Vs: Joku roti se taiteen teollakin Totta kai vaaleissa hävinneiden pitää miettiä missä tehtiin väärin, onko itselleen selkeä asia viestitetty huonosti ja kuinka paljon osuutta on sillä, että puolue on hallitusvastuussa joutunut tekemään veemäisiä päätöksiä. Äänestäjähän ei sitä juurikaan pohdi mitä pitääkö joku päätös tehdä, vaan mielellään etsii syntipukin - sehän on inhimillistä. Mutta kyllä äänestäjäkin voi lähteä miettimään sitä ketä missä kohtaa "kannattaa" äänestää - erityisesti jos halusi estää persujen nousun suurimmaksi puolueeksi. Esim. siksi mahdollisesti vihreitä aiemmin äänestänyt äänesti kokoomusta ja vasareita harkinnut sdp:tä. Historia opettaa, että puoluekenttä liikkuu jatkuvasti hitaasti oikealle. Äärilaita tipahtaa aina pois keikahtaen omaan mahdottomuuteensa antaen samalla tilaa uusille radikaaleille liikkeille, jotka puolestaan rauhoittuvat ajan kanssa käytännön elämän hiomana.
Vs: Joku roti se taiteen teollakin En ole hetkeäkään epäillyt, että sinä, 5 polttomoottoriruohonleikkurin omistajana ja niihin tarvittavine tiluksine, olisit vihreä saati vasemmistoliittolainen, kyllä puheissasi rehentelee aito koksu. Niinhän se on, että niillä joilla on piggy bankissä eniten mammonaa, on eniten aihetta huoleen kun muutoksen tuulet puhaltavat. Persujen politiikkahan on aikalailla sosiaalipoiittisesti oikeudenmukaista. Yhdessä demarien kanssa he ohjannevat politiikkaa poispäin tasaveroista.
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Vääriä päätelmiä, ei kuvia pidä uskoa, ne valehtelee kuin populisti poliitikko. Ihan pieni piha vaan, kuvassa oli itseasiassa 3kpl polttomoottori, kottikärryt ja ns. hikilinko, 2kpl polttomoottori menossa kierrätykseen. Olen ehkä lähempänä demareita kuin kokoomusta. Oikeudenmukaisuutta kannatan vahvasti. Mutta kansaa viettin kuin pässiä narussa, luulivat äänestävänsä kepulaiset pois mutta äänestikin SMP radikaalisiipeä, luultiin äänestävänsä kokoomusta vastaan ja äänestikin äärioikeistoa. Soinin populismin perässä äänestetiin vaikka mitä, se nähdään vasta kohta, mitä ovat äänestäneet. Kuten aikaisemmin jo sanoin niin Persut tuskin yksin pystyisi pitämmän hallitusta koossa saati että saisivat ohjeman itseleen aikasiksi. Harmaata taloutta vastaan, yksi Suomen historian törkein harmaan talouden edustaja Kike Elomaa tuli äänestettyä, vaikka Kimmo Elomaa saikin suurimmat syyt niskoileen, niin Kike todisteidenkin valossa oli mukana ja tuomittiinkin. Elomaiden rakennus businekset käyttivät pimeetä työvoimaa ja jättivät verot maksamatta. Siis varastivat yhteiskunnalta, tuon rinnalla postiryöstäjä on pikku rosvo. Siis tälläistä porukaa tuli valittua, no asiantuntemusta ainakin löytyy miten yhteiskunnan raahaa pöllitään.
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Tuli vähän googlaitua mitä porukkaa on valittu. Näytti aika usein tulevan tälläinen sivusto. - Etusivu
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Alan itseasiassa kannattamaan persujen ideoita taiteilija-apurahojen jakoon liittyen. Omat hakemukset tulee kaikki bumerangina takaisin, vaikka hakemuksen sisältö ja ulkoasu on viilattu ihmisten kanssa jotka tietävät millä sisällöllä / miten hakemusten pitää olla tehty ja miten mistäkin säätiöstä pitää hakea. Vituttaahan se kun omaan ammattiin ja tulevaisuuteen liittyvään asiaan ei saa mistään taloudellista tukea, kun samalla joku muu saa samasta paikasta esim. useita satoja euroja "maalausharrasteluun". Puhumattakaan siitä, että kun "apurahahanat aukeavat" niin rahaa tulee yhteen ja samaan projektiinkin useita tonneja joka ikisestä paikasta mistä hakevat -- tämä sen vuoksi koska "se sai rahaa paikasta A ja B, niin annetaan mekin". Toikin on faktaa, kuultua ihmisen suusta joka on ollut rahojen kohtalosta päättämässä.
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Vaikka ne hakemukset ja ulkoasut olisi viilattu kuinka hyvin, mielestäni se ei riitä. Tärkeintähän on aihe sekä näkökulma jonkavuoksi säätiön kannattaa lähteä tukemaan hanketta. Toivottovasti se menee juuri noin, tänävuonna ei mennyt. Itse hain apurahoja ensimmäistä kertaa kolmesta paikasta ja yhdestä tuli. Ehkäpä ensivuonna sitten tulee myös B ja C paikasta.
