Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

järkkäri+muistikortti+laukku ym

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana meeppeem, 23 Marraskuu 2007.

    Elikkä pari kysymystä liittyen uuden järrkärin ostoon.

    Olen ostamassa Nikon D80 body, sigman 10-20mm ja nikkorin 70-300VR objektiivit

    mun kysymykset:

    1. Tähän kameraan tulee SD kortti. Nyt en vaan voi tehä päätöksen että ostetaanko SD Ultra II vai Extreme III. Mikä näistä suosittelet, ja miksi?

    2. Onko teillä kokemuksia kamerasta taikka objektiiveistä? Nämä objektiivit yks pro kuvaaja ainakin suositteli minulle kun kameraa tarvitaan landscape&wildlife kuvaamiseen. Onko hyvää? :D

    3. MITEN mä puhdistan kameran linsit, sensorit, kennot ym? ihan tavallisella vessapaperilla?

    4. Mikä on ihan halvin kameraliike pääkaupunkiseudulla jos ostaa toi paketti?


    Kiitoskia jos jaksatte vastaa noihi!
     
  1. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: järkkäri+muistikortti+laukku ym

    Heh, ei varmaan vessapaperilla kannata lähtee puhdisteleen... Kennon puhdistukseen on omia paketteja, tai voi viedä huoltoon. Objektiiveja varten on mikrokuituliinoja ja muita. Vessapaperilla varmaan menee vain pahemmaksi sotku, saattaa jopa tulla naarmuja.

    Jos pelkää paljon pölyttävänsä, kannattaa hommata etulinssin suojaksi joku suodin (UV, Skylight, "suojasuodin"), jonka voi helpommin puhdistaa ja jos tulee naarmuja, ei tuu niin kalliiksi.