Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Se on aivan totta, että Suomessa tosiaan amatööri sanalle on annettu hieman negatiivinen kaiku. Jos joku kämmää jossain, niin helposti sanotaan, amatööri, pilkkamielessä. Se on ikävää, koska kuten jo aiemmin on todettu amatöörin tarkoittavan hienoa asiaa. Itse en tiedä mikä olen, nykyisin kuvaan enenevissä määrin vain märkälevyä, Rolleiflexkin on jäänyt vähän lehdelle soittelemaan. Varsovassa viime viikolla otin kuvia kyllä digillä pitkästä aikaa, ja kyllä sekin oli ihan rentouttavaa.
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Sä olet amatööri, kukaan ammattilainen ei enää kuvaa märkälevyille. <3
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Mainos- ja muotokuvaukseen erikoistunut yrittäjä. Muuten eikö taiteilija ole mielestäsi ammattilainen? Kapa
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Hän itse kutsuu itseään taiteilijaksi: http://www.katileinonen.com/
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Mä luulen, että Kameraukkuun olisi hyvä perustaa ketju jossa laukkulaiset voisivat vahvistaa onko joku taiteilija vai vain harrastaja, ehkä jopa huono harrastaja.
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... "Jokainen lapsi on taiteilija, kunnes hänelle kerrotaan, ettei hän ole taitelija". John Lennon
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Jokainen näppäilijä, amatööri, harrastaja, diletantti ja ammattilainen voi olla taiteilija. Mutta kuka kertoo kuka on. Hajanaista ajatuksenvirtaa: Mun havaintojen mukaan naiset arvostaa taiteellisuutta ja taidetta, kun taas moni mies on melkoisen välinpitämätön asian suhteen. Kun naisilta sitten utelee tarkemmin, niin yleensä päädytään keskusteluun luovuudesta. Tuntuu että taide ja luovuus on monessa tapauksessa synonyymeja. Hieman kun jatkaa keskustelua, niin luovuuden ilmentymäksi hyväksytään kaiken maailman mieleenjuolahdukset.
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Minä näen hyvin vahvasti suunnan taiteen piiriin katsoen viime vuosia kohdista: Koulutus ja työkokemus Yksityisnäyttelyt Valikoidut ryhmä- ja yhteisnäyttelyt Apurahat Jäsenyydet ja luottamustehtävät
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Taiteilija vai kanonisoitu taiteilija... mutta jos siltikin ottaa valokuvia huvikseen... työvoimatoimisto voisi toki olla eri mieltä että eipä enää ota huvikseen yhtään mitään.
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... No, jos Kati Leinonen ei ole taiteilija, niin sitten sikäli harvinainen tapaus, että tekee märkälevymuotokuvia töikseen. (Osoitteesta http://www.katileinonen.com/ saa laajemman näkemyksen asiasta kuin Kapalla). http://www.katileinonen.com/
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Naama kurtussa sinun pitää kuvasi tehdä. Niinhän määrättiin jo aikojen alussa. Vai miten se nyt meni.
Vs: Jos ottaa valokuvia huvikseen... Juu, mutta, kun etsin henkilöä nimeltä, niin ensimmäisenä tuli tuo aikaisemmin mainitsemani ilmestys, jonka alkusivu ei näyttänyt kovinkaan taiteeseen suuntautuneelta. Nostan käteni pystyyn. Olen taas eksynyt väärälle sivulle ja tulkinnut kaiken väärin. Tietysti olisi pitänyt penkoa ja tutkia enemmän, mutta näin taas tällä kertaa. Kapa