"Huolto siirtyy -asiakastiedote Nikon ja JAS Tekniikka Oy tiivistävät yhteistyötään. Yhteistyön tavoitteena on edelleen kehittää asiakastyytyväisyyttä tehostamalla ja nopeuttamalla Nikon Nordicin kameroiden huolto- ja korjaustoimintaa. Nikon Nordic - kaikkien kameroiden huolto ja korjaustoiminta on 1.10.2005 lähtien keskitetty JAS Tekniikan – ammattitaitoisiin huolto- ja korjauspisteisiin Helsingissä ja Turussa." Nikon | I am Nikon
Kuinka niin kasvaa? Tällä hetkellä keskimääräinen jonotusaika Nikonille lähtevissä huolloissa on 2-3 kk (optimistista), kun laitteet JAS:lta tulevat parissa viikossa.
Ai saatana. Ja mä luulin, että oltais vielä siinä vuoden tjsp takaisessa ~1kk jonoa tilanteessa... Eipä tuolla 3kk kohdilla enää paljoa ole väliä viikolla tai kahdella suuntaan tai toiseen.
^ Kesän aikana varsinkin järkkäreiden suhteen on ollut ihan onnetonta, "paras" taitaa olla puoli vuotta, nopein toimitus siinä 3 kk kieppeillä. Notta alkuhärdellin jälkeen olettaisin, että huolto alkaa luistamaan paremmin kuin Nikonilla aikoihin.
Jaa'a: kaksi suosituinta merkkiä samassa huollossa. Pelkäänpä pahoin, että Canonin ja Nikonin huoltoajat tuplaantuvat. Ja tietenkin tuo huoltojen yhdistäminen tapahtui juuri nyt, kun olin pitkän vetkuttelun jälkeen päättänyt viedä toisen digirungon perushuoltoon ja toisen puskurimuistin lisäämisremonttiin - oletin tietenkin, että nuo rempat hoituvat Nikonilla Vantaalla lähestulkoon odottaessa, mutta täytyy nyt sitten kysellä millaisia aikatauluja JAS lupaa (edes sen verran, että tietää puhutaanko päivistä, viikoista, kuukausista vai vuosista).
Niinpä, mutta sitten jos tarvitsee teettää jotain customointeja (rikkihän nuo Nikonit eivät mene), niin jonossa on edellä n+1 kappaletta hajonneita Canoneita. Trollaati trollaa
Ikäväähän toi on... Itsellä on kokemukset vaan hyvästä asiakaspalvelusta ja huoltoajoista Nikonin huollossa. Ja onneksi se on edelleen yhtä liki kuin ennenkin jottei ongelmatilanteissa tartte JAS:lle kiikuttaa kameraa... Pelottaa todella noi pitkät jonot JAS:lla.
Hyvä meininki. Tuossahan lukee: "Yhteistyön tavoitteena on edelleen kehittää asiakastyytyväisyyttä tehostamalla ja nopeuttamalla Nikon Nordicin kameroiden huolto- ja korjaustoimintaa." Silti täällä maalataan piruja seinille. -kameran purkaminen ja kasaaminen onnistuu alle 10min? -kauanko menee ennen kuin vika löytyy? -kauanko kestää mahd. varaosan saaminen? -kalibrointikin on minuutin juttu? -uudet mallit -> uudet viat Täyttäkää edes se vikaseloste mahdollisimman tarkasti prkl. Jonoa, mutta kuka osaa 100% varmasti kertoa miksi? Tuskin ne jampat siellä kattoon räkii jos duunia on enemmän kuin ehtii tekemään. Asiakkaana varmasti ottaa kupoliin, mutta ihmisenä..
Tuskin, mutta yleensä se, että työn suorittaminen kestää pidemmän aikaa kertoo siitä, että työkuorma on suuri verrattuna henkilöstömäärään. Joskus käytin yhtä canonia huollossa ja silloin taisi olla alunperin juttua, että kuukauden päästä tilauksesta otettaisiin kamera tarkasteluun. Homma hoitui kuitenkin niin, että sain kameran samana iltapäivänä korjattuna takaisin itselleni (kiitos Rajalan ystävälliselle myyjälle ja JAS-tekniikalle). Vika oli kuitenkin sellainen, että tuosta rungosta se oli jo "korjattu" juuri ennen kuin sen ostin.
