Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

JAS-tekniikka

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana pleppanen, 1 Lokakuu 2005.

  1. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 439
    6 310
    113
    Mulla oli D70 huollossa heinäkuussa Nikonilla ja siinä meni alle 2 viikkoa, ettei se nyt aina niin toivotonta ollut.
     
  2. Raitus

    Raitus

    72
    0
    0
    Niin, no mä en koko Suomen yksittäisistä tapauksista tiedä *lol* Ihan näin työpaikan kautta tekemisissä olevana ainoastaan. ;)
     
  3. JAS

    Aikoinaan, kun Jarmo lähti Fokalta ja pani oman firman pystyyn, otti hän firman nimeksi JAS-tekniikka. Tulee huoltokirjauksissa käytetyistä etu-, väli- ja sukunimien alkukirjaimista. Jarmo A.. Saviluoto.
    Hieman miestä harmitti kun muutamaa kuukautta myöhemmin svenkit alkoivat pudotella hävittäjiään Tukholman kaupunkiin....
     
  4. Meinaatko, että digi on työpöydällä huollettavana kaksi viikkoa-kuukauden? Enpä taida uskoa.

    Jos firmalla on resurssiongelmia sekä varaosien saanti ongelmia, varaosatoimituksissa viiveitä tai haluttomuutta pitää varaosavarastoa niin että korjaus ja huoltoajat kasvavat kuukausiin, niin eipä se kyllä asiakasta kiinnosta pätkääkään. Kyse on tylysti sanottuna huonosta organisoinnista ja/tai halusta maksimoida firman voitto.

    Filmikameran huoto ja korjaus aloituksesta lopetukseen mitattiin kai kuitenkin tunneissa, nyt sitten digien päivissä? Veloituksista päätellen ei kuitenkaan varsinaiseen työhön päiviä käytetä, koska työn hinnat ovat täällä sitä mitä ovat, eli korkeita. Kaiken sen lopun ajan kamera odottaa jotain. Työn aloitusta, varaosaa, uutta työnaloitusta, postitusta mitä näitä vaiheita lieneekään. Ja jos näihin odotuksiin menee kuukausia vs. varsinaiseen työhön käytetyt tunnit, niin firman hommissa on pahasti mätää.

    Toistan että silloin on kyse organisoinnin ongelmista, resurssivajeesta, ongelmista varaosatoimituksissa, puuteista varaosavarastossa jne.

    Näille löytyy yksi yhteinen nimittäjä: firma pyrkii minimoimaan kulut ja maksimoimaan voitot.

    Elleivät kuluttajaviranomaiset tähän puutu, ei firmalla itsellään ole siihen juuri mitään motivaatiota. Päinvastoin. Tämä taas johtuu siitä, että sillä on käytännössä monopoli tässä maassa. Ainakin takuukorjausten suhteen. Valmistajilla saattaa olla jotain maineeseen perustuvia haluja painostaa takuukorjausfirmoja järkeviin toimitusaikoihin, mutta eivät ne yleensä puutu asioihin kuin vasta hyvin myöhään.
     
  5. Raitus

    Raitus

    72
    0
    0
    Eipäs laiteta sanoja mun suuhuni. ;) Lähinnä sitä meinaan (arvailen, mistä mä tiedän kun en huollossa työskentele), että voisi olettaa mahdollisten varaosatoimitusten tulevan jostain muualta kuin puljujen miljoonakopasta - paikka josta veikkaan muutamankin filmikameran varaosansa saaneen. Ja jos osat tulevat jostain paikasta x, niin kuka tahansa tajunnee sen lisäävän toimitusaikaa. Oli miten oli, fakta on se, että digit viipyvät siellä reissullaan huikean paljon kauemmin kuin filmikamrat, ja se on juttu joka ei tule toimimaan kyseisen laitemäärän lisääntyessä - ei toimi nytkään.
     
  6. Itselläni kohtalaisen hyviä kokemuksia JASsista. Palvelu on asiallista ja jonokaan ei välttämättä haittaa hirveästi - ellei se rikkinäinen laite ole sun ainut. Ainakin tämän mennessä ovat osanneet varata laitteille aikoja. Aikaa odottaessa voit itse käyttää vehkeitäsi, mikäli ne vielä jotankin toimivat.

