Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

JAS-tekniikka ja Nikon D2H

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana MarkkuO, 10 Marraskuu 2005.

    Korjaus kesti viisi viikkoa, eli lähetin kameran huoltoon 2.10 ja sain takaisn 8.11. Oli tämä Nikonin tyyppi vika, eli ei valottanut oikein, eikä jatkuva tarkennus toiminut. Vaihdettu Penta-prism unit ja säädetty. Koskahan D70 saa saman vian? No eihän tuo aika mitään, kun oli toinen kamera käytössä, mutta jos se olisi ollut ainoa, olisinko saanut vieroitus oireita?
     
  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Miten se ongelma ilmeni noin valotuksen osalta? Valottiko se yli vai ali? Oliko kaikilla optiikoilla se kyseinen ongelma?

    Muistelisin että Nikonin sivuilla oli myös näitä alemman tason kameroihin liittyvä tiedotus että mahdollisuus tuohon vikaan. Ja takuu oli niihin laajennettu.
     
  2. Kaikki kuvat alivaloittuivat, oli kyseessä mikä tahansa putki. Ja sama pätee ainakin D70:n . Tässä on Laskutus..Nikon Nordic AB. Tosin soitin Nikonin huoltoon ennen kuin lähetin kameran Jassille ja kertoivat Nikonin maksavan korjauksen ja jos jotain ongelmia tulee sen suhteen, niin soitto Nikonille.
     
  3. turgi

    turgi

    106
    0
    0
    Mullakin makas siellä 4 viikkoa soitin sinne ja ensimmäinen tervehdyksen lisäksi mitä he sanoivat oli: " Mikä siinä on vikana" Otin kyllä semmoset kilarit kun kamera oli maannut 4 viikkoa siellä ja sanoin, että kun kamera on kerran takuuajalla niin puranpa kaupan tästä. Seuraavana päivänä tulikin sitten soitto, että voit hakea kameran! :D
     
  4. Itse en ole mitään suurempaa vikaa huomannut D70:ssä alivalotuksen kanssa. Isot Pojat väittävät että se alivalottaa alle yhden aukon verran (~0.5EV) automaattisesti, joka minusta on ihan hyvä juttu niin ei ainakaan mene puhki. Ainahan sitä valotuksenkorjausta voi tarvittaessa käyttää...
     
  5. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Mulla tuo ylivalottaa, tosin aika hyvin olen sinut sen kanssa eli osaa pelata tilanteissa oikein. Niitähän on profiileita (curveja) jossa toi on huomioitu ettei se alivalottaisi jos se on ongelma.