Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Joopa joo

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 30 Tammikuu 2011.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    Vs: Joopa joo

Mä raakkaisin kaikki paitsi 8892,9063,9422,9293,9664
    Mikset karsinut?

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Niimpä :(
    Helpomalla pääsisi kun deletois koko sivut.

Noi on muuten otettu järjestäjille (alun perin oli +200), ja kaikista kilpailijoista piti olla suht onnistunut kuva. Joten hyvin saman kaltaisa, paljon ilmeitä ja roisketta, kisan tuntua, mikä on sitten oleellista?

Tuollaisen karsimiseen menee minulla +tunti vähintään.

2. pb76

pb76

777
    0
    0

Yksi ei ollut WOW

[QUOTE>
    [/QUOTE]

:D :D ;D

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Koita tehdä 5 kuvan sarja, joka kertoo tapahtumasta oleellisen.

T Jukka

4. Herra iso herra

7 709
    10
    38

[/QUOTE]
    Mitä sitten?
    Muistaakseni tuossa ei ollut mitään kuviin liittyvää, vaan yritti saada minua mukaan manipuloimaan tuloksia.
    Ilmoitin tuosta ylläpidolle, ja oli yrittänyt muitakin saada mukaansa, ja poistettiin yhteisöstä.

5. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

Olisiko perhe touhunnut kuitenkin tekstiiliteollisuuden parissa?

6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Kovasti pyydän anteeksi mutta tuo omaan ammattikuntaani liittyvä jatkuva humpuukin levittäminen alkaa hieman jo kyllästyttää.

Tuo "HCB" oli kyllä alunperin koulutukseltaan nimenomaan kuvataiteilija (taidemaalari) eikä esim. "pettänyt" valokuvausta siirtymällä toisen taiteenlajin pariin kuten eräs henkilö on täällä kerran jo aiemminkin ilmaissut väärin.

Totuutta kuuluisi kunnioittaa eikä kirjoitella mitä päähän pälkähtää muka tosiasioina. Ja miten olisikaan jonkin valokuvataiteen "pettämistä" siirtyminen esim. huomattavasti haastavampaan ja enemmän lahjoja vaativan maalaustaiteen pariin ? Kehityshän olisi vain kunnioitettava henkisesti. Yrittäkääpä joksus maalata vaikka visonne öljyvärein. Se on -ehkäpä- vaatii hieman enemmän kuin sen sähkökanonin tai jopa sexyn & huisin hienon leikan napin painaminen silloin tällöin kadulla.
    - E

Edit : Valokuvaajana "HCB" oli mahtava. Ei sitä totuutta tänne ilmestyvät kateelliset höpinät muuta. Tietenkään. Höpinää vain - ei muuta .

7. Vs: Joopa joo

Esti, mihin perustat tuon väittämäsi. Tunnen ihmisiä Magnum ja Associated Press kuvatoimistoista, jotka ovat minulle kertoneet tämän, lataa faktaa pöytään jos sinulla sitä on !
    Kuva tältä päivältä, henkilö on AP:n etelä euroopan johtaja...

8. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Kun on lukenut taidehistoriaa viimeiset kolmekymmentä vuotta niin se on jotenkin jäänyt näinkin tyhmään päähän.
    Jos olen väärässä ostan vaikka pullon viinaa ja suren yhtäkkistä vanhentumistani ja ennenaikaista seniliteettiäni synkän itsesäälin vallassa.
    En etsi mitään "todisteita". Etsi itse.
    - E

Edit : Ja nuo sinun iänikuiset "hienot kamusi" ja niillä leveilysi eivät tee minuun mitään lumoavaa vaikutusta. Päinvastoin ...
                                                Heippa.

9. Vs: Joopa joo

en leveile, esitän faktaa, "taidehistoria" ei ole faktaa. Henkilöt jotka tuntevat (tunsivat !)HCB:n sensijaan on...

10. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Lue faktoja ja ota itse selvää asioista - jätä ne "kamujen" juorut hetkeksi vaikka ihan syrjään.

Mä en sun kanssasi jaksa enää tästä (tai mistään muustakaan) jankuttaa - koska se ei anna itselleni mitään. En ole opettajasi. Hyvää palkkaa vastaan voin opettaa joskus taidehistoriaa - jos kykenet sellaista maksamaan ja haluat siitä oppia.