Vs: Joku roti se bullshitillakin Heh, meinasi nauraessa mennä kahvit väärään kurkkuun kun tuon luin Karrikoiva mutta hyvä kiteytys kuitenkin. Tämmöisiä sinne kuitenkin riittävän moni on halunnut yhteisistä asioista päättämään.
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Asiallisesti ottaen täällä(kin) aikuiset ihmiset hermoilevat aivan suotta. Perussuomalaisille on liian helppo nauraa että se olisi edes hauskaa. Edelleen tuossa naurussa on minun korviini vastenmielisen alentuva sävy (tyyliin "ne tyhmät reppanat äänestivät tyhmiä reppanoita, ha ha haa"), mutta itse kukin toki ottaa hupinsa mistä saa. Toisaalta perusuomalaisten demonisointi on sekin tarpeetonta. Sikäli kun päädytään kolmen suurimman hallitukseen, on kyseessä kompromissi jossa jokainen antaa myöten. Perussuomalaiset eivät pysty (vaikka haluaisivatkin) syöksemään euroaluetta lamaan, tuhoamaan suomalaista kulttuuria, pilaamaan mainettamme(?) ulkomailla eivätkä myöskään estämään kesän tuloa tai auringon nousua. Demonisointi johtuu usein tuntemattoman pelosta, mutta tässä tapauksessa pelko on aiheetonta. Historian valossa poliittinen (laajassa merkityksessä) järjestelmämme on kestänyt pahoja kriisejä ja jyrkkiä muutoksia ihmeteltävän hyvin. Nyt kyseessä ei ole kriisi eikä itse asiassa edes mikään kovin jyrkkä muutos (toimittajien suhteellisuudentajun kuuluukin pettää tällaisissa tapauksissa). Niin että ihan rauhassa vaan. Ja ei, en ole perussuomalaisten kannattaja, olen koko ikäni kaikissa vaaleissa aina onnistunut äänestämään hävinnyttä (ei aina samaa) puoluetta
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Itse olen juuri sitä mieltä, että projektin aihe on se tärkein tottakai. Mutta toi A-B-C juttu tulee siinä esille, että kun voit listata hakemuksiin "viimeisten kolmen vuoden aikana saadut apurahat" -kohtaan paljon euroja niin saat helpommin lisää uusiinkin projekteihin. Tossahan se ongelma nimenomaan on, että ne on ne aikaisemmat apurahat määrittämässä sitä apurahan saantia enemmän (?) kuin se tekeillä olevan projektin aihe. By the way, itse hain näyttelykuluja projektille, jota olen kuvannut omarahoitteisesti useamman tuhannen euron edestä parin vuoden ajan. Nyt saakin valita jatkanko kuvaamista ja en pidä näyttelyä, vai pidänkö näyttelyn, mutta lopetan kuvaamiset ennen aikojaan Eihän apurahojen varaan voi laskea mitään tekemistä, mutta harmittaahan se kun apua ei tule mistään, koskaan.
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Tuo ei välttämättä mene noin. Useimmiten päinvastoin. Äskettäin saadut apurahat ovat useimmissa tapauksissa este saada uutta apurahaa/lisärahoitusta. Itse olen ollut vuosia sitten kuusi vuotta läänin taidetoimikunnassa jakamassa apurahoja ja voin sanoa, että olivat päätökset mitä tahansa, niin aina tuli puhelinsoittoja väärästä päätöksestä. Yhtään soittoa en saanut oikeasta kapa kapa
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Itsekkään en laskenut apurahojen suhteen mitään enkä kyllä laske jatkossakaan. En sitten tiedä auttaako tuo hakemuksissa olevan "aiemmat apurahat" osion poistaminenkaan asiaan. Villi veikkaukseni on että kaikkia hakemuksia ei lueta edes loppuun jos hakijana on "nimekäs/apurahakierteessä" oleva hakija vaan katsotaan vaan summa jota on haettu ja tiputetaan siittä se 25 pinnaa pois. Itse olen tehnyt sellaisen huomion että vaikka apurahat juoksee vuosikausia taso tekemisen suhteen senkun laskee... Piirit on pienet ja jos sinne sattuu pääsemään asiat on hyvin ja voi ruveta tekemään taiteen nimissä ihan mikä hyvältä tuntuu Suosittelen että jatkat projektisi loppuun ja maksat omasta persnahasta kaiken, kyllä se työ vielä palkitaan ennemmin tai myöhemmin !
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Onko sulla tullut mieleen, että et ole apurajojen arvoinen? Yleisesti apurahoilla tuetaan lupaavia taiteilijoita, tai sellaisia jotka on saanut jotain aikaan?
