Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Joku roti se taiteen teollakin

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Kasimir, 18 Huhtikuu 2011.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Joku roti se taiteen teollakin

Juuri niin. Itse viittasin jo aiemmin samaan (mutta nykyisellä Pee -aikakaudella ei enää juuri munlaisiani luuseritaidehörhöjä kuunnella).

Sietivätkin saada vaaleissa turpiinsa.

Vaikka kiertelevätkin julkisuudessa mielipiteitään -nuo eilispäivän mahtipoliitikot- -silloin kuin heillä edes aitoja mielipeitä on - tiedän, että rasisteja heissä vallan vilisee. Ovat vain huijanneet kansaa viime sodasta asti ja teeskentelevät suvaitsevaisuutta ja muita hyveitä - jotta fyffeä ja poliittista asemaa saisivat lisää. Oikeasti ihan kauheita petoja ... :D

Minä en ainakaan ikinä marssisi noiden eilisen haamujen homeiselle muistolle.

Menkööt ja unohtukoot. Nyt puhaltavat uudet ja raikkaat tuulet - suoraan Pers*estä !!!

Vaaleissa -täysin ansaitusti- roimasti hävinneet "rötösherrat (ja rötöseukot)" vastuuseen kansansa juksaamisesta ja nopeasti sittenkin  :D

Edit : Ja pliis : Laittakaa meidät kuvantekijät jo vihdoinkin kuriin - pistäkää vaikka julma-juha ruoskimaan meidät nöyriksi !

2. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Kiitos poskettoman hauskasta aamuvitsistä :D :D :D

3. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

On helppoa ajatella alkukantaisesti, kyllä minuakin ärsyttää pakkoruotsi,  elintasopakolaiset ja varmasti myös olen osittain samaa mieltä monesta muustakin perujen listoilla olevasta asiasta.
    Mutta samalla ymmärrän, että maailma ei toimi noin, jos jotain haluaa niin on pakko myös antaa, heikkoja pitää puolustaa.

Jokaisessa asiassa on monta ei puolta ja kysymykset on laajempia, kuin pikaisesti ajatellen voi luulla.

Jos minä asuisin köyhässä afrikassa, tekisin kaikkeni tuodakseni perheeni Euorooppaan, samalla ymmärrän että euroopan kantokyky ei kestä koko afrikan tänne tuloa. Näiden asioiden välillä pitää tehdä kompromisseja.

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Miehen puhetta !

Itsekin olen aina puolustanut heikompiani -silloin harvoin kun sellaisia on- liian vahvoja vastaan !
    Ja komproiluahan elo - väkisinkin on.

Että näin on asiat ! - sanoi entinen torppari kun kiveksensä söi !

5. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Missä tuon niminen paratiisi on ja miten sinne pääsee ?

6. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Varmaan kela "taiteilijoille" tulee jakomielinen tilanne persuista, pitäsi olla taiteilja (vaikka on sitä vaan omasta mielestä), taiteilijat vastustaa persujen taide määrityksiä, mutta samalla korkeammat kelapäivärahat ja mahdolliset sossu tuet houkuttaa?

7. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Just tuota nyt mietitään isommallakin sakilla esim. Libyan poihjoisrannikolla.... Et ole yksin.

8. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Jakomäkiset asenteet aiheuttavat jakomielisen tilanteen?

9. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Jos vihjaat vaikka - tyypillisen ilkeämielisesti - minuun  - olet väärässä. En halua enemmän rahaa - minähän elän näinkin.

10. kari-s

kari-s Member

480
    0
    16

Erittäin hyvä analyysi, kiitän!

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Minun sukulaisiani asuu Afrikassa - on asunut jo sukupolvia - ja he eivät edes halua muuttaa sieltä pois. Heillä pyyhkii siellä hyvin.
    Afrikka on uskomattoman rikas maanosa. Kunhan vain sitä pesäänsä hyvin hoitaa - kyllä siellä pärjää.

Esimerkiksi Eurooppa on taasen hiton ylikansoitettu jo valmiiksi ja kylmän ahdas, saasteinenkin ...

Edit : Miten tänne mahtuu - vaihdettaisiinko Eurooppa ja Afrikka päikseen paikallisten kanssa ?

