Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Jaava, 12 Marraskuu 2015.

  1. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    No tässä on lievästi mun omaa syytä, kun menin kertomaan seuraavaa viimeisessä sähköpostissani:
    [QUOTE>
    [/QUOTE]
    Ja tuon siis vastauksena hänen ongelma-skenaarioonsa:
    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Tais olla mun vastaus turhan monipuolinen.
     
  2. Niko

    Niko Active Member

    867
    118
    43
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Vastaat että 249$ on ok, niin hän palauttaa sen verran. Niin minä tuon ymmärrän.
     
  3. mohikaani

    mohikaani Active Member

    1 681
    2
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    +1
    Kuten joku jo aiemin sanoi, saat tuossa niillä tulleilla + alveilla itsellesi sen projektin jota olit halunnutkin. Tulliin en ottaisi kyllä mitään yhteyttä enää jos nuo rahat tuolta Japanista takaisin saat. Vaikka mun ymmärryksen mukaan voisit nekin takaisin saada, kun tuotteen arvo on korjattu nollaan. Tuolloin tullien ja alvien osuus on myös tietysti nolla.
     
  4. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Sikäli kun mitään hyvitystä saan, niin ilman muuta pyydän myös Tullilta hyvitystä sekä itse tullista että ALV:stä.
    Vaikka saisin koko summan 249$, niin 0EUR ei ole kameran hinta, josta Tulli hyvityksen arvioi. Kuten aiemmassa viestissäni kirjoitin, niin Tulli arvioi (tai joku instanssi tekee sen heidän puolestaan) kameralle käypän hinnan. Tullin virkailijahan sanoi, ettei mitään voi tuoda Suomeen hinnalla 0EUR. Ja sanoi sen vielä niin, että ymmärsi monen yrittäneen sitä.

    En ikipäivänä usko saavani kaikkia euroja takaisin. Ja vielä niin, että kamera jäisi mulle.
    Jos kamera tuhotaan Tullin läsnäollessa, niin palauttavat kaiken.
     
  5. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Ihan älytöntä, että kamera pitäisi tulliherran valvovan silmän alla vielä tuhota :O

    Kyllä nekin saavat järkeään käyttää ja luulisi joustoa olevan sen verran, että saat pitää projektirunkona.

    Olen minäkin saanut joskus joulun tai muun sopivan syyn varjolla tullilta armoa jos on ollut tavara jonka merkitys tullattavuudelta on melko pieni, selvitystyö taas olisi suuri. Toki aina on löytyy turhan virkaintoisia virkailijoita joille joustovara on tuntematon käsite.
     
  6. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Tuossa on nyt kaksi asiaa. Mikäli kameran arvoksi katsotaan alle 20 euroa siitä ei tarvitse ymmärrykseni mukaan maksaa tullia (tai siis tullausta ei tarvitse tehdä alle 20 euron arvoiselle lähetykselle), vaikka sillä arvo onkin.

    Toiseksi mikäli todella haluat kameran itsellesi etkä tuhottavaksi, tulet toki osoittaneesi itsekin, että sillä on arvoa. Onko se sitten yli 20 € on toinen kysymys.
     
  7. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Käy tarjoamassa sitä Rajalalle vaihtolaitteena, saat hintatarjouksen.
     
  8. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    hehee
     
  9. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Saan koko tullin ja ALV:n (käsittääkseni) takaisin, jos palautan kameran Japaniin tai se tuhotaan Tullin valvonnan alla Suomessa. Tullin valvonta tosin maksaa 100 euroa. Japaniin lähetys 30- 50EUR. Myyjä ei ole ilmeisesti valmis maksamaan tuota kun on moneen kertaan kieltänyt lähettämästä sitä takaisin Japaniin.

    Jos pidän kameran itselläni, ja saan sen hinnasta palautusta, niin voin anoa palautusta Tullilta sekä itse tullista, että maksamastani ALV:stä. Tosin paperisota tullee olemaan posketon, enkä tule ilmeisesti saamaan kaikkea maksamaani takaisin. Vaikka kameran hinnaksi tulisi 0EUR. Näin totesi tullin virkamies, joka työkseen selvittelee näitä ongelmia.
     
  10. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Näyttää siltä, että kamera jää mun harjoittelukohteeksi. Harjoittelun materiaalikustannukset tulee olemaan enemmän kuin 0 EUR ja vähemmän kuin 300 EUR.
     
