Katselin tuossa dokkarin kyseisestä herrasta. Vaikutuksen teki. Itse en tuollaista duunia ihan heti lähtisi tekemään... http://areena.yle.fi/video/1299509475389 "Kun muut juoksevat, James Nachtwey liikkuu hitaasti kuvaten maailman parhaita sotakuvia. Ohjaaja Christian Frei, Sveitsi 2001"
Vs: James Nachtwey Muistaakseni katsomisen arvoinen dokkari. Kiva että on pistetty Areenaan ilmeisesti useammaksi vuodeksi.
Vs: James Nachtwey Kuvaaja, joka tuli sitten noista pois aika pirstaleina. Vaan teki työtä, joka saa minun kunnioituksen, toisin kuin täälläkin hypetetty Steve McCurry, lavastuksen ja feikkaamisen mestari. Hyvänä esimerkkinä National Geographicissa "dokumentti" Unkarista vuodelta 1988. Ja sama tyyli jatkuu. kapa
Vs: James Nachtwey Joo en minäkään monista muistakaan tykkää, mutta tämän nyt heitin saman genren ihmisenä. H.N. vainaa oli hieman eri lajin ihmisiä. Meinasin vaan sitä, että samoissa jutuissa tuo ja tuo, ja niin eri tavalla. Täytyy tosin myöntää, että siinä mielessä olen puolueellinen, että toisesta on ensi käden tietoa, toisesta taasen ei. Ehkä se vaikuttaa mielipiteeseen. kapa p.s. Täytyy lisätä vielä se, että kummankin kuvaajat ovat mielestäni hienoja, toisen vaan ehkä rehellisempiä. Metodit ovat heillä aika erilaiset.
Vs: James Nachtwey Katsoin tuon Nachtweyn dokumentin ekalla kerralla, kun tuli televisiosta. Mietin, mitä kaikkea mies on nähnyt, kun ei ole minkäänlaista hymyn eikä toivon pilkahdusta silmissä. Kuvat ovat huikeita. T Jukka
Vs: James Nachtwey Kiitos tuosta linkistä. Innostuin katsomaan uudelleen, sillä siitä on jo monta vuotta kun tämä tuli telkkarissa. Hyvä dokumentti. Isoja vedoksia tehtiin - ja laadukkaita - pienestä 24x36mm kinofilmiruudusta. Tri-X:ää Nachtwey taisi pääasiassa paukutella. En nähnyt, että ukko olisi kertaakaan zoomannut. Jalkamiehiä taisi enemmänkin olla, vaikka zoomilta tuo objektiivi näytti.
Vs: James Nachtwey Juuh, vanhempi 20-35 L laajis näytti olevan ja toisessa eos 1:ssä joku 50 tai 85 prime. Saldagosta saisi myös tulla dokkari, siis töllöstä tai tuolta ja mulla on pienoinen mielikuva, että on tullutkin joskus, eli sitten uusintana jos ei muuten... Hieman asiaa sivuten, luin jokunen aika sitten, että kyseinen herra kuvaa nykyään 5D MkII:lla ja tiedostot prosessoidaan mahdollisamman Tri-X:ää muistuttaviksi.
Vs: James Nachtwey Mikäs tuo tekniikka oli tuossa vedosten teossa ? Normaali suurennoskone käännettynä seinälle ? Raetta ei paljon näkynyt...