Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Jaava, 12 Marraskuu 2015.

  1. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 372
    1 335
    113
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Ei se, että myyjä sanoo (tai sinä sanot) vaurioiden tulleen kuljetuksen aikana, sido postia (Suomen tai Japanin) millään tapaa. Ei postin etu ole uskoa kaikkia mahdollisia väitteitä joita ei ole näytetty toteen.
     
  2. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Paketti on ollut vakuutettu ilmeisesti Japanin postin palveluna.
    Tässä keississä Japanin posti ja Suomen posti hoitavat keskenään sen puolen, kuka maksaa mitäkin. Tai sitten siihen liittyy vakuutuslaitoksia. En tiedä onko tuolla 1600 EUR maksimisummalla tässä yhteydessä mitään virkaa.
     
  3. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Niinhän täss on jo todettukin, että Posti pyytää sekä sisällön että pakkauksen omiin tutkimuksiinsa jos katsoo tarpeelliseksi.
    Tämä tapaus on ilmeisesti heidän mielesttään kuitenkin sellainen, että keskustelu mun kanssa puhelimitse, kirjallinen selvitys ja yksi kuva riittivät.

    Säilytän silti kameran koskemattomana sekä pakkausmateriaalit, siltä varalta että Japanin posti pyyttää lisäselvityksä.
     
  4. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Tällä hetkellä minulla on vain myyjän sana sähköpostikirjeenvaihdostamme:
    [QUOTE>
    [/QUOTE]
     
  5. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Onko kirjeenvaihto tehty eBayn kautta?
     
  6. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Ei todellakaan, ellei ole vakuutettu ja silloin menee vakuutusarvon mukaan. Olikohan Postin max. korvaus 25 tai 50 euroa jos oikein muistan.
     
  7. Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Ihan mielenkiinnosta kysyn paljonko tuo romu on sinulle maksanut ? Ja paljonko olet käyttänyt aikaa selvittääkseesi  tätä mystistä kosmista räjähdystä joka on tapahtunut ehjässä paketissa matkalla Japanista Suomeen ?
     
  8. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 265
    672
    113
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Hei ihan totta, eikös tuon kamerasi myyntihinta ollut luokkaa 180 euroa. Jos nyt ylipäätänsä jostain jotain korvauksia saisit, niin tokihan ne korvaukset ovat suhteessa tuohon myyntihintaan, eli tavaran arvoon, eli korvaus olisi ehkä joitakin kymppejä.

    Jos paketissa olisi ollut vaikkapa uudehko kymppitonnin arvoinen Hasselblad, joka olisi todistettavasti Postin toimien seurauksena kuljetuksessa tuhoutunut, niin tällöin voisi ehkä saada tuon 1 600 euron korvauksen.

    Korvaus ei varmaankaan koskaan voi olla kuljetetun tavaran arvoa suurempi.
     
  9. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Ohessa tällä hetkellä voimassa olevat Postin korvausvastuut. Tuo ~1600 euroa tulee pikapaketista, joka itsessään lienee hintavampi lähetystapa kuin postivakuutettu lähetys.

    edit: Mielenkiintoista sinänsä että heillä näyttää olevan myös korvausvastuu viivästymisestä. Tuota en tiennytkään, miten mahtaa mennä viivästymisen määritelmä?
     

    Liitetyt tiedostot:

  10. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Älä edes unta näe.
     
  11. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Ja korvaus pikapaketin 2 viikon viivästymisestä on postimaksun verran...
     
  12. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    :) Loogista.  Tosin saattaa olla aika lähellä tuota 150 euron määrää muutenkin.
     
  13. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Vastaus alkuperäiseen kysymykseen, jokohan alkaisi.....
    Ei näköjään vuosikausiin.
    Tuolla samalla hinnalla olisi kotimaasta saanut kuvauskuntoisen kottaraisenpöntön, tai mamiya 645 tai rb optiikkoineen.
    Ei tässä varmaan kuvata ole ollut tarkoitus missään vaiheessa.
    Valotusmittariakin katsotaan vasta kesällä.
    Ja sielläkin neuvotaan, että harmaskortista heijastuva valo onkin kohdistuvaa, jolloin kysyjä alkaa suodattamaan matemaattisesti 18 prosenttia kohdistuvaa valoa mittaessaan.
    Ei se mitään, kukin tavallaan.
    T Jukks
     
  14. onre

    onre Member

    222
    0
    16
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Sitä on vähän hankala säilyttää edes ajatuksen tasolla koskemattomana, jos internetistä löytyy topic, jossa on kuvia siitä kun kameraa availlaan ja bonuksena linkki alkuperäiseen eBay-listaukseen.
     
  15. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Postin virkailija tuon summan (1600€) ilmoitti, kun keskusteltiin tästä tapauksesta. En muista enää, missä yhteydessä tuo luku tuli.

    Selvää oli kuitenkin, että Japanin postissa paketti on vakuutettu. Ja kyllä se tämänkin keskustelun yhteydessä on mainittu jo useasti.
     
  16. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    En minäkään usko korvauksen olevan ainakaan suurempi tavaran arvoa.

    Siis lähettäisin 10€ paketin, se ilmoitettaisiin hajonneeksi tai kadonneeki ja saisin 1600€ korvauksen. Tällä vois elää tai ainakin saada mukavat leivänpäälliset. Kuulostaa aivan kahelilta.
     
  17. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Lainaus Postin virkailijan minulle lähettämästä sähköpostista:
    [QUOTE>
    [/QUOTE]
    Mun ylälaidan kommentti oli vain tämän lausuman tulkintaa.
     
  18. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Minä en ole ollut luomassa postitoiminnan säännöksiä tai käytäntöjä.
    Yleisenä periaatteena kuitenkin: Jos perustat kaiken äärimmäiseen epäluuloon, niin minkä yhteiskunnan toiminnon saat pyörimään.
     
  19. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    Kyseenalaistat mun valinnat usealla tavalla. Miksi?

    Kysymyshän on harrastuksesta, ei työstä, josta olen budjettivastuussa. Aikataulujen laadintaakaan ei tarvitse miettiä budjetin ja toiminnan taloudellisen kannattavuuden kannalta, kun tässä ihan vaan harrastaa.

    Olen myös ollut väärässä käsityksessä monesta asiasta elämäni varrella. Kukapa ei. Mikä tällaisen foorumin tarkoitus on - olla aina oikeassako.

    Tai minkä minä sille tein, että _mun_ kiinnostuksen optimi oli juuri 6 x 9 formaatti lopulta. Olisko pitänyt hampaat irvessä ottaa 6 x 6 tai 6 x 4.5 kun kotimaasta saa samalla hinnalla. Olis saanut myös halvemmallakin.

    Eihän nimenomaan ton kameran ostopäätös hyvä ollut (jälkiviisaasti todeten), mutta sen kanssa on nyt kuitenkin elettävä.

    PS.
    [QUOTE>
    [/QUOTE]
    Missä neuvotaan?
    Mitä tuo loppuosa tarkoittaa?
     
  20. onre

    onre Member

    222
    0
    16
    Vs: Jokohan alkaisin keski- tai isolla formaatilla

    En tiedä perustamisista enkä postitoiminnasta, totesin vain tosiasian.

    En pysty ymmärtämään tapaasi tehdä asioita, ehkä parempi että lakkaan kommentoimasta näihin juttuihisi yhtään mitään.