Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Reissustudiovalokokeilu2

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana pablo, 6 Tammikuu 2007.

Laitetaan vielä ihan piruuttaan toinenkin, kun kaikki ei tykkääkkään!

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Reissustudiovalokokeilu2

Paljonko sulla näitä kissoja on?

2. Vs: Reissustudiovalokokeilu2

Kaverin kissoja. kuvia niistä on kyllä aika paljon! ihan vaan varoituksena ;-) ja tuo "studiovalo" on siis köyhänmiehen versio, eli taskulamppu.

3. ajnu

ajnu

293
    0
    0

Kerrotko hieman lisää tuosta kalustosta, kun ei oikein aukene, mitä olet yrittänyt näillä kuvillasi ajaa takaa. Reissustudiovalo=? Tuollaista jälkeä saa aikaan vaikkapa taskulampulla, joten jos käytössäsi on vaikka kompaktisalamakalusto, niin kannattaa ehkä perhehtyä enemmän niiden käyttöön.

4. Vs: Reissustudiovalokokeilu2

niin tuossa tulikin jo vastaus. ei tätä valokuvaustouhua kannata aina niin tosissaan ottaa? mutta kaikenlainen kritiikki on aina tervetullutta? (on joku kuuluisuus joskus sanonut) tämä oli tämmöistä harrastajan (köyhän) kokeilua.

5. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Niinpä, sitähän tuohon edelliseenkään ei kannattanut mainita,että nimen omaan taskulamppu. Sanasta "reissustudiovalokokeilu" ei tule heti mieleen, että tämähän on fikkarilla!

Ilmankos oli epämääräinen valo.

6. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

No kyllä mulla kameralaukussani on maclite ja käytän sitä. Nyt tässä jokunen aika sitten kuvasin erästä juttua ja käytin polkupyörän ledilamppua siinä lisävalona ja tunnelman luojana. Eli halusin kylmän sävyjä ja näin se onnistui. Siinä polkupyörän lampussa on neljä lediä. Ja ja, mulle meidän kaupungin ainoassa akkuliikeessämme kun kävin, esittelivät erittäin tehokasta yhden ledin pientä taskulamppua. Heti tuli mieleen että kameralaukkuun toi tarttis saada. Se oli niin kirkas että ei päin uskaltanut katsoa. Hitsi kun en muista merkkiä. Ladattava versio se oli ja oli hiukan kallis. Oisko maclite tai letherman.

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tässä linkki siitä. Voin sanoa että oli tehokas. Kannattaa tutustua.
    Leatherman

8. Vs: Reissustudiovalokokeilu2

joo liian kallis mulle! varmaan ihan kiva, mutta tähänhätään mulle riittää toi maglaitti. saan sillä itselleni kelpaavia kuvia.

9. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Musta tässä kuvassa voisi antaa valoa hieman enemmän kissan silmälle. Nyt jää ikävästi varjoon se kohta, mihin katse ajautuu lähes automaattisesti kuvaa katsottaessa.

10. Vs: Reissustudiovalokokeilu2

Kiitos vinkistä! ne ovat tervetulleita! aion nimittäin jatkaa tätä kokeilua? ei tarvitse kuitenkaan pelätä, en aio tänne niitä laittaa.

11. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Jatka jatka ja laita kans esille :)
    Ihan hauskaa, että joku jaksaa kokeilla erilaisia valaisuvaihtoehtoja. Nykyään tuntuu siltä, että oon ainakin itse jumiutunut vaan pelkkään salamakuvaukseen, vaikkakin vain silloin kun on ihan ihan pakko...

12. Mike

Mike

699
    0
    0

Ammu nyt edes jonkun leivinpaperin läpi se fikkari ettei noin päin vittua ole valo. Vähän edes pehmentäisi. Ja pistä se yläviistosta, älä alhaalta. Nyt se kissa näyttää turpaan saaneelta.