Eivät kai ne jonot mistään laiskottelusta johdu, vaan yksinkertaisesti siitä samasta mahdottomasta yhtälöstä, mikä on nykyään lähes kaikilla aloilla: töiden määrä on kasvanut, mutta suorittava porukka on joko säilynyt samana tai vähentynyt. Oma epäilykseni jonojen kasvusta Nikonin tullessa JASsille johtuu juuri tästä. Toivottavaa olisi sekä asiakkaiden että duunareiden kannalta, että JAS palkkaisi lisää väkeä (tuli vaan mieleen, että paljonkohan Nikon Nordic lemppaa korjaamoporukkaa pihalle tämän 'uudistuksen' yhteydessä?).
Tuo JAS- tekniikka ei kuullosta, eikä näytä kovin luotettavalta,tulee vaan mieleen naapurimaan samannimiset lentokoneet
Itsellä alkoi tuo D2H valottamaan samalla arvolla, oli sitten aika mikä tahansa, eli kaikki alivaloittuivat, samoin jatkuva tarkennus jäi sahaamaan. Nyt pitää lähettää se JAS-huoltoon. Taitaa tulla takaisin ensi keväänä, no onneksi kakkosena on tuo D70, ellei sekin saa samoja oireita.
Jos se huolto alkaa venyä niin kandee valittaa kuluttaja-asiamiehelle. Onhan se ihan kohtuutonta odotella 3kk rikkinäisen pelin kanssa - tuollaisessa tilanteessa kannattaa vaatia jo vaihtoa uuteen, mikäli kyse on takuuhuollosta. Kuukausikin alkaa käsittääkseni olla liian pitkä aika jo. Tuttavani tekee AV-puolen huoltoja ja heillä ehdoton yläraja huoltoon on 2 viikkoa, koska pidemmistä ajoista on tullut valitusta kuluttajavirastolta.
Nikoninhan sivuilla oli juttua d70 ja sit ton d2h suhteen tuon tapaisesta jutusta eli saat takuuseen vaikka olisi takuu aika yli mennyt. Tai kuulostaa toi ongelma samantapaiselta. Nikon | I am Nikon Ps.Tervetuloa foorumille
Nyt en mene vannomaan onko tää sunnuntain hallusinaatio, mutta mun käsittääkseni Nikonin huollon ongelma on se, että sinne muistaakseni tulee laitteita huoltoon tosta itänaapurin puoleltakin, ja töissä sällejä on ihan liian vähän työn määrään nähden. Lisäksi digin huolto on aavistuksen eri juttu kuin filmikameran ikinä, tätä eivät asiakkaat ymmärrä, tai halua ymmärtää - ts. jos on filkkakamera-aikana tottunut siihen, että se on pari viikkoa ja kamera tulee takaisin, kannattanee varautua todellakin reilusti pidempään odotusaikaan digin kohdalla. Ja edelleen: JAS:n huolto on toiminut erittäin hyvin, laitteet tulevat inhimillisessä ajassa ja palvelu myös liikkeen suuntaan on asiallista. Mielenkiinnolla jään seuraamaan tilannetta tuon yhdistymisen jälkeen.
Kameroiden huolto Itselläni on juuri tuon yrityksen huolto testissä, vein sinne tyttäreni Canonin ja siellä sanottiin että kolmen viikon päästä pääsee korjaajan käsiin tuo kamera arvioitavaksi mikä siinä on rikki ja sitten soittavat ja katsotaan meneekö takuun piiriin vika vai ei, kyseessä on sellainen vika et kortin poiston jälkeen ei enää kirjoita mitään kortille vaan muistikortti häiriö tulee, kamerastahan on otettu tasan kerran kortti pois oston jälkeen, no nyt sitten on korjaajalla valta sanoa kuka maksaa vaikka mielestäni tuo on selvä valmistusvika, no joka tapauksessa tuota kustannusarvio soittoa tässä on odoteltu jo 5 viikkoa! Voiskohan ajatella että hyvin menee kun rupeavat vielä Nikoneja huoltamaan !