Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Juuri latasin rullafilmin Isoon Penaan, filmi voi hyvin ja pulinat pois.
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Kinokameralla ehkä totta, mutta jos ulkoilutat vaikkapa Pentax 6x7:aa konekiväärikahvalla tilanne on aika toinen... Toisaalta sitten asiasta ymmärtäviäkian ihmisiä on aika paljon.
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup No ei ole eikä kuole. 100% omista kuvauksistani on filmille. Valokuvat mustavalkokinofilmille. Joskus harvoin värifilmille. Työpaikalla pimiö. Elokuvat 16mm ja super8. Eläköön Alhonen (www.alhoslab.fi)!
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Filkka on marginaalissa touhuavan tarkoitushakuisen erikoisuuden tavoittelijoiden puuhastelua marraskuisen hdr maiseman tasaharmaassa circuit hyväksytyssä plastiikkisessa sävyskaalassa.
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Luovuin melkein kaikesta filmiin liittyvästä ja kuvaaminenkin vähentyi varmaan sen "ansiosta" radikaalisti. Nyttemmin olen taas ostanut filmirungon, 35mm, HP5+ ja scannerin. Kehitän filmit itse ja homma tuntuu itselle mielekkäämmältä. Ainut huono puoli ollut kerta kun pienessä laitamyötäisessä yritin M2:seen ladata uutta filmiä ja ihmettelin kun ei sitten millään se pohja mene kiinni, aamulla se sit meni kun laittoi vain sen toisin päin...
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Mitään verrattavaa ei voi tapahtua digillä. Ei ei ei! ;D Mutta kyllä filmi on kuollut, jopa niin hyvin on kuollut, että kauan eläköön tästä lähin. Vaikka ikuisesti! Siitä on tullut osin "De Luxe" valinta, joka näkyy sitten mm. hinnassa. Hankkia nyt vaikka siihen kuuskutoseen tai 4x5 tuumaiseen (väri)filmiä sen verran että voi mainitusti "tosissaan" sitä hienoa kameraa käyttää. Hidasta ja kaikkine tarvittavine aineineen, tarvikkeineen, laitteineen ja ohjelmineen kallista... siis kehityksineen ja käyttökuviksi asti tekoineen.
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Tuo hintaseikka on tietenkin varsinkin hyvin yksilöllinen mielipide, kun sanotaan kalliiksi. Yleistä hintakehityksessä on kuitenkin ollut filmien ja filmitarvikkeiden jatkuva kallistuminen noin kymmenen vuoden ajalla vuosittain aina lisää. Nähdäkseni. Muistaakseni. Sivuseikkahan se voi olla tässä asiassa, mikäli näkee kuinka hienoa ja mielekästä on käyttää niitä hienoja "menneen ajan" kameroita, joita ei kuitenkaan mikään korvaa. Ja ilmeinen, vaikkakin melko harvoin mainittu filmin lyömätön etu on, juuri se kehitetty filmi, joka (kas kummaa) digillä jää saamatta. Siitä voi mielellään maksaakin. ed. Kommentoinpa omaan tokaisuuni vielä toiseenkin kohtaan. Vai että hidasta! Hmm.. no ehkä työteliästä. Jaa, ehkä sekin on sama asia. Ei digiin voi verrata kuitenkaan, jos ajatellaan että siinäkin hyvään päästäkseen on hierottava ja hierottava. Opeteltava jatkuvasti lisää, niin kuin kaikessa. Prosessi on niin erilainen, mutta harjaantumista vaatii molemmat, että lopulta tuo valinta filmin ja digin välillä on enimmäkseen ajankäytöllinen, sillä toiseen keskittyminen on toisesta pois.
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Keskari on kieltämättä aika kallista, mutta tuleepahan sitten mietittyä mitä kuvaa. Itse kuvaan eniten 35 mm mustavalkofilmiä, ja sitä en kyllä kovin kalliina pidä. Itse kehitettynä hintaa jää vähän yli 10 senttiä per kuva. Se ei ole mulle liikaa.
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Filmi kuollut? Itselleni ei ole enää pitkään aikaan tullut vastaan kiinnostavia kuvaajia, jotka eivät kuvaisi filmille. Voiko digin kanssa olla tosissaan ja tehdä taidetta eikä vaan leipää? Gibson otti ja jätti filmikuvauksen taakseen mutta sinne jäi myös tunnistettava tyyli.
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Minusta kaikki formaatti muodot maksaa. Eikös pidä aina laskea mitä se kuva maksaa valmiina vedoksena tai printtinä? Kuvan koko vaikuttaa.
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Halpaahan tuo on vielä... Nuo 8x10" diat aiheuttaa jo hieman syvempää harkintaa laukaisulle... ( n. 15€/ruutu kehitettynä )
Vs: Joko filmi on kuollut? Gallup Filmin hinnat sais nousta semmoseksi että ei olis ku tuttuja vaan kuvaamassa.