Loppu.
    - E

11. Vs: Joopa joo

Tule Esti pois sieltä käpykylästä ja ala elämään... sähän oot nuorukainen vielä.

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Justinhan tulin sieltä Portugaliasta (tuliaisinani mm. n. sata gigaa kuvia, joita olen käynyt monta päivää läpi). Tänne niitä on turhaa laitella.

On -sitäpaitsi- hyvä olla välillä kotonakin.

- Sivistynyt Kosmopoliitti & Herrasmies

13. Vs: Joopa joo

Otitpa aika tavalla sit kuvia ja hyvä niin.
    Voisit sähköpostilla laittaa muutaman olis kiva nähä mitä oot saanu aikaan.
    Kotona vaan on ihan hyvä joskus olla.

14. pb76

pb76

777
    0
    0

12 hyvää olisi riittänyt  ::)

15. Vs: Joopa joo

Hmmm. vähän tuolta "Ettekö TUNNE KUKA MINÄ OLEN" pohjalta...

16. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Samasta aineistosta voi työstää eri kohderyhmille erilaisia settejä. Kilpailun järjestäjille laaja setti, jossa kaikki osallistujat näkyvät. Kameralaukku.com -kohderyhmälle valokuvauksellisesti herkullisimmat, vaikka kuvissa olisi vain kilpailussa hävinnyt meloja.

17. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Jos noin tekisin, niin kuvamäärä kasvaa.
    Tietysti ensin oli koko setti esillä järjestäjille, mistä poimin muutaman toiseen foorumiin linkitettynä.
    Nyt on esillä mielestäni hyvät kuvat lajista, josta on laajiksia näyttämässä rataa ja kisaa, myöskin näkyy että oli paljon yleisöä. Lähiksillä pyrin näyttämään lajin rankkuuden, loiskeen, ja näyttävyyden.
    Ilma ja vesiolot olivat parhaat mahdolliset, eikä minusta ole syytä mennä kuvaamaan tuota uudestaan, en usko että ratkaisevasti parempia kuvia tuolta saan.
    Pitää vielä karsia, ja luulen pääseväni parempaan lopputulokseen, karsimalla useampaan kertaan ajan kanssa.

18. Vs: Joopa joo

Mun mielestä se 1 hyvä on parempi kokemus kuin 1 erinomainen ja 20 hyvän joukossa. Siis jos on sama aihe.
    Näyttämällä vain yhden tai kaksi per aihe/näkövinkkeli tulee paljon parempi vaikutelma, mun mielestä.
    Yksi lähis, yks missä näkyy miljöö, yx missä useampi purjehtija hyvässä kompositiossa..
    Kaikki muut arkistoon. (Tilaajalle se mitä on luvattu.)

19. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Ainakin minun galleriani tuolla 1g.fi sivustolla, on enemmän arkisto, josta erikseen linkitän foorumeille. Usein ilmoitan kadullakin kuvan ottaessani mistä saa käydä, kuvan katsomassa ja halutessaan netti koossa kopiomassa.
    Tiedän useitakin ihmisiä, jotka näyttävät tai lähettävät linkin tutuilleen kuvasta.
    Monesti Porvoossa on joku kuvattava sanonut että tietää sivuni, tai joku puoli tuttu kertoo käyneensä sivullani ja kyselee jostain kuvasta.

Tuossa galleriassa on pikku kuva systeemi ja nopea selattavuus, anttaa mielestäni helpon tavan klikata kuvaa jonka haluu nähdä isompana.

Tottakai ongelmana on se että kuvia pääsee jatkuvasti kerääntymään, ja karsintaa on jatkuvasti tehtävä.
    On paljon kivempi ladata laitettuja kuvia, kuin karsia.
    Viimeisen parinpäivän aikana olen ns. ottanut itseäni niskasta kiinni ja olen käyttänyt tunteja karsimiseen, vielä pitäsi käyttää monta monta tuntia tuohon että sais ainakin tuhat pois.

Kuvasivuni, ei varsinaisesti ole tarkoitettu esittelyksi, vaan enemmän arkistoksi.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.