Vs: Jos aloittaisin Jos nyt alottaisin filkalle kuvaamisen, niin mun setti olis seuraava. Kinossa Contax ST, uuuh, on meinaan nätti kamera ja iso etsinkuva, tällanen puolisokeekin näkee tarkentaa ilman laseja. Keskarissa sitten Hasselin 503cx, sama ominaisuus kuin tuossa edellisessä mutta vielä upeempi kokemus, kuin katselisi kolmiulotteista kuvaa kuiluetsimestä. Jos mennään isompaan kuinm keskari, niin Sinar, ihan mikä vaan, kaikki käy. No näähän mulla jo on, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen
Vs: Jos aloittaisin Jos nyt aloittaisin peilikameralla kinokoossa, ostaisin Leicaflex SL tai SL2sen (jos ei löydy niin R6.2), mittaetsinkoneissa M4sen. Jos ei löydy, niin MPn.
Vs: Jos aloittaisin Olympus XA4macro. Voi keskittyä kuvaamaan ilman turhia säätösessioita. Konica Pop sitten näppäilyyn
Vs: Jos aloittaisin Sitten tietysti..... noi kaksisilmäiset ovat aina kivoja. Ei tietenkään ihan pienet. http://www.petergowland.com/camera/Came ... 10flex.jpg"]http://www.petergowland.com/camera/CameraPageImages/8x10flex.jpg
Vs: Jos aloittaisin Mulla on kiva valikoima filkka runkoja, näillä lähdetään ihan kohta liikkeelle: Pentax LX, KX ja K2. Yashica FX-3, tähän pitäisi hankkia uudet nahat. Contax Aria. Minolta 7Xi, XE-1 ja XG9. Canon T90. Yashica Mat, Kiev 60 x2. Monia kinareita joissa kiinteä objektiivi. Uusimmista kiinnostavimmat on LX, Aria ja T90.
Vs: Jos aloittaisin Yashica FX-3 nahat on helppo tehdä itse,noita jämäpaloja kunnon nahasta saa vaikka mistä.Terävä mattopuukko ja vanha nahka revitään päälle malliksi.Tein yhden ja tuli hyvä. T kimo Edit jos peukalo on keskellä kämmentä voi tilata jostain(ebay)
Vs: Jos aloittaisin Itse huvikseni kokeilin omaa F 90 X:ää uudelleen, tuoreilla pattereilla. Tuntuu se välillä pelaavan, sitten suljin vain naksuu ja näyttöön heittää err....patterimerkkivalo näyttää tyhjää ja helppaa vasta kun laittaa virrat pois ja takaisin päälle. Ei toimi ei.
Vs: Jos aloittaisin Jos aloittaisin taas kuvaamaan 6x6 kokoa niin mikä olis jepulis kamera? Nyt kun opettelin metallispiraalin kanssa kehittämisen.
Vs: Jos aloittaisin Rollikka olis varmaan aika namu mutta taitaa niiden hinnat olla mulle tavalliselle kommarille liian kalliit. Omistin joskus Yashica C kameran joka ei kauheesti häviä Rollikalle. Vois joitakin kottaraispönttökopiota saada edulliseti. Ei paha toi Mamyia 6 kamerakaan. Mitään kokemuksia siitä ei ole ja missähän niiden hinnat pyörii?
Vs: Jos aloittaisin Halpoja ovat jos hankkii filmileican loppuelämäksi. Ja mikäli jostain syystä (mitä en kyllä ymmärrä) haluaa päästä siitä eroon, saa todennäköisesti omansa takaisin. Tälläkin hetkellä Kameralaukun myyntipalstalla Leica M6 myynnissä 650 eurolla. Ei paha hinta ollenkaan.
Vs: Jos aloittaisin I stand corrected eli väärässähän minä olin. Olen katsellut noiden hintoja lähinnä iipeistä ja siellä ne ovat _aivan_ eri luokkaa. 650 - 700 ei todellakaan ole pahan hinta pitkäaikaisesta hankinnasta (sehän on perustason digijärkkärin hinta). Hmm, kannattaa vermeitä etsiskellä siis muualtakin kuin iipeistä
Vs: Jos aloittaisin Maailmalla Leicoja arvostetaan, toisin kuin Suomessa (mikäli Kameralaukun keskusteluja seuraa). Jos käyttäisin hymiöitä, tässä voisi olla sellainen.
Vs: Jos aloittaisin Meni ihan pieleen lainaukset. En osaa tällä tabletilla muokata. Mutta mites noi Bronicat?