Vs: Koivupuu Huitsi hoi, tuleepa omat 80-luvun neganaarmutukset mieleen. Vetäisin kaksikolmasosaa ylhäältä huithelvettiin ja jättäisin ne jämät. Jämäköityisi. Kurkkaapa tuollaiseen. Sisältö kyllä muuttuu, mutta ... Rajaa itse, jos kantti kestää. Sitten voisin jopa kehua kapa
Vs: Koivupuu Hyvällä maulla tehty taidekuva. Onkohan Kapalta nähtykin täällä sellainen koivukuva joskus? TJukka
Vs: Koivupuu kokeillaas nyt ihmeessä pikaväännöstä, jos tätä tarkoititte niin ei kyllä mun silmään passaa yhtään Mutta ymmärrän kyllä pointin (en tosin pintaa syvempää) miksi näin voisi olla parempi
Vs: Koivupuu No ei tosiaan toimi. Annoin vihjettä, enkä viivottimen tarkkaa ohjetta. Silmä on se, joka lopulta määrää. Sitä paitsi olit lisännyt tuonne ylös jotain, joka ei sinne kuulu (mielestäni), ainakaan noin. Kunhan ehdottelin, ei pidä ottaa kirjaimellisesti, eikä varsinkaan tosissaan. Harkintaa voin suositella. Itse olen hyvinkin tarkka rajauksista ja muodoista. Vaikka takana olisikin kokemusta, niin kuvaa pitää silti makustella, monin tavoin. kapa P.s. Enemmänkin fifty-sixty
Vs: Koivupuu Lisäsin tuonne vihjeen: fiftysixty Vanha hyvä rajausapuväline toimii ruudullakin hyvin. Leikkaa kaksi L-muotoista pahvia, niitten kanssa saat ruutusikin kanssa pikarajattua. Suosittelen. Käyttöohjetta en anna. kapa
Vs: Koivupuu Kun rock 'n' rollia soitetaan se ei aina mene nuotissa. Tahalleen viereen soitettu ei kuitenkaan kuulosta hyvälle. Kansallispuunkin saanee soimaan kolmella soinnulla ilman lisättyä säröä?
Vs: Koivupuu "Kuvassa" muuttuisivat sellaisen asian myötä useammat asiat kuin jotka säilyisivät, joten kyseessä olisi ihan eri kuva, eikä olisi enää mitään mikä "jämäköityisi", koska se mahdollisesti jämäkämpi olisi ihan eri asia kuin mahdollisesti nyt vähemmän jämäkkä asia... (Joskus ehdotetaan, että kuvia kritisoitaessa olisi hyvä ymmärtää ja hyväksyä kuva ja sen lähtökohdat eikä keksiä kuvassa mahdollisesti piileviä muita kuvia, jotka saattavat edustaa ihan eri näkökulmia, tyylilajeja ja paradigmoja. Usein se ajatus on mielekäs.)
Vs: Koivupuu Niin, kirjoitin miten itse tekisin. Miten mielestäni jämäkätöityisi. En kai sanonut, että noin pitää tehdä. Vai sanoinko? "Kunhan ehdottelin, ei pidä ottaa kirjaimellisesti, eikä varsinkaan tosissaan. Harkintaa voin suositella." kapa
Vs: Koivupuu Ottamatta tähän kuvaan mitään mielipuolta.... ymmärtääkseni, luullakseni, useat ellei useimmat taiteilijat menettelevät tai ovat menetelleet juuri noin. Hyvin nopeatuottoisesta Picassosta lähtien, ennen lopullista on tehty lukuisia luonnoksia, joita on arvioitu ja tarkasteltu, haettu sitä 'silmää miellyttävää'. Muutama näyttelykuvausta harrastava amatöörituttava (taiteilija-asteikon toista reunaa sitten, kait) menettelee samoin. Kuvista erilaisia printtejä, asuntoon levälleen. Parin viikon päästä mieli on kypsä valitsemaan sen maailmalle lähetettävän.