  11. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Ei ole helppoa sullakaan, huonoa tuuria . Itse kai heittäisin kameran seinään ja ostasin kameralaukusta missä on maailman halvinta kamaa ja pieni piiri. Tosin kaikkea ei heti löydy. Toivottavasti nyt saat onnellisen lopun tälle "projektille" t Kimo
     
  12. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Tarkoitin että saat kameralle arvon, jolla voit perustrella ALVin ja tullin palautusta.

    Klassiset Kamerat on kuukauden päästä, vieläköhän siellä on arviointipalvelu?
     
  13. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Mä luulen että tulli ei käytä ainakaan kovin satunnaisia arvioijia. Ja jos käyttävät ulkoisia, niin tuskin antavat minun osallistua operaatioon millään lailla:))

    Jos kameran korjauttaa, niin sen hinnaksi tulee 500 - 600 EUR (minulle).
    Jos sen myy varaosiksi, niin mistä löytää ostaja.

    No, menen taas asioiden edelle. Penniäkään en ole saanut vielä palautusta hinnasta.
     
  14. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Noonnii ja nyt tuli sitten sekä eBay:ltä että PayPal:lta sähköpostit:

    Tarkistin ton summan tulleen vielä omalta PayPal-tililtäni:)) Oli se siellä.

    Toivottavasti myyjä ei ole nyt intoutunut lähettämään hinnan palautusta! Tästähän voi tulla vielä kunnon soppa.

    Nyt täytyy keskustella myyjän kanssa vielä kameran kohtalosta. Haluaako hän sen Japaniin ja kuka maksaa palautuksen.
    Toimiiko PayPal:n mainostama palautuksen korvaus, ilman että olen aktivoinut mun PayPal tilillä mitään sen suuntaista?

    PS. Täytyy vetää vähän sanoja takaisin eBay:n ostajansuojasta. Mutta on se heidän sivunsa hankala. Mistään ei tiedä mitä he ovat saaneet (en ole vielekään varma saivatko he mun 9 kuvaa), editointi-ikkuna on kökkö pieni lärpäke, editointi ei säästä formatointeja, viestillä on maksimipituus muutama sata merkkiä. Lisäksi kommunikoinnista ei synny dialogia, vaan sieltä tulee vain lakoonisesti perusteltu päätös.

    PS2. PayPal:n mainostama palautuksen postikulujen korvaus:
    [QUOTE>
    [/QUOTE]
     
  15. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 372
    1 335
    113
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    No niin, onneksi olkoon. Mutta olisi mielenkiintoista tietää millä perusteella he ensin päättivät A ja sitten B.
     
  16. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Niin olis!
    Mutta ei heiltä saa sellaista tietoa. Mulla ei ole mitään käsitystä mitä he on huomioineet, ovatko olleet yhteydessä myyjään tai mikä on ollut oleellista.

    Se eka päätöshän oli ilmiselvästi aivan älytön ja sai miettimään, ettei heillä ole kuin korulauseita ja asiakaspalvelijat on ohjeistettu toimimaan aivan toisin.

    PS. Vielä noi eBay:n sähköpostilla tulleet päätökset (tämän enempää mä heidän toimistaan tiedä):
    Eikun tällainen ilmoitus oli mun eBay sivuilla:
     
  17. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Pistetääns tähän vielä palanen mun valituksesta.

    1) Siinä on erityisen oleellista Item ID ja Case #. Vaikka valituksen voi tehdä suoraan "case"-sivulta, noi tiedot ei talletu viestiin!

    2) Heidän systeeminsä ilmeisesti poistaa formatoinnit, joten on oleellista pistää mukaan merkkejä, jotka auttaa käsittelijää saamaan selvän viestistä:
    - Jokaisen rivin perässä 1 välilyönti, jotta sanat ei liity toisiinsa
    - Kappaleet on kirjaimin ja numeroin eroteltu
    Tässä palanen mun valitusta, kun pyysin siitä kopion mun sähköpostiin (Pelkkää merkkipötköä):
    [QUOTE>
    [/QUOTE]
    Tuosta on melkoisen vaikea lukea mitä tarkoitan.

    3) Viestin pituudella maksimi, joka on aika pieni (maks. pituutta ei kait ole ilmoitettu missään).

    Tää taitaa olla se oleellinen osa valitusta:

    [QUOTE>
    [/QUOTE]
     
  18. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Hienoa että asia meni näin! Hyvää viikonloppua.
     
  19. ppohja

    ppohja Active Member

    500
    33
    28
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Sit vaan ihmettelemään, että mistäs löytyisi keski- tai ison formaatin kamera millä kuvata. :)
     
  20. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Ebaystä vois löytyä edullisesti vaikka Fujin mittaetsin-keskari :)