    Myös asiakkaan hyödyn huomiointi on ainakin minulla toiminut mukavasti. Kerran korjasivat yhden putken Canonin piikkiin, vaikka takuu oli jo ohi. Kerran kamera korjattiin, vaikka oli korjattuna ostettu Jenkkilästä ja taas Canonin laskuun. Kerran antoivat lausunnon, että kolahdusvahinko oli, vaikka itse on en ollut täysin vakuuttunut kolauksesta. JAS-lausunto takasi tietty vakuutusrahat.
     
  7. Laitoin kyselyn kamerastani ja vastaus tuli: Hei!


    Laitteenne on saapunut perille ja siihen on tilattu varaosa. Osan toimitusaika on 1-2 vko. Laite otetaan heti työn alle kun osa saapuu.


    T. Juha Suvanto
    Juha Suvanto
    JAS Tekniikka Oy
    Maariankatu 1
    20100 Turku
    P. 0407747740
    Fax. 0407871559
    GSM. 0407747719

    Saas nähdä, lähetetty 2.10, perillä ehkä 5.10 ja kunnossa tämän kuun aikana. No toivotaan ainakin.
     
  8. Tänään lähti Jassille 5D Mk III, ilmeisesti tarkennusmoottorissa jotain hänklää. No onhan tuolla 400D ja 50D mitä käyttää
     
  9. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
    Mistä päättelit että vika olisi tarkennusmoottorissa? Onko matkassa mukana myös objektiivi?
     
  10. Ei, sama homma usealla putkella kokeiltuna. Putisi kerran, kun bajonetti ei ollut kunnolla kiinni
     
  11. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 524
    346
    83
    No on se 5D mk3 runko sitten tosi rikki jos sinne on jostain tarkennusmoottori eksynyt :)
     
  12. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    Vaikka diagnoosi on väärä, johtopäätös on silti oikea että lähettää rungon huoltoon, koska millään objektiivilla ei toiminut.
     
  13. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Edellisen viestin ylälaidassa vasemmalla lukee: "11 years ago"

    Sitten MarkkuO jatkaa jatkaa seuraavassa viestissä:
    [quote​=MarkkuO ]​Tänään lähti Jassille 5D Mk III, ilmeisesti tarkennusmoottorissa jotain hänklää. No onhan tuolla 400D ja 50D mitä käyttää[/quote]
    Missä taas viestin ylälaidassa lukee: "1 day ago"

    Onko noi ajat viestin lähetysaikoja? Ja jos on, niin onko tuossa todella kulunut 11 vuotta Markku O:lla ennen kuin on innostunut lähettämään kameransa JAS:lle korjaukseen?
    Tosin ekassa viestissä kamera on jo saapunut JAS:lle (11 vuotta sitten) ja siihen on tilattu varaosakin (onko ​5D Mk III:lla jo 11 vuotta ikää), mutta vasta seuraavassa viestissä se lähetetään (1 päivä sitten).
    Tää vaikuttaa hieman mikromaailman hiukkasilmiöltä!
     
  14. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113

    Hiukkaset näköjään järjestää histoariankin uusiksi. 5D mk3 on vasta 11 vuotias. Vai ehkä olemme jo 20-luvulla.

    Ei toi Suvanto mahtais olla sama kun nykyään välineitä blogaa?
     
  15. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 600
    1 311
    113
    lieko foorumin siirrossa kuva.fi:iin mennyt joitain aikaleimoja poskelleen
     
  16. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    No ei kai. Ihan loogisesti etenee kirjoittajien viestihistoriat liittymisestä eteenpäin. Katsokaapa vaikka MarkkuO:n profiilista.


    Päivämäärätkin ja kellonajat saa näkyviin kun siirtää osoittimen tuohon "x aikaa sitten" päälle.



    edit. Vanhat lainaukset on näköjään kyllä menneet poskelleen, mikä onkin erikoista, koska eikös nuo quote-tagit ole ihan oikein edellä?
     
  17. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Tämän säikeen kaikki viestit, ensimmäisestä alkaen, on kirjoitetty yläotsakkeensa perusteella "11 years ago" aina MarkkuO:n toiseksi viimeiseen, jossa tänään (23.4.2017) lukee "1 day ago".
    Vai olisko mun PC:ssä jotain vialla:)
     
  18. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113

    Niin.. Ja sää olet liittynyt 6 vuotta sitten. Missä vika?