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Hieno kuulla päinvastaista sisäpiirin tietoakin mitä muualta olen kuullut
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Tässä sitä oikeaa taidetta, ei mitään tekosellaista: http://www.kaleva.fi/uutiset/juha-vaatainen-uhkaa-siikalatvaa-perintatoimistolla/882226 kapa
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Tämä on minun suosikkini: http://www.juhavaatainen.info/sites/default/files/imagecache/maalaus_suuri/maalaukset/luonnollisia.jpg
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Menee ihan neuvostovallan aikaiseksi puuhailuksi. Kaiken pitää palvella valtiota. Toivottavasti ei toteudu. T Jukka
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Katselin aiemmin tuon ukon sivustoa (ennen vaaleja) ja tuo hänen "henkilökohtainen eroottinen fantasiansa" sai silloin säälivän hymyn huulille Siinä teille "kansantaidetta" ... Hämmästyttää, että tuollainen kansantaiteilija saa (edes toisen imussa) niin paljon kannatusta että valitaan kansanedustajaksi. Sen verran oli vielä juoksuaika päällä että kertoi haluavansa oikein ministeriksi - ei jumal*uta - ei ikinä !!! Jos tuommoisesta vajaalankaisesta tehtäisiin joskus -mikä tahansa- ministeri, niin se olisi jo huonoa painajaista eikä totta. No, hölmöimmäthän ne, onneksi, etukäteen noita ministeriunelmiaan toitottelevat. Wannabe ministereitä puolet finneistä ? Viisaammat pysyvät vaiti. On kyllä mielestäni vaarallistakin että parlamentarismista on tullut lähes pelkää julkkis ja sekopää -viihdettä. Typerää farssia. En haluaisi puhua politiikkaa valikuvaushörhöilysivuilla mutta tuo "julma-juhan" tunku on jo liian paksua *askaa ... Hirvittävän ällöttävää jööttiä ... edit x 1000 : poistin pari sanaa. poistin lisää. lisäsinkin. kivaa, politiikkaa...
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Persujen samaistaminen natseihin on jo kyllä infantiilin hölmöä sekin. Ikävää, kuitenkin, että eduskunnasta on tullut lahopäiden friikkien suojatyöpaikka. Sinänsä vaalien tulos tekee varmasti tietyille itseriittoisille ja itseensä liian tyytyväisille ja omaa kansaansa halveksiville poliitikoille ihan terveellistäkin hyvää. Mutta tollojen korvaaminen vielä tolloimmilla ei saisi olla ratkaisu ongelmaan. edit : typo.
Vs: Joku roti se taiteen teollakin Oletkohan sinä tai kukaan muu oikeasti edes lukenut mitä he ovat ennen vaaleja tai nyt myöhemmin kirjoittaneet? vai uskotteko te vain Hesaria, Huvudstadbladetia, iltapäivälehtiä ja niistä kumpuavia kavereiden juttuja? Tunnustan että olen aika hyvin selvillä mitä he ovat kirjoittaneet ja korkeakoulutettuna lukutaitoisena ihmisenä en ymmärrä lainkaan mistä nuo teidän kauhujuttunne oikein tulevat. Eivät ainakaan persujen omista kirjoituksista. Joku masinoi nyt aivan ihme tarinaa heistä. Onhan mukana ihmisiä joilla on hieman maalaismainen puhetapa ja kirjoitustyyli, mutta heidänkin ajatuksiaan on suvaittava. Ei heitä siitä syystä ole mitään syytä ylimielisesti pilkata. Ei kukaan ole niin helvetin hyvä ja parempi että moinen käytös olisi puolusteltua. Miettikäähän sitten hetki näitä vanhojen puolueiden hemmoja ja millaisia taulapääjuttuja he ovat ihan ministeritasolla viimeisen neljän vuoden aikana suoltaneet. Ihan ovat verrannollisia sikaliisat, sensuuri-tuijat, ja muut näiden persujen kanssa. En ole monestakaan asiasta persujen kanssaan samaa mieltä, kuten nyt vaikka tämä taidejuttu, vaikka sillä herkimpiä provosoinkin ;D, mutta paljon on sellaista josta taas olen samaa mieltä. Vanhojen puolueiden osalta heidän tekonsa puhuvat, eivät puheet. Vaikka niiden puheiden kanssa samaa mieltä olisinkin, niin teot ovat osoittaneet että ne ovat vain puheita ja teoissa tehdään sellaista mitä en hyväksy. Nyt on persujen suoro näyttää että ovatko ne vain puheita, vanhojen suurten osalta tiedetään jo että ne ovat, ja toeto ovat muuta. Ei ne huonompia ainakaan voi olla. Enemmän kauhulla olen seurannut sitä mitä varsinkin vihreät ovat kirjoitelleet pitkään ennen vaaleja. Siitä on demokratia ja suvaitsevaisuus kaukana. Voin alkaa laittaa linkkejä niihin jos ette usko. Aika totalitaarisen suvaitsematonta puhetta vanhaan stalinistiseen tyyliin. Ja tässä en puhu mistään toisen tai kolmannen käden tidoista vaan ihan heidän omista blogeistaan.