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Tämäkin solvaus laitetaan muistiin. Turhaa yritää väittää ettet tarkoita minua - olet jauhanut aiemminkin samaa.
    Mustamaalaat ammattiin valmistunutta taiteilijaa julkisesti. Toistuvasti. Paheksun ja syvästi. Mietin vakavasti, jätänkö nuo letkautukset omaan arvottomuuteensa vai saattaisinko niiden laukojan vastaamaan sanoistaan - niitä on kertynyt liikaa. Ja kaikella on rajansa.

13. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Ei pidä lukea sellaista mitä ei lue, ajattelen sinua paljon vähemmän kuin luulet.

14. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

En usko sanaasi, valitan. Olen nähnyt oikean olemuksesi aidot taipumukset. Aiemmin olit minusta ihan hauska ja harmiton veikko - erehdyin.

Pyydän - vielä kohteliaasti : Älä vittuile minulle enää kovin innokkaasti. Jos haluat tehdä niin - kirjoita yksityisesti - se ei häiritse muita ihmisiä. OK = reilu peli ?
    Tämän sanominen ei tee persoonastasi merkityksellisempää kuin se on - kysymys on periaatteesta : Vihaan ja halveksin syvästi heikompien kiusaamista. On omituista, että tässä maassa parjataan innokkaasti oman maan heikkoja (esim. "kelateiteilijoita" (onko väärin jos vaikka invalidisoitunut harrastaa taidetta yksiössään ja vähilla rahoilla ostaen kalliita taidetarvikkeita - keneltä se on pois, sinultako ?)) mutta muiden maanosien heikkoja samat parjaajat haluavat (mukamas) auttaa. Itsevihaako ? Teennäistä humanismia.

Lopetan nyt tämän tähän. Aiheutit haluamasi pahan olon ja ällöttää koko polemiikki. Kiitos.

15. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Olen aina ihmetellyt, miksi muukalaisviha on vahvin tukiasutuilla aluella, koetaanko että maahanmuutajan tuki, on suoraan pois omista tuista?

Äkkisältään voi näyttää pahalta, että naapurin maahan muuttaja saa huonekaluja ja lämpimiä vaatteita sossulta ja vielä sen jälkeen näyttää että elintasokin on korkeampi samoilla kuukausitaisilla tuki summilla.

Pelasin aikoinaan paljon bilistä ja samalla tutustuin paikallisiin maahanmuutajiin (Vietnamilaiset), he herättivät kateutta autoillaan, osa tukiasutun alueen ihmisistä luuli että sossu oli ne ostanut, he kyllä kertooivat olevansa ihan tavallisissa pienpalkkaisissa töissä, mutta kun eivät dokanneet tai polttaneet.
    Niin jäi rahaa +10v. vanhoihin, aikoinaan kalleisiin autoihin, niitä on sitten parkkipaikoilla naarmuteltu ja paskaa laitettu postilaatikosta.

16. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Arvostan monia tuntemiani vietnamilaisia.

Keskimäärin huomattavasti suomalaisia ahkerampia ja vähemmän katkeria sekä kiusaamisherkkiä ihmisiä.

Paljon rehellisempiäkin. Huomattava ero. Suomen kantaväestössä taasen on aivan poikkeuksellisen paljon narsistisia ja muita vakavia luonnevikoja - enkä tarkoita nyt susikoiria.

17. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Rauhoitu hyvä mies, en puhu sinusta, enhän minä tiedä sinusta mitään, enkä ole kiinostunutkaan, jätän sujuvasti lukematta kirjoituksesikin.

Satun tietämään ainakin muutaman kela "taiteilijan", tarkoitan tuolla, sellaista joka on työkkärissä työn hakijan, mutta ei haluakkaan työtä.
    He ovat ihan itse päättäneet ryhtyä taiteilijaksi, ilman ulkopuolista tunnustusta ja katsovat ihan oikeaksi vältellä työtä.

18. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

+++

19. Vs: Joku roti se taiteen teollakin

Tämä jatkuu näköjään "täältä ikuisuuteen"...

20. Vs: Joku roti se taiteen teollakin

Jep. Oliskohan tämä sitä verbaalista taidetta :)