois silti kulkee töissä
maksaisin porukoitten velat niin ne ei tulis angstaileen ku mullon rahaa ja niillä *sniff* yhyy kaikkee muuta ;(( sitten ostaisin varmaan kameran,tietokoneen, pari fillaria ja jonkun pikkukämpän jostain mukavasta paikasta ja asuisin siellä, loput rahat muhiin johonki sveitsiläiselle tilille ettei valtio vie mitään lähdeveroja mun koroista
njaha ... no jos sieltä tupsahtais vaikka pyöreesti miljuuna, niin ei olis vaikia päättää mihin ne menis. Ostaisin auton ja tontin, muutamalla tonnila kamerakalustoa ja sitten lopuilla rahoilla asuntoja. Asunnot vuokralle ja niillä rahoittaa sitten pikkuhiljaa töllin rakennusta ja ylläpitoa. Kaipa se elämä muuten jatkuisi aika lailla samoilla raiteilla kun nytkin. Tietty vähän vois jättää matkusteluun.