Jaahas, on se kumma kun tänne on jatkuvasti laitettava näitä ostoilmoituksia.. Noh, joka tapauksessa olisin siis vailla jalustaa, ja minullehan ei kelpaa ihan mikä tahansa vain, vaan oman yksilöni on oltava kaikesta muusta tinkien.. HALPA. Elikäs siis, hintahaarukka on 0 - 15 euroa, vaatimukseni on se että jalusta pysyy pystyssä, ja korkeutta voisi mielellään olla vähintään metri, suurta mielihyvää tuottaisi myös se jos kameraa pystyisi kiinnityksen jälkeen kallistamaan eteen ja/tai taakse. Tietystikään en pane pahakseni jos vehje olisi tukeva, mutta kun päässäni saattaa olla hieman realismiakin, olen valmis tyytymään myös Anttila-laatuun. Myöskin jollakin tapaa osumaa ottaneita kolmijalkoja olen valmis harkitsemaan, jos niitä vielä edes jollakin tapaa pystyy käyttämään. Kaamealtahan tämä varmaan monen korviin kuulostaa, mutta uskokaa pois, tiedän mitä olen tekemässä (ainakin aavistus on): Jalusta tulisi erääseen polaroid-kameraviritykseen jossa kuva piirtyy filmipintaan 110/0,95 projektorioptiikan lävitse, ja kuten monet varmaankin arvaavat, ei tuon kokoiselle lasitavaralle oikein löydy suljintakaan. Näin siis tarvitsisin edes jonkinlaisen jalustankaltaisen jolla saisin kameran pois maankamaralta, edes puolen tai metrin korkeudelle. Tällä hetkellä valotusaikaa säädän hatullani, mutta työn alla on myös jonkinlainen suljinviritelmä.. Tosin vaikka saisinkin sen joskus valmiiksi, ei jalustasta luopuminen varmastikaan liian helppoa olisi. Niin, tällaista siis haen, ja varmaankin kustannusten kannalta parhainta olisi jos kolmen jalan ihme sijaitsisi jossakin pääkaupunkiseudun/uudenmaan suunnalla, itse kun asustelen Vihdissä ja autolla pystyn huristelemaan lähiympäristöä lävitse. Kolmijalkojen vastaanottajan saa varmaankin parhaiten kiinni joko yksityisviestillä tai sähköpostilla: samuli[ätätää]sikaheimo.com Myöskin tähän otsikkoon voi asiasta ilmoitella, ja jos on aivan pakko päästä ääntelehtimään sulosointuja korvaani, voi sen suorittaa numeroon 040 8378577 (itse suosisin ennemmin muita vaihtoehtoja).
Vs: Jalustaa vailla Jaahas, muutama ehdotelma on tullut, mutta joko hinnassa tai ajankohdassa on ollut hieman parantamisen varaa.. Eli vielä haen jalustaa. Voisi myöskin olla mahdollista että tarjoaisin vaihdossa/välirahana Cosinan 135/3,5 objektiivia, se omaa K-bajonetin, joten toimii myös Pentaxin digirungoissa moitteettomasti. Ilmoitelkaa.