Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mistä olet huolestunut ?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Est, 14 Joulukuu 2009.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Itse olen huolestunut nykyisin kasvavasta huumorintajun sekä yleisen hoksaamiskyvyn alenevasta tasosta. Vai onko tää vain illuusio ? Olenhan kotoisin seudulta, missä osataan nauraa itsellekin. Ehkä tämä "netti" vain on tuonut "vakavampi ja umpimieliset" kansankerrokset ikäänkuin lähemmäksi. Olen ehkä vain tottunut elämään älykkäiden ihmisten keskellä.

Mutta, kaikkia persoonia kunnioittaen: Olen huolestunut siitä, että vaikuttaa ihmiskunnan älyn ja ymmärryksen taso olevan romahdusmaisessa, alaspäin suuntautuvassa diagonaalissa.

Edit: Eikä se ole hyvä, valokuvataiteenkaan kannalta ?

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Mistä olet huolestunut ?

Olen huolestunut rahan riittävyydestä, kun lapset menevät hoitoon ja tulee kahden lapsen hoitomaksu joka kuukausi maksettavaksi.
    Olen huolestunut myös vanhemmista, jotka asuvat 360 km päässä ja joiden terveydentila huononee.
    Olen huolestunut perheistä, joissa lapsille ei tarjota turvallista lapsuutta, vaan riidellään ja juodaan viinaa ja jätetään lapset heitteille.
    Olen huolestunut ikääntyvistä kuskeista, jotka aiheuttavat vaaratilanteita liikenteessä.
    Olen huolestunut huomisesta kokouksesta, josta tulee myrskyisä, ei kuitenkaan minun toimestani enkä ole siihen mitenkään osallinen.
    Olen huolestunut siitä, etten ole huolestunut maailmanlaajuisista asioista, kuten ympäristökatastrofista, huolestun enemmän omaan elämääni liittyvistä asioista.
    Olen siis itsekäs, siitä olen huolissani.
    T Jukka

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Nyt olen hieman huolestunut siitä että olet itsellesi varsin ankara. Se on tiettyyn rajaan asti oikein hyvä, varsinkin kun nykymaailmassa vallitsee keskimäärin päinvastainen mentaliteetti. Mutta liiallinen itseankaruus voi lamauttaa. Kultainen keskitie, ja armollinen itseensä suhtautuminen ovat nekin kelpo hyveitä.
    Tämä on kyllä huomion arvoista; Osa ihmiskunnasta kärsii suunnattomia tunnontuskia jo siitä että kuuluu lajiinsa ja osa ei välitä mistään hevon häntää.

Ehkäpä se on aina ollut niin ? Nykyisin vain se on niin helppoa havaita, kiitos näiden nykyaikaisten kommunikaatiovälineitten. Kirjaimia (joskus kuvia, jopa omakuvia) vain näyttöpäätteillä. Vaikeata hahmottaa kokonaisuuksia tällaisessa sirpaleisuudessa.

Ehkä siitäkin olisi syytä huolestua ?
    - Erska

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Alkuperäiskansojen täysin paska kohtelu ja ylipäätänsä ahneuden rivo voittokulku on aina huolestuttavaa ja täysin tuomittavaa.

Tässä pieni häivähdys inhimillisyyttä, vaikka ehkä naiiviakin, on se parempi kuin kyyninen kylmyys ja silkka pahuus :

Vaan eipä tämmöistä enää taida esiintyä ... kaikki on nykyisin vain samaa hömppää ja viihdeskeidaa. Valitettavasti.
    - Erska