Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Jalustan ja kuulapään hankinta

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana maya_sun, 31 Lokakuu 2011.

Tripod ja kuulapää olisi hankintalistalla. Kuulapäänä olen miettinyt Benro B 0, saisin nyt hyvään hintaankin. Jalustan valinta tuottaakin sitten harmaita hiuksia. Kalustona tällä hetkellä mulla on Canon 60D ja lisäksi painavimpana putkena Canonin 17-55 f2.8. Jossain vaiheessa paino lisääntyy, kun saan pidemmän putken hankittua. Tällä hetkellä käytössä on vanha kolmijalka, joka on aikamoinen rimpula, kameran kiinnitys jalustaan on hidasta eikä se oikein jaksa kameraa kunnolla paikallaan pitääkään.

Jalustalta toivon:
    - helppokäyttöisyyttä (että tulisi useammin otettua esille), kumpi sitten on parempi jalkojen säädössä: kierrettävät vaiko klikattavat?
    - pikakiinnitystä kameraan
    - näppärää kokoa ja kevyttä kannettavuutta (hiillikuituista varmaankin siis)
    - monipuolisuutta (mihin kaikkialle jalusta pystyykään vääntymään ja kääntymään)
    - pitkää käyttöikää

Matkustelen paljon ja reissullakin olisi mukava joskus kantaa jalustaa mukana, olen tosin tähän asti pärjännyt ilmankin. Monopodikin voisi toimia reissussa. Kuvaan paljon sisällä (sisustus,- ruoka ja henkilökuvausta) sekä ulkona sitten laidasta laitaan ja hyvinkin haastavissa maastoissa. Pituudella mua ei ole pilattu, joten kauhean korkealle jalustan ei tarvitse yltää, tai muuten pitäisi kantaa jakkaraakin mukana. Säätövaraa saisi olla kuitenkin hyvin matalasta jonnekin 160-170 cm.

Olisin hyvin kiitollinen kokemuksista ja hyvistä vinkeistä :)

1. Vs: Jalustan ja kuulapään hankinta

Mikä sun budjetti on (=kipuraja)?

Berlebachin puujalustat ovat erinomaisia, niitä on monta rinnakkaistyyppiä/malli sen mukaan tarvitsetko max.korkeutta vai monta jatkoa jaloissa, jolloin jalusta mahtuu pienempää kokoon. Vaimentavat hyvin tärähdystä ja puu luonnonmateriaalina ei tunnu kylmältä käteen talvella. Hintahaitarissa 200-300 € löytyy paljon valinnan varaa. Suosittelen lämpimästi esim. 3032 -mallia.

Kts. tehtaan sivut:

http://www.berlebach.de/?bereich=produkte&kategorie=1&sprache=english

2. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Vs: Jalustan ja kuulapään hankinta

Perlepahhit on juu hyviä. Jos taas hiilikuitujalka kiinnostaa niin ainakin oman kokemukseni perusteella voin suositella myös Benron jalustoja. Jämäkkää tekoa ovat ja kaikki toimii. Mennee suunnileen samaan hintaluokkaankin kuin nuo Berlet. Tietty jos hinnalla ei niin kauheasti ole väliä niin Gitzo on aina Gitzo.

Mitä jalkojen lukitukseen tulee, niin ainakin itse vierastan niitä 'napsautettavia' pikalukkoja.