Vs: Jannica ja kotistudio Valon pehmeys on makuasia ja tilanteesta riippuvainen. Valon reunalla valaisemalla pystyy sen pehmeyttä säätämään ja valoteho muuttuu liukumalla ja se on kiva juttu. Sillä pystyy säätämään voimakkaimmaan valon paremmin juuri haluttuun kohtaan, valoa ei ole joka paikassa. Esim. miesvalossa leveämmälle poskelle tulevan valon valoteho vähenee poskelta korvaan päin mennessä, sitä voi tehostaa laittamalla varjostinta väliin. Isolla pehmeällä valolla varjostaminen on vaikeampaa mutta valon kääntö ja reunalla valaisu auttaa siihenkin. Valonhajottimilla ja heijastimilla on paljon eroja. Esim. Elinkan SoftLite (beauty dish) kuupalla ei reunalla valaisu ei onnistu ilman hunajakennoa kun valo tulee suojakuvun (saunanapon) ja heijastimen välistä raakana ohi, tätä tietysti voi käyttää erikoisena valaisunakin. Kaikkea voi tietysti kokeilla, näkeepä sitten mitä itse tykkää. Jotkut valaisimet toimii ihan kivasti suoraankin ammuttuna. Itse olin aiemmin hunajakennon kannattaja tasovaloissakin, mutta kun vääntelee valoja kaakkoon ja valaisee reunoilla niin eipä niitä kennoja enää kaipaa. Ja valoja olen siirtänyt vuosi vuodelta lähemmäs mallia. Sitten sekin, että nämä ohivalaisut voi olla hankalia pienessä vaaleaseinäisessä tilassa, valo kiertää ja heijastuu vaaleista pinnoista ei toivotulla tavalla.
Vs: Jannica ja kotistudio Mullapa ei ole syvällisempää kokemusta siksi kysyinkin. Reunalla valon heijastumat ja poukkoilut on vähäisempia kun siellä valon keskellä. Sen vuoksi ajattelinkin että melkein siellä keskellä sitä valoa tulee monesta suunnasta ja olis siten pehmempää.
Vs: Jannica ja kotistudio Onhan se noinkin. Hyväihoisella ja ehkäpä peruskuvausmeikillä, iho ei kiillä ym....on suotavaa että valo on vähän kovempaa ja metallipinnalta heijastettua niin ihon struktuuri tulee paremmin esiin. Isolla teltalla kankaiden läpi ammuttu valo pehmentää ihohuokosia ja lopputulos ei ole niin